Gå til innhold

Starte nytt og i en litt større skala..

korpi

Anbefalte innlegg

Heisann..

Sitter i litt tanker på å starte et eget firma.. Jeg har sett på litt forskjellige muigheter men har sett for meg et sted i byen der jeg bor som er helt falleferdig men har en perfekt plass(midt i byn) til å kunne være noe å gjøre til en bedre nytte for folk flest..

Har noen funderinger her(bare tanker som svirrer :) )..

- uteservering m/bandspilling etc alkohol/mat

- bygge et hotell/spa liknende greie

- bare et spa anlegg

Det kreves da et betydlig beløp med penger for å finansiere et sånt forslag som dette men jeg lurer på hvordan kan man få til dette??

Stedet koster jo sitt og det gjør oppgraderinga av stedet til det det skal bli..

Hvordan får man tak i investorer som kan tenkes å bli med på et prosjekt som dette for det blir i største laget å gjøre på egen hånd..

Tanker som dette svirer rundt i huet på meg og er sugen på å sjekke dette litt nærmere og vet vel at det er et nesten umulig oppgrag for en vanlig mann men hva skulle vi gjort uten drømmer:)??

Har noen tips /foslag ja alt mulig dere har på hjertet,kløpp meg ved anklene også om dere synes det høres helt høl i huet,jeg tåler alt.. nesten he,he..

MVH

korpi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Planlegging

Konsept.

Markedundersøkelser.

Kalkyler

Levrandører.

Bank

Investorer.

Egenkapital.

osv.

Når du har gjort alt det så må du ta runden på nytt

Å så gjør du det på nytt.

Når du har gjort forarbeidet mange nok ganger og forhåpentlighvis lært noe, finner du mest sansynlig ut at det ikke er verd det.

Men bare stå på og lykke til.

Lenke til kommentar

start ein fotballpub , bor du i en stor nok by kan dette være fett... matservering kan bli litt dyrt , blir fort 1mill+++ ekstra, men hvis du har pengene er jo det greit..

men bor du i en liten by må du tenke bredt, du må starte noe som er felles for nesten alle.. i alle aldre.. det er der de fleste gjør feil, å peke seg ut en gruppe mennesker som de vil ha som kunder.. det er forferdelig vanskelig å tjene penger på.. ,

markedsunersøkelse x 10 ,

få 10 kompiser til å hjelpe deg, ta en ringerunde til 200-300 pers hver i forkjellige aldre og still enkle spørsmål , der får du nyttig info ,

men hvis du derimot bor i en stor by , da er det annonsering du må til med.. for å få kunder.. for kunder har du nok av i en storby

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Planlegging

Konsept.

Markedundersøkelser.

Kalkyler

Levrandører.

Bank

Investorer.

Egenkapital.

osv.

Når du har gjort alt det så må du ta runden på nytt

Å så gjør du det på nytt.

Når du har gjort forarbeidet mange nok ganger og forhåpentlighvis lært noe, finner du mest sansynlig ut at det ikke er verd det.

Men bare stå på og lykke til.

9070523[/snapback]

Det er mye man "skal" gjøre før man setter igang noe. Tror du alle slike små prosjekter har gjort alt det der så nøye og fint? Ja, en del går dukken og kanskje derfor, men mange klarer seg fint. Er ikke så sikker på om man skal la seg skremme bort av sånne lister, tror mange gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...