Gå til innhold

Orion v.s. The Call of Ktulu v.s To Live is to Die

Mojo Pin

Hvilken er din favoritt?  

69 stemmer

1. 1. Hvilken er din favoritt?

• Orion
      32
    • The Call of Ktulu
      27
    • To Live is to Die
      10

Anbefalte innlegg

Noen ser kanskje på sammenligningen som blasfemi, men det får bare være.

Personlig mener jeg at The Call of Ktulu er en minst like god, om ikke bedre, instrumentallåt som Orion. Jeg føler at The call of ktulu ofte kommer i skyggen av Orion. Er jeg helt på jordet, eller er det andre som er enig med meg?

Vil gjerne vite hva forumbrukerne mener :)

(Hadde vært flott om en moderator kunne satt opp en poll)

Mojo ;)

edit; Det er metallica det er snakk om, hvis noen skulle misforstå..

edit 2; Siden mange foreslår "To live is to die", tar vi også med den. Igjen: Fint om en moderator gidder sette opp vote!

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror grunnen til at The call of Ktulu er i skyggen er vel mest fordi Orion var på Master of Puppets mens the call of Ktulu var på Ride the lightning. Kanskje ble den lagt mest merke til siden master of puppets ble ganske populær.

Endret av Adey
Lenke til kommentar

Jeg foretrekker Ride the Lightning CDen langt over Master of Puppets, men mener fortsatt at Orion er bedre enn The Call of Ktulu. Orion og Voice of the Soul (Death) regner jeg som de beste instrumentale metal-låtene noensinne. Dette betyr selvsagt ikke at The Call of Ktulu er dårlig, tvert om.

Lenke til kommentar

Jeg syns Call of Ktulu er best. Muligens fordi jeg er noe mer moderat i smak en dere.

Jeg syns Call of Ktulu er bedre komponert som en helhet, mens Orion er på en måte delt i to.

Men det er ingenting som slår Call of Ktulu på S&M, den er nyyyydeli! :D

Lenke til kommentar

Selv tror jeg at The Kall of Ktulu blir satt i skyggen av Orion fordi Orion på en måte blir spilt til ære for Cliff Burton. En ting som forsterket denne teorien fikk jeg høre på Metallica konserten som var i Oslo den 10. juli, hvor James sa "..and God bless Cliff Burton" etter at Orion var ferdigspilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...