Eplekakespising Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Var å tok et bilde nå i natten Va syns folk? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Hvilket kamera bruker du? Jeg synes at himmelen ble alt for utbrent, forgrunnen for mørk og benken ødelagte mye. Jeg synes også at bildet ble litt for uklart. Bruk stativ neste gang. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 EXIF ligger i bildet, Ustedalen... For de som ikke kan finne den selv, kan jeg raskt gjengi de viktigste dataene: Olympus E-400 på manuelt program med følgende innstillinger: # Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 1/25 second = 0.04000 second # Lens F-Number/F-Stop = 63/10 = F6.30 # Exposure Program = manual control (1) # ISO Speed Ratings = 100 Jeg har i grunn ikke tatt så mange bilder om natten, så kanskje mitt forslag er helt bort i natten , men hva om du hadde øket ISO et hakk og brukt litt raskere lukkertid? Kanskje du hadde fått bildet litt skarpere da? Benken går jeg ut fra er ment som et motiv, plasseringen ser veldig bevisst ut, men jeg tror kanskje det hadde fungert bedre om noen satt på den. Forøvrig er jeg enig i at det er litt for store områder av himmelen som er utbrent. Jeg vet ikke om det er mulig å hente ut litt mer detaljer fra RAW-filen, dersom bildet er tatt i RAW? Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Hadde nok fått det ja, men var litt full når jeg tok dette bildet og la det ut det er ikke tatt i raw heller Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Fine blå toner, men desverre for kraftig utbrente partier i himmelen. Benken gjør nesten bildet for meg, for slike bilder uten et innslag av noe som bryter, fungerer dårlig for meg. Den firkanten stod i en så stor kontrast til de ellers flytende overgangene at jeg liker den godt. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Jeg likte, som PMnormal, veldig godt det at benken var der og brøt med det klisjèfylte som resten av bildet flyter på. Blåtonene gjorde seg godt, men skulle gjerne vært litt mindre utbrente partier. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Syntes det var et veldig fint bilde jeg! Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Takker for positiv tilbakemelding folkens Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Hadde nok fått det ja, men var litt full når jeg tok dette bildet og la det ut det er ikke tatt i raw heller 9071029[/snapback] Aldri hver full når du tar bilder. Gjør forgrunnen litt lysere, og neste gang prøver du å ta med litt høyere ISO. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Aldri hver full når du tar bilder. Joda, om du VET du tar vare på utstyret selv om du er full så ta det med.. Jeg syns bildet var ganske bra. Det svarte fjellet på andre siden av fjorden(?) syns jeg ødela litt. Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Aldri hver full når du tar bilder. Joda, om du VET du tar vare på utstyret selv om du er full så ta det med.. Jeg syns bildet var ganske bra. Det svarte fjellet på andre siden av fjorden(?) syns jeg ødela litt. 9073745[/snapback] Det er øy skal dra tilbake til den plassen en annen gang, i litt bedre tilstand og kanskje med solen en annen plass sånn at jeg kan sikte meg bort fra den øya. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Ja. Ikke dumt dette. Benken hever absolutt bildet ja, men det kunne minst like godt vært noe annet mer 'naturlig' element i forgrunnen som gjorde samme nytten, bare så det er sagt. Tekniske svakheter er nevnt allerede. Men totalt sett absolutt brukbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå