indahla Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Kan noen forklare den store forskjellen på en trådløs ruter og et aksess-punkt? Bortsett fra du som regel kan koble til andre maskiner med "tråd" på en trådløs ruter da... Takk for alle svar! Lenke til kommentar
xeon Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Ruteren kan koble til f.eks. ADSL, noe et vanlig access point can not do.. Do we speak English. Sprechen wir deutch. Kjeder jeg meg?.. Men uansett det er forskjellen Lenke til kommentar
connect Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Hmmm.. det er omtrent samme forskjellen som mellom en vanlig ruter og en vanlig HUB/Switch... Et akkesspunkt (og hub) bare videresender pakker... uten å kunne tolke TCP/IP osv... En ruter kan gjøre det samme, men den kan også rute TCP/IP.... Stortsett... (rett meg om jeg sier noe feil) Lenke til kommentar
Rim Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Nja, stort sett. En ruter ruter jo pakker, mens aksesspunkt tar imot trådløse signaler og sender det ut på det kablede nettverket. Så connect har rett. Aksesspunkt er det tilsvarende som en hub, en trådløs ruter er det samme som en ruter. En ruter har en LAN port og en WAN port. Dvs at i forbindelse med et ADSL abn. er det mer hensiktsmessig med en ruter da det lar deg koble opp hele nettverket mot Internett samtidig (med en global IP) istedet for en maskin om gangen. (SVJV deler de fleste ut kun én IP per oppkobling.) -Rim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå