Glufsa Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Jeg har spilt piano en del år nå, og synes det har begynt å bli litt kjedelig i lengden, så jeg tenkte å anskaffe meg synthesizer. Jeg spiller/har tenkt til å spille en del pink floyd, og diverse annen musikk, så effekter trengs. Pris er mellom 8-10000 kr. Har sett litt på Kurzweil, er de noe bra å satse på i den prisklassen? Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Hvis å spille på PCen er greit nok kan du kjøpe et bra lydkort (lav latency) og et MIDI-keyboard, og spille med softsynther =) funker fett. Kan få rå lyd til godt under 5 lapper den veien. Vet dessverre ikke om noen hardware-synther i den prisklassen jeg kan anbefale. MIA Midi 1,5k Edirol pcr-800: 2,5k 4k spenn og skaffa meg noen VSTi-er og softsynther. Dritbra! :O Eneste problemet er at det er ikke helt "portabelt". Endret 14. juli 2007 av TheMaister Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 kanskje jeg kjøper macbook pro og midi keyboard.. er det noe å satse på? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Jeg mener at du får mye mer for pengene med en god/avansert MIDI-kontroller og 'softsynths', eksempelvis VSTi. Da kan du bruke klaviaturet/MIDI-kontrolleren til å spille alle mulige instrumenter, ikke bare klassisk virtuelle analoge synth-lyder, men alt etter hva du får fatt i av VSTi/softsynths Endret 14. juli 2007 av skag1 Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) hva er VSTi? Er Macbook Pro + Logic Pro + Presonus Firepod + Midi keyboard et bra valg ?(hvilket keyboard?) Endret 14. juli 2007 av DukeCoke Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 macbook og logic et ganske så godt valg. lydkort er ikke min sterke side. heller ikke det andre men vet at mac er mer beregnet for musikk og film enn det windows er. og apple logic har jeg hørt så mye bra om. sparer opp til de to selv så Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 skal/har jobbet hele sommeren for å få penger til det, men venter til oktober med meacbooken, da leopard kommer ut Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 VST (fra Steinberg) er en teknologi som en del plugins bruker. VSTi er da det samme, men der står i'en for "instrument". I Logic Pro, Cubase, u name it, kan du laste in såkalte VST-synther, softsynther. Det sies at lyden ikke er like varm og fin som analoge synther, men det begynner å komme seg. Kombinerer du Logic, en god VST-synth (her er det ekstremt mange å ta av) og et godt MIDI-keyboard (kan anbefale M-Audio. Billig og bra!) har du en knallbra og relativt "modulær" synth. Det finnes uendelig mange gratis VST-synther du kan leke deg med, i tillegg til en del som koster litt mer. Du finner også replikaer som etterligner de fleste analoge synther. Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 tusen takk, nå ble alt litt enklere. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 jeg skal lære meg å spille synth nå og har tenkt til å kjøpe Korg x50. Koster 7000. Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 takk for tipset Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Om du kjøper en mac trenger du ikke lydkort, bare midikeyboard og vsti-er. Core audio, lyddriverene i osX er så og si latencyfrie, det er bare å plugge i midikeyboardet og begynne spillingen. Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 (endret) det spørs om det blir noen mac på meg med det første da... og vil ha muligheten til å koble til andre instrumenter også. Endret 26. august 2007 av DukeCoke Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 får jo en sinnsykt rå plugin i pakka til Logic Pro... Sculpture.... noe av det få som har imponert meg gjennom tidene. har selv bare sett video av det men det holdt i massevis til å vite hva jeg skal ha http://www.apple.com/logicpro/quicktours/sculpture.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå