gwh Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Var en tur innom Elkjøp på Skøyen i efta, og lurte på om jeg skulle ta med et Sandisk Ultra II 2gb, hvor den nette pris på veggen sa 1399,- som ble bekreftet av selger da jeg spurte om dette virkelig var sant? Tror jeg tar ennom Computercity i morgen og plukker opp et kort til 300,- Man kan vel da trygt påstå at Elkjøp bedriver villedende markedsføring når de skriver i kundeavisen at "en tur innom Elkjøp lønner seg alltid" Det burde stå, "Lønner seg for ELKJØP" Ufattelige 367% prisforskjell.... Slå den. Edit, leif og mattevennen hans var på besøk... Endret 13. juli 2007 av gwh Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 helt utrolig..... lærer de aldri. ikke så lenge siden var det en artikkel et eller annet sted at de solgte minnekort til kr. 800 på internett og vanlig utsalgs pris var kr. 200. det var mye snakk om det ettersom de har ringt og spurt hvorfor koster samme minnekort til kr. 200, kr. 800 hos Elkjøp. de kunne ikke svare på dette da og da, men etter halv time forandret de prisen til +/- kr. 200. for +/- 1200 kan du kjøpe 8GB Sandisk Extreme III Compact Flash. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Her er det nok noen gamle kort som ødelegger prisen vil jeg tro... Normal pris på det kortet er vel 300-400 kr. i butikk. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Kikket litt på veggen med de minnekortene, det var veldig mange ekstreme priser der Det minst ille var vel Lexar 2gb kort til 700,- Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg er mer spent på hvordan trådstarter får dette til å bli 467 % mer. Forøvrig har jeg selv merket hvor mye dyrere elkjøp kan være. Skulle ha et 2 gb minnekort til mobilen og så at det kostet 300 på komplett. Men ville ikke betale frakt osv så sjekket på ekjøp,der kostet det samme 700 kr. Ble med andre ord komplett. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Kikket litt på veggen med de minnekortene, det var veldig mange ekstreme priser derDet minst ille var vel Lexar 2gb kort til 700,- 9068550[/snapback] du burde gå ditt i morgen, ta bilde av den veggen og sende til en eller flere IT aviser. de liker sånne saker..... da kanskje Elkjøp og andre som prøver selge varer med fortjenester på 400/500 % skjerper seg litt..... Lenke til kommentar
gwh Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg er mer spent på hvordan trådstarter får dette til å bli 467 % mer. Har korrigert til 367%, bedre? Uansett, kjøleskap samt ovn var rimelig, tillegsutstyr var veldig dyrt... Får kanskje ta med meg mobilen i morgen og ta noen bilder.... Tross alt, det er agurktid i avisene, kanskje tusentipset til VG? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Det er en naturlig konsekvens av at elkjøp ikke har forstått at prisen på dataprodukter (og andre ting) går ned. De justerer ikke prisene etter markedet. (det er bl.a. derfor du kan finne 4-5 år gamle spill til 449kr der, når alle andre selger dem for 79kr.. Elkjøp vil heller la varene råtne i hylla til de må kaste dem enn å senke prisen litt og faktisk få minimere tapet litt iallefall. Det er bare så synd det må gå utover kunder som ikke vet bedre... Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 kanskje du har pratet med en fra hvitevarer avdelingen og han var veldig kompetent til salg av tilbehør..... det var en gang her på HW, at de gikk på Elkjøp med en CAT kabel og spurte når den trådløs kabel kommer på lager. svar fra selger (jente): det var ubekreftet men hun trodde at den kommer neste uke. det verste var at de hadde med seg skjult video kamera..... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Uansett om han snakket med en annen selger eller ekstrahjelp som ikke har styr på det er det jo en som ikke har gjort jobben sin da. Er ikke alltid like lett å følge opp prisene hele tiden på alt skal jeg si deg, men den prisen var rimelig høy. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Dropp el-butikker generelt sett og vis litt moral. Gå til en fotobutikk og få sørvis, kunnskap og gode lave priser. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Var en tur innom Elkjøp på Skøyen i efta, og lurte på om jeg skulle ta med et Sandisk Ultra II 2gb, hvor den nette pris på veggen sa 1399,- som ble bekreftet av selger da jeg spurte om dette virkelig var sant?Tror jeg tar ennom Computercity i morgen og plukker opp et kort til 300,- Man kan vel da trygt påstå at Elkjøp bedriver villedende markedsføring når de skriver i kundeavisen at "en tur innom Elkjøp lønner seg alltid" Det burde stå, "Lønner seg for ELKJØP" Ufattelige 367% prisforskjell.... Slå den. Edit, leif og mattevennen hans var på besøk... 9068440[/snapback] Dersom du bor I Trondheim koster det kr 250 på Tapir, NTNU. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Der du finner norges største samling av tekno-nerder kan de vel ikke tillate seg noe annet Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Der du finner norges største samling av tekno-nerder kan de vel ikke tillate seg noe annet 9074638[/snapback] Tekno nerder og digital fotografering går som hånd i hanske Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Jeg har før skrevet ang elkjøp og sandisk. Elkjøp byttet fra sandisk til lexar for over 1 år siden. Etter det så har ikke sandisk blitt bestillt inn eller noe. Det som da kan skje, er at et produkt blir "dødt", altså bare henger i hylla uten at noen kjøper det, og ingen setter ned prisen på det. Dermed skjer det slik som trådstarter opplever, at minnekortet er superduperdyrt i forhold til alle andre. Slikt ser vi jo hos ulike nettbutikker også, hvor demovarene ikke alltid blir satt ned i pris etterhvert som a-varene faller i pris også . Så ja, det der var grisedyrt - men det er ikke et minnekort som er i det faste sortimentet til elkjøp, men en gammel og død vare. At elkjøp skøyen burde sett dette og kanskje fikset det, ja, men det er umulig å ha 100% oversikt på alle varer, så glipper kan skje. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Burde det ikke finnes noen med nok ansvar til å ta affære i butikken, når de får henvendelse fra en kunde som ønsker å kjøpe et kort? Det bør jo være så enkelt som å vise til hyllen der Lexar henger, eller justere prisene etter en annonse fra nettet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Jo, absolutt. Det handler om kunnskap og eiefølsomhet for varene. I disse ferietider er det ofte deltider som jobber mye, og de har ikke alltid oversikten over alle ting . Som jeg sa, så skal det justeres om ting begynner å bli gammelt, gamle varer er døden for bånnlinja pga regnskapsregler osv. Men feil kan gjøres. Rett og slett. Lenke til kommentar
filtvet2 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Det er ikke BARE elkjøp som er dyre på detaljer til kamera. Fikk dobbelt så mye minne på mitt Xd-kort til samme pris på Mpx.no ift Fotovideo.... Det lønner seg å surfe litt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå