MagnusW Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 På søknaden til VGS har jeg valgt teoretisk matte da jeg er glad i matte og behersker det bra. Tingen er bare den at jeg har lyst til å studere økonomi, og lurer på om det derfor er fordelsaktig å ta praktisk matte og så S1 og S2? Hadde egentlig planlagt (og mest lyst til) og ta realfag, men vil studere økonomi og da bør jeg vel ta samfunsafagsmatten? Trenger innspill! Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Om du skal studere økonomi er det beste du kan gjøre å velge t1 og deretter r1 og r2. Inntakskravet (minimum kompetanse) er r1 eller s1+s2, men du er definitivt best forberedt om du har fullført r2. Samfunnsfaglig matte er bare et fancy navn for dummingmatte, hehe. Eller det vil si, ikke dummingmatte, men matte som går tregt. Du vil mestre alt du lærer i s1+s2 ved å gå r1, og ved å gå r1+r2 har du en mye bedre kompetanse. Endret 14. juli 2007 av Ingar Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Takk for svar. Tror det blir t1 og så r1 og r2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå