Gå til innhold

Hvordan skjuler du kabler, og hvor langt går du ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du går så langt som mulig! Hehe , men gjør det du kan for å gjemme de , hvis det er viktig for deg at det er minst mulig kabler synlig.

Det første du gjør er å røske ut alt av kabler og hardware. Så begynner du med strømforsyninga, og drar kablene ut bak hovedkortbrettet. Så Prøver du å lokalisere alt som trenger strøm, og legger kablene så minst synlig som mulig så harddisker osv får strøm. Harddiskene kan du sette "andre veien", så kablene ikke blir synlige i det hele tatt :) Hvis du vil gå så langt som å lage egne hull i kabinettet, kan du få det akkurat som du vil! Det som er lurt å ta før strømkablene, er flate kabler, sånn som IDE og Floppy-kabler. De burde ligge under alle andre:) Ellers er det bare å skjule de så godt du kan, utnytt alle kriker og kroker, drive-bay, hdd-rack, rundt hk osv ;)

Jeg har ingen bilder, sitter på jobb. Men ta en titt i kabinett-tråden ;)

Lenke til kommentar

Enig med deg der Goscinny , de blokker mye luft. Men hvis du har to Dvd-brennere, sitter de som regel "oppå" hverandre :) Skal du dog fra hovedkortet, bort til harddisken og opp til Brenneren kan det bli litt kjett.

Ellers er de gode :)

Men, flere råd du trenger, trådstarter?

Lenke til kommentar
Enig med deg der Goscinny , de blokker mye luft. Men hvis du har to Dvd-brennere, sitter de som regel "oppå" hverandre :) Skal du dog fra hovedkortet, bort til harddisken og opp til Brenneren kan det bli litt kjett.

Ellers er de gode :)

Men, flere råd du trenger, trådstarter?

9077600[/snapback]

Var vell ikke råd jeg var på jakt etter, har ryddet i mitt å er vell ikke mulig å rydde mer. var vell helst opptatt av hvor langt dere var villig til å gå får å rydde :)

Lenke til kommentar

Skjønner.

Je planlegger å lage egne gjennomføringer i kabinettet til dama mi, så det blir optimalt. Jeg vil ikke begynne å lodde, men kanskje sette på noen forlengere hvis det må til. Ellers er det å tilpasse kabinettet til strømforsyninga og resten av komponentene så det blir så bra som mulig! Teip, borrelås, strips blir flittig brukt!

Lenke til kommentar

Jeg har Antec P182 og en modulær PSU. Har kun en størmkabel forran HK, og den går inntil HK under skjermkort og opp til toppen av HK til en 4-pin's kontakt (usikkerpå hva den gjør faktisk :p)

Ellers ligger alle kabler bak mellom baksiden av HK og sideplata. Har så mye kabler der at sideplata er litt buet .. utrolig stress å få den på plass :p

Men synes fremdeles det er rotete, trolig pga "HK-rommet" er litt lite og skjermkortet er STORT! :p

Lenke til kommentar
Thats the way it is på kabinettet mitt og bIsk0p, det buler :p

9087809[/snapback]

Hehe =) Jeg må legge kabinettet på siden, og bruke bein og armer for å få det på plass. Var redd for at det ikke kom på plass, hadde vært surt å måtte begynne på ny etter å ha brukt lang tid på å legge kablene ..

Lenke til kommentar

Den følelsen hadde jeg og, fikk hjelp til å holde det nede, og skøyv det på plass, forta meg å ta på skruene og stelte det inntil veggen. Brukte 4-5 timer på å ta ut alt, rense alt, sette inn alt og styre med kabler. hadde jeg måttet begynne på nytt hadde jeg klikka :p

Lenke til kommentar
Den følelsen hadde jeg og, fikk hjelp til å holde det nede, og skøyv det på plass, forta meg å ta på skruene og stelte det inntil veggen. Brukte 4-5 timer på å ta ut alt, rense alt, sette inn alt og styre med kabler. hadde jeg måttet begynne på nytt hadde jeg klikka :p

9088106[/snapback]

Hvilket kabinett har du btw?

Lenke til kommentar
Sitter nå med et Raidmax Cobra :p Sørgelige greier.. Skal oppgradere snart, enten Lian Li, Antec, CM Stacker 830 eller andre kvalitets kabinetter. Fornøyd med din P182?

9088789[/snapback]

Jupp, så lang er det veldig fornøyd =) Bare komponentene jeg er litt misfornøyd med :/ Zalman PSU bråkte litt, samme gjorde Zalman kjøleren jeg har. Skal se litt på en mod på PSU'n og bytte til Ninja+ med SilenX vifte, så tror jeg det blir bra! :D

Kan se om jeg ikke klarer å mekke noen bilder, blir med mobilen though, så kan du se hvordan det ser ut. Hvis jeg føler meg sprek så kan du får se bak HK plata og ;)

Lenke til kommentar

Sånn, da var bildene tatt. Advarer mot mobil kamera kvalitet (+ en ustabil hånd...)

737d3f66.jpg

Littskråttnedenifrabilde - Her ser du hvor stor del av plassen 8800GTS tar. Jeg ser og noen kabler som sikkert kunne vært litt finere, men de hindere ikke noe luft iallefall.

8d12de51.jpg

Her er litt mer konsentrert mot froten. Jeg har S-ata dvd-brenner, som virkelig hjelper når det gjelder kabler rot =) ATX kontakten kommer inn bakfra HK, samme gjør strømmen til skjermkort. Pluss litt smått. Bildet er ikke så veldig stort, men hvis du ser rett etter skjermkortet, så kommer det 3-sata kontakter inn der.

1970e38b.jpg

De kommer her,fra

68e1ceba.jpg

Eller her som er et litt bedre bilde. Her har jeg 3 S-ATA disker med 90graders vinkel på både S-ATA kontakt og strøm. (Ser ganske ryddig ut? :D)

feedbbc8.jpg

Her kommer det også noen størmting ut, dette er oppe rett bak DVD-brenner.

aab99326.jpg

Fronten med åpen dør

22a2f0d2.jpg

Fronten med lukka dør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...