htpcbruker Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hei, Ikke testet HTPC før, så trenger tips siden det er så veldig mye forskjellig forskjellig hw der ute Jeg kunne tenke meg følgende... - CPU er det samme, men hva er å anbefale AMD eller INTEL, for tenkte å ha CPU uten vifte hvis det er mulig, hvis ikke så trenger jeg en vifte som har lite støy. - 2GB mem - Skjermkort med HDMI - TV kort (har kabeltv) ønsker muligheten til å starte opptak og spille av direkte - Kabinett som har mulighet for 2 disker, og at det er minst mulig støy. - Lydkort skal ha mulighet for Optisk lyd - Gigabit ethernet - Wlan kort ----- Eventuelt om noen kan spesifisere hva slags enheter de har i sin egen HTPC, så er det kanskje enklere For ønsker ikke å kjøpe en del enheter også har jeg kanskje et kompatibilitestproblem God sommer ! (where is the sun)! Takk for svar! Ole Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Som CPU forslås Intel E6600 eller AMD Opteron 185, hvorpå du klokker ned prosessoren (gir den svakere ytelse). Dermed kan du greit bruke passiv kjøling (f.eks Scythe Ninja). Mange HK har GbLan og Wlan + ihverfall 4 disker. Ta et stort kabinett (så stort du har plass til) pga. luftgjennomstrømming. For eksempel PC-800 som er perforert, noe som ytterligere forbedrer lufting. Som lydkort finnes det HK-integrerte med SPDIF ut. Disse er dårlige, men kan oppveis (få bra lyd ut) ved hjelp av en bra ekstern DAC (F.eks RME ADI-2) som kan re-klokke inn signalet (forsterker DAC'er skal du være forsiktig med, varierer veldig i kvalitet). Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) 1. CPU Selv vil jeg nok gå for en AMD BE-modell med TDP på 45W (ingen Core2Duo per dags dato har mindre enn 65W - foruten mobil CPU-er). TDP = "effektforbruk" (som igjen betyr viftestøy). AMD og Intel oppgir TDP forskjellig, der AMD er "strengere" enn Intel etter hva jeg har lest. 2. HDMI Du kan fp hovedkort med integrert grafikk kort som gjør susen for folk flest (til AMD CPU-er ihvertfall) med HDMI. Trenger du merk kraft kjøper du eget skjermkort etterhvert. Uansett er nok DVI like greit. 3. TV-kort Da må du si hva du mener med "kabel". 4. Kabinett. Da må du oppgi pris og om du ønsker VFD og alu-finnish. 5. Lydkort Integrert på hovedkort gjør susen for folk flest. EDIT: Gått litt bort fra dette nå.... Endret 17. juli 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå