andriesa Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 hei har hjemmebygd pc og har hatt den i snr.. 4år begynne vel og bli ganske gammel no. men som sakt i går kveld skrudde pcen seg bare av. Og no når jeg skal skru den på så kommer det bare en lang lys tone sirka vært 5 sec . noen som vet ka probleme kan være og ka æ må gjøre? regne me at æ må bestille nytt hovedkort siden verken skjermkorte eller noe inni maskinen fungere Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Du burde først sjekke at rambrikke®, grafikkort, kontakter, sitter ordentlig i sporene sine ved å trykke de ned/på plass. Det kan også hende at en rammbrikke er blitt defekt. Har du flere rambrikker, kan du forsøke å fjerne en av gangen for å se om "beep" feilmeldinga forsvinner. (EDIT: rett litt på meg selv, -ta ut alle rambrikkene, og prøv èn og èn) Oversikt over AMI, AWARD, PHOENIX, BIOS Beep Codes. Kan dog ikke finne "din" feilmelding - langt beep hvert 5 sekund(?) Kanskje starte maskin etpar ganger og dobbeltsjekk beep-coden. http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html Endret 15. juli 2007 av Hotbox Lenke til kommentar
andriesa Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Du burde først sjekke at rambrikke®, grafikkort, kontakter, sitter ordentlig i sporene sine ved å trykke de ned/på plass. Det kan også hende at en rammbrikke er blitt defekt. Har du flere rambrikker, kan du forsøke å fjerne en av gangen for å se om "beep" feilmeldinga forsvinner. (EDIT: rett litt på meg selv, -ta ut alle rambrikkene, og prøv èn og èn) Oversikt over AMI, AWARD, PHOENIX, BIOS Beep Codes. Kan dog ikke finne "din" feilmelding - langt beep hvert 5 sekund(?) Kanskje starte maskin etpar ganger og dobbeltsjekk beep-coden. http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html 9077063[/snapback] takk for at du svarte på inlegge mitt (AMI, AWARD, PHOENIX, BIOS Beep Codes. Kan dog ikke finne "din" feilmelding - langt beep hvert 5 sekund) vel probleme er at hovdkorte har sluttet og fungere derfor får ikke skjermkorte eller noen av komponentene i pcen strøm... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå