Gå til innhold

Chistoffer Næss spiddet i foten av en okse

Dynejonas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er man så dum å deltar i slike okseløp fortjener man ikke noe annet. Dessuten er tilpass for de som deltar. Okseløpene er faktisk dyreplageri. Før oskløpet smøres oksene vaselin i øynene så de ikke skal kunne se. Så ilnes de opp ved at det lages høye lyder (kinaputter, fyrverkeri etc), rett ved ørene deres. Og så slippes de løs. Etter okseløpet er det tyrefekting det går i. Før tyrefektingen tar form blir de skadet så de skal bli svakere. Ellers ville de jo overkjørt matadoren. Og til slutt får de endelig dø. Leste dette i en nyhetsartikkel. Hvor vidt dere tror på det eller ikke får dere selv avgjøre. Men jeg synes nå det høres ganske sannsynlig ut.

Lenke til kommentar
Survival of the fittest. :)

9071619[/snapback]

Og som regel er det okse som doser over deg i 30km :p

9071696[/snapback]

Joda, men han kunne jo bare holdt seg langt unna løpet, det var det jeg mente med utsagnet - en okse er sterkere og raskere enn deg, men ikke smartere. :p

Lenke til kommentar
Folk får ivvertfall velge om de vil løpe med oksene. Skal ikke folk få bestemme dette selv, og ikke myndighetene?

9071357[/snapback]

Ett enkelt spørsmål da; hadde norske myndigheter tillat et sånt løp i f.eks. Oslo?

9071535[/snapback]

Hvis det hadde vært en lang tradisjon i Norge: Ja.

Det har seg jo slik at dette har blitt gjort i alle år, og da kan de jo ikke stoppe det nå...

Lenke til kommentar

Så fordi det er en lang tradisjon for dyreplageri kan de ikke stoppe det? Okseløp bringer lite godt med seg. For all del, noen synes sikkert det er morsomt å se oksene lide før de sakte med sikkert dør i tyrefekter-arenaen. Tradisjon er vel tradisjon, selv om den skader både mennesker og dyr. :no:

Lenke til kommentar
Så fordi det er en lang tradisjon for dyreplageri kan de ikke stoppe det? Okseløp bringer lite godt med seg. For all del, noen synes sikkert det er morsomt å se oksene lide før de sakte med sikkert dør i tyrefekter-arenaen. Tradisjon er vel tradisjon, selv om den skader både mennesker og dyr.  :no:

9077002[/snapback]

Jeg sier bare at hvis det hadde vært en lang tradisjon i Norge, så hadde ikke den norske staten satt en stopper for det.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Rart det ikke var noe blod i noen av bildene...

9070477[/snapback]

Det er vel ikke som på film der blodet spruter med en gang? :p

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at de som deltar her egentlig vil ha deres sympati. De vet godt hva de går til, og de gjør det for spenningen og adrenalinet sin skyld. Greit nok at det er dyreplaging, men dyrene får jo tross alt en sjangse til å ta igjen på også ;P Det finnes mange værre tilfeller av dyreplageri og til og med menneskeplageri en akkuratt dette okseløpet.

Ikke det at jeg støtter dette okseløpet, men det finnes mange andre viktigere ting å ta tak i en akkuratt dette.

Lenke til kommentar

Utennavn-1.jpg

Her ser det ut som om oksen har truffet en inner 10! Nok blod var det hvertfall for dem som savnet det!

Det blir feil å syns synd på dem da det ikke er noen som holder en pistol mot hodene deres og sier "begynn å løp". De er helt frivillig og det er en "sport" om du kan kalle det det, som mangen er i mot! Hadde det vert like morsomt med hundevalper? kaste spyd på valpene mens mangen 1000 ser på? :p Ja, det var litt satt på spissen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...