Gå til innhold

Ny Synth 8-10k

Glufsa

Anbefalte innlegg

Jeg har spilt piano en del år nå, og synes det har begynt å bli litt kjedelig i lengden, så jeg tenkte å anskaffe meg synthesizer. Jeg spiller/har tenkt til å spille en del pink floyd, og diverse annen musikk, så effekter trengs. Pris er mellom 8-10000 kr.

Har sett litt på Kurzweil, er de noe bra å satse på i den prisklassen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis å spille på PCen er greit nok kan du kjøpe et bra lydkort (lav latency) og et MIDI-keyboard, og spille med softsynther =) funker fett. Kan få rå lyd til godt under 5 lapper den veien. Vet dessverre ikke om noen hardware-synther i den prisklassen jeg kan anbefale.

MIA Midi 1,5k

Edirol pcr-800: 2,5k

4k spenn og skaffa meg noen VSTi-er og softsynther. Dritbra! :O Eneste problemet er at det er ikke helt "portabelt".

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar

Jeg mener at du får mye mer for pengene med en god/avansert MIDI-kontroller og 'softsynths', eksempelvis VSTi. Da kan du bruke klaviaturet/MIDI-kontrolleren til å spille alle mulige instrumenter, ikke bare klassisk virtuelle analoge synth-lyder, men alt etter hva du får fatt i av VSTi/softsynths :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar

VST (fra Steinberg) er en teknologi som en del plugins bruker. VSTi er da det samme, men der står i'en for "instrument". I Logic Pro, Cubase, u name it, kan du laste in såkalte VST-synther, softsynther.

Det sies at lyden ikke er like varm og fin som analoge synther, men det begynner å komme seg. Kombinerer du Logic, en god VST-synth (her er det ekstremt mange å ta av) og et godt MIDI-keyboard (kan anbefale M-Audio. Billig og bra!) har du en knallbra og relativt "modulær" synth.

Det finnes uendelig mange gratis VST-synther du kan leke deg med, i tillegg til en del som koster litt mer. Du finner også replikaer som etterligner de fleste analoge synther.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...