Moonshield Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Skal lage en ny en, Survival Of The Fattest. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Survival of the fittest. 9071619[/snapback] Og som regel er det okse som doser over deg i 30km Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Hmmm, det hornet gravde seg jo skikkelig inn under huden! Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Er man så dum å deltar i slike okseløp fortjener man ikke noe annet. Dessuten er tilpass for de som deltar. Okseløpene er faktisk dyreplageri. Før oskløpet smøres oksene vaselin i øynene så de ikke skal kunne se. Så ilnes de opp ved at det lages høye lyder (kinaputter, fyrverkeri etc), rett ved ørene deres. Og så slippes de løs. Etter okseløpet er det tyrefekting det går i. Før tyrefektingen tar form blir de skadet så de skal bli svakere. Ellers ville de jo overkjørt matadoren. Og til slutt får de endelig dø. Leste dette i en nyhetsartikkel. Hvor vidt dere tror på det eller ikke får dere selv avgjøre. Men jeg synes nå det høres ganske sannsynlig ut. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Er han så dum at han blir med på sånt, så fortjener han det. Han viste nok hva han gikk til. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Fant enda et bilde, så jeg laget en gif til det. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Survival of the fittest. 9071619[/snapback] Og som regel er det okse som doser over deg i 30km 9071696[/snapback] Joda, men han kunne jo bare holdt seg langt unna løpet, det var det jeg mente med utsagnet - en okse er sterkere og raskere enn deg, men ikke smartere. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Folk får ivvertfall velge om de vil løpe med oksene. Skal ikke folk få bestemme dette selv, og ikke myndighetene? 9071357[/snapback] Ett enkelt spørsmål da; hadde norske myndigheter tillat et sånt løp i f.eks. Oslo? 9071535[/snapback] Hvis det hadde vært en lang tradisjon i Norge: Ja. Det har seg jo slik at dette har blitt gjort i alle år, og da kan de jo ikke stoppe det nå... Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Så fordi det er en lang tradisjon for dyreplageri kan de ikke stoppe det? Okseløp bringer lite godt med seg. For all del, noen synes sikkert det er morsomt å se oksene lide før de sakte med sikkert dør i tyrefekter-arenaen. Tradisjon er vel tradisjon, selv om den skader både mennesker og dyr. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Så fordi det er en lang tradisjon for dyreplageri kan de ikke stoppe det? Okseløp bringer lite godt med seg. For all del, noen synes sikkert det er morsomt å se oksene lide før de sakte med sikkert dør i tyrefekter-arenaen. Tradisjon er vel tradisjon, selv om den skader både mennesker og dyr. 9077002[/snapback] Jeg sier bare at hvis det hadde vært en lang tradisjon i Norge, så hadde ikke den norske staten satt en stopper for det. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Har mer medfølelse for oksene enn for de kvestede løperne, i grunn. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Rart det ikke var noe blod i noen av bildene... 9070477[/snapback] Det er vel ikke som på film der blodet spruter med en gang? Lenke til kommentar
DreamHeaven Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Jeg tviler på at de som deltar her egentlig vil ha deres sympati. De vet godt hva de går til, og de gjør det for spenningen og adrenalinet sin skyld. Greit nok at det er dyreplaging, men dyrene får jo tross alt en sjangse til å ta igjen på også ;P Det finnes mange værre tilfeller av dyreplageri og til og med menneskeplageri en akkuratt dette okseløpet. Ikke det at jeg støtter dette okseløpet, men det finnes mange andre viktigere ting å ta tak i en akkuratt dette. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Haha, deilig å se på. Forresten blir han stanget i beinet, ikke foten . Koser meg alltid når jeg ser slikt. Lenke til kommentar
Northland Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Her ser det ut som om oksen har truffet en inner 10! Nok blod var det hvertfall for dem som savnet det! Det blir feil å syns synd på dem da det ikke er noen som holder en pistol mot hodene deres og sier "begynn å løp". De er helt frivillig og det er en "sport" om du kan kalle det det, som mangen er i mot! Hadde det vert like morsomt med hundevalper? kaste spyd på valpene mens mangen 1000 ser på? Ja, det var litt satt på spissen! Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Å fy.... DET gjør vondt... bli stanget midt i røven så blodet spruter Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Å fy.... DET gjør vondt... bli stanget midt i røven så blodet spruter 9079173[/snapback] Når ble du sist stanget i bakenden av en okse? Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Å fy.... DET gjør vondt... bli stanget midt i røven så blodet spruter 9079173[/snapback] Når ble du sist stanget i bakenden av en okse? 9079370[/snapback] Det var sikkert ikke sånn han mente det da. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Det begynner å bli et par år siden nå ja, men jeg merker det fortsatt. Lenke til kommentar
Wunder_baumen Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Rart det ikke var noe blod i noen av bildene... 9070477[/snapback] Det er vel ikke som på film der blodet spruter med en gang? 9078411[/snapback] Men du så selv hvor langt oppi bene horne hadde kommet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå