Shippern Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Ok, tar det fra starten: Jeg skulle oppdatere tomtom'en med pc, programmet sa jeg skulle avslutte å dra ut ledningen som var koblet fra tomtom'en til pc'n, og da jeg gjorde det ble tomtom skjermen blank. Jeg får verken slått den av, eller på, den er og blir blank, ingenting skjer. Jeg har også prøvd å koble den til pc'n igjen, men det kommer opp ingen enhet funnet ... Noen som kan hjelpe meg, hadde vært fint med litt veiledning når man er i et annet land... Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Har du prøvd å trykke på reset knappen? Det pleier å gjøre trikset på min hvertfall. Om du ikke vet hvor reset knappen sitter, så sitter den på undersiden ved kontakten. Har den ikke foran meg nå, men du vil se et lite hull der en plass på størrelse med en binders. Om du ikke får skrudd den på så prøv å holde resetknappen inne mens du skrur den på. Prøv også å hold på knappen nede i 15-30sek. Om du til slutt får den på vil den vise tomtom logoen, spille litt trommer og så vil den begynne å jobbe. La den jobbe en liten stund før du prøver å skru den av igjen, da vil den nok henge seg igjen. Kanskje ikke veldig forståelig alt det her, men tipset er resetknappen. Lykke til! Lenke til kommentar
Shippern Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Det funker nå! Takk for at du svarte da Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Hjelper nok å lese bruksanvisningen av og til også Lenke til kommentar
huldal Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Bare litt nyskjerrig her..... Hva gjorde du for at det skulle funke igjenn? Edit: Regner med det var reset knappen Endret 17. juli 2007 av huldal Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Bare så det er sagt så virker det som om mange sliter med programmvaren til TT , tenker da på TomTom HOME. Annbefaler derfor alle til å legge en sikkerhetskopi av alt de har på enheten i en egen mappe på PCen og ikke på home. Se feks her: http://www.tomtom.nystul.no/forum/viewtopic.php?t=7287 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Det kan være at mange sliter, men jeg har brukt TTH en stund, og synes den funker fint. Et unntak er den ene versjonen som ikke klarte å ta backup av TT. Der er viktig, her som ellers, å oppdatere versjonene regelmessig, både av TTH, programvaren i TT, og selvsagt kartene. Å legge en sikkerhetskopi utenom TTH er lurt uanstt, og det er ikke vanskelig å gjøre dette. Imidlertid er det snakk om mye data, så selve kopieringen vil ta en del tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå