matrosen Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Hei. Er på utkikk etter et nybegynerkamera til maks 2500. Mest mulig for pengene. Stiller følgende krav: Dv kamera Godt batteri God bildestabilisator Lett å bruke (God ergonomi) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Tror nok at Panasonic NV-GS80 er det beste valget for deg. Det har optisk bildestabilisator (billigste kameraet med optisk bildestabilisator?) og bruker mini-DV. Batterilevetid er stort sett det samme på kamera i denne prisklassen, og hva man synes om ergonomien er individuelt. Jeg synes den er bra på dette kameraet. Lenke til kommentar
matrosen Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Ser ganske bra ut det kameraet ja.... Men fant dette og lurer på om det er noe bra? SVP HDDV-8900 DIGITALT VIDEO/FOTOKAMERA Link til produsent SVP Endret 14. juli 2007 av matrosen Lenke til kommentar
torve Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Ser ganske bra ut det kameraet ja.... Men fant dette og lurer på om det er noe bra? SVP HDDV-8900 DIGITALT VIDEO/FOTOKAMERA Link til produsent SVP 9073598[/snapback] Går du for dette så senker du kravene betraktelig. Ikke dv, optisk zoom, autofokus osv. Objektiv som på en middelmådig mobiltelefon? Kan ikke sammenlignes med ett ”ordentlig” videokamera. Men sikkert morsomt og greit til sitt bruk. Ser at det går for 2000,- på qxl, og at fabrikkens foreslåtte utsalg pris er 4799,-. Mitt råd er kjøp panasonicen! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Ser ganske bra ut det kameraet ja.... Men fant dette og lurer på om det er noe bra? SVP HDDV-8900 DIGITALT VIDEO/FOTOKAMERA Link til produsent SVP 9073598[/snapback] Enig med torve. Det der er egentlig ikke et videokamera engang, men et stillbildekamera med videofunksjon som fremheves. Det bruker SD kort til lagring (dyrt) og du får video som er komprimert veldig i forhold til DV (dårlig kvalitet). Mitt tips: Styr LANGT (!!!) unna slike lurekamera. Selv om du har lave krav til kvalitet, vil det kameraet skuffe stort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå