Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc starter ikke BAD_POOL_CALLER

Anbefalte innlegg

Hei. Når jeg starter PCen min står det; "Windows starter ikke fordi denne filen mangler eller er skadet: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM"

Så følgelig har jeg prøvd å reparere denne filen. Problemet er at med en gang jeg prøver å reparere Windows, installere Windows på nytt, eller gjøre noe som helst konstruktivt, får jeg blåskjerm med følgende melding: BAD_POOL_CALLER.

Har koblet ut alle uvitale deler fra PCen, og kjørte memtest86 i 80 timer uten en eneste error. Noen forslag? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om du har vært og sjekket her....Har hørt om den feilmeldingen en gang tidligere og da var det ram feil men når du har kjørt memtest i 80 timer uten feilmelding så ville jeg nok utelukket det ja....Men sjekk siden jeg ga deg og se om den er til hjelp og fortell videre hvordan det går....

btw...kommer det opp noe nr bak feilmelding BAD_POOL_CALLER....

Kom over denne siden ...Mulig den er til mer hjelp.....

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Det står jo en del om emnet på internett, men stort sett på uforståelig kodespråk.

Det er et nummer også ja:

***STOP: 0x000000c2 (0x00000043, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)

Etter at jeg tok ut 1 RAM-brikke og satte BIOS tilbake til default skiftet det til;

***STOP: 0x000000c2 (0x00000043, 0xc27DA000, 0x00000000, 0x00000000)

BIOS er ikke helt min sterke side, og regner med at noe må gjøres der, med tanke på at det er det eneste stedet jeg kan gjøre noe som helst.

Hva betyr egentlig "BAD_POOL_CALLER"? De snakker om POLLHEAD og sånn, men det sier meg ingen ting.

Lenke til kommentar

har også problem med BAD_POOL_ CALLER...dataen min bruker evigheter på å starte opp og går generelt veldig treigt... når jeg har vert på dataen i 5-20 min stopper den opp og så kommer den blåe skjermen og forteller at en system prosess ( eller noe sånt ) ble avsluttet. Og så står det noe med BAD_POOL_CALLER. Prossesoren min bruker også mere enn selve systemet bruker.

dvs. at det foreksempel står:

prossesor bruk 53%

og har av en eller annen merkelig grund blitt nedgradert fra 2.2 ghz til 1.8 ghz

mens den bruker foreksempel bare 10 % på programmene som er oppe. Så kansje det kan være noe galt med prossesoren

:( kan ikke restarte dataen. for må da skaffe ny CD-key

Endret av FnTor
Lenke til kommentar

Har ikke noe orakelsvar nei, men dersom du kommer inn i sikkermodus kan du prøve systemgjenoppretting til en dato som ligger før problemene startet.

BAD_POOL_CALLER skyldes ofte en feil i en driver eller et dårlig skrevet program, har du innstalert ny hardware eller noe program like før du fikk problemene ? Isåfall kan du prøve å avinnstallere dersom du kommer inn i sikkermodus.

Et annet alternativ er her; http://support.microsoft.com/kb/307545/no

en side som beskriver gjennoppretting fra et skadet register, kan være verdt et forsøk. Lykke til... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...