wolf5 Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Har oppgradert den ene maskinen til Vista ("filserver"). Hadde en del fileshares i XP som jeg etter installasjon av Vista også delte ut, men her er det problemet oppstår. Jeg laster ned filer med PAR reparasjonsfiler og prøver jeg QuickPar fra en annen maskin mot filesharet så oppdager den feil ved flere av filene, hver eneste gang. Dette skjer ikke lokalt på filserver (bruker newsleecher på en annen maskin som lagrer på fileserver maskinen og fikser vha PAR og pakker opp). Det virker rett og slett som om jeg ikke får skikkelig tilgang til noen av filene. Og dermed feiler også QuickPar/par-fiksing. QuickPar hopper over filene i første omgang og viser status som "Unknown". Har ikke hatt problemet mens jeg hadde XP på denne maskinen. Får inntrykk av at Vista tukler/holder filene på et vis på en annen måte enn XP gjorde. Kanskje noe caching som er inne i bildet? Noen som vet hvordan man får Vista fildeling til å være "100%" lik XP sin? Antar det er måten å løse problemet på. (Det er ingen antivirus inne i bildet som låser filer + win defender er slått av) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå