Gå til innhold

hovedkorte har sluttet og fungere

andriesa

Anbefalte innlegg

hei har hjemmebygd pc og har hatt den i snr.. 4år begynne vel og bli ganske gammel no.:) men som sakt i går kveld skrudde pcen seg bare av.

Og no når jeg skal skru den på så kommer det bare en lang lys tone sirka vært 5 sec :cry: .

noen som vet ka probleme kan være og ka æ må gjøre? :innocent:

regne me at æ må bestille nytt hovedkort siden verken skjermkorte eller noe inni maskinen fungere :mad:

:w00t:

post-130229-1184368314_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde først sjekke at rambrikke®, grafikkort, kontakter, sitter ordentlig i sporene sine ved å trykke de ned/på plass. Det kan også hende at en rammbrikke er blitt defekt. Har du flere rambrikker, kan du forsøke å fjerne en av gangen for å se om "beep" feilmeldinga forsvinner.

(EDIT: rett litt på meg selv, -ta ut alle rambrikkene, og prøv èn og èn)

Oversikt over AMI, AWARD, PHOENIX, BIOS Beep Codes. Kan dog ikke finne "din" feilmelding - langt beep hvert 5 sekund(?) Kanskje starte maskin etpar ganger og dobbeltsjekk beep-coden.

http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Du burde først sjekke at rambrikke®, grafikkort, kontakter, sitter ordentlig i sporene sine ved å trykke de ned/på plass. Det kan også hende at en rammbrikke er blitt defekt. Har du flere rambrikker, kan du forsøke å fjerne en av gangen for å se om "beep" feilmeldinga forsvinner.

(EDIT: rett litt på meg selv, -ta ut alle rambrikkene, og prøv èn og èn)

Oversikt over AMI, AWARD, PHOENIX,  BIOS Beep Codes. Kan dog ikke finne "din" feilmelding - langt beep hvert 5 sekund(?) Kanskje starte maskin etpar ganger og dobbeltsjekk beep-coden.

http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html

9077063[/snapback]

takk for at du svarte på inlegge mitt :w00t:

(AMI, AWARD, PHOENIX, BIOS Beep Codes. Kan dog ikke finne "din" feilmelding - langt beep hvert 5 sekund)

vel probleme er at hovdkorte har sluttet og fungere derfor får ikke skjermkorte eller noen av komponentene i pcen strøm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...