LeifOlav Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Hei! Først og fremst får jeg vell starte med den værste problemstillingen. Får opp denne feilmeldingen når jeg skal legge til ett component i VB6, tiltross for at jeg har ieframe.dll filen liggende i winsys32 mappa mi. Hva er feil? Så over til prosjektet. Det som skal foregå er at jeg har laget en "liste". I denne lista skal noen navn føres inn manuellt, og i boksene ved siden av skal det føres inn noen tall. Etter at dette er gjort skal brukeren trykke på den nederste knappen. Så skal jeg da altså ha programmet til å hente ut infoen i textbox1 og føre inn infoen i en textbox på ei internettside. Så skal jeg få botten til å automatisk etter å ha ført inn det som stod i box1 velge første "ting" som står i en "combobox / liste" og trykke på nr. 1. Deretter skal den trykke sumbit. Dette skal gjøres med alle di 10 boxene i prosjektet mitt med ca. 1 sek. mellomrom på hver. Her er ett lite printscreen av sånn det ser ut foreløpig: Kan noen hjelpe meg? Endret 13. juli 2007 av LeifOlav Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg kan ikke VB, men det ser ut til at det står \1 etter ieframe.dll i feilmeldingen din. Det virker ikke riktig, men ikke skyt meg hvis jeg er helt på jordet. Lenke til kommentar
Martin-Vb Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) WebBrowser1.Document.All("NAvn i html").SetAttribute("value", text1.text) Skal hjelpe med textbox WebBrowser1.Document.All("combox1").SetAttribute("value", "Legg inn texten her på valge eller value1") Combobox. WebBrowser1.Document.All("html").InvokeMember("click") Click Siden dette er .NET kan det hende at du må fjerne parantesene () Endret 14. juli 2007 av Martin-Vb Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Jeg tror ikke man har Webbrowser i VB6.0. Det ser ut til at du er ganske fersk, LeifOlav, så hvorfor ikke begynne på VB.net før du lærer deg det foreldede VB6.0? Last ned Visual Studio Expres Edition her EDIT: Forresten er dette forumet oversvømt av folk som vil lage bot til Nordic/Norwegian Mafia nå, og dette er ikke noe folk her setter pris på å hjelpe folk med om og om igjen. Er forøvrig også forbudt i følge retningslinjene på forumet å hjelpe til med program som skal drive med juksing i spill. Endret 13. juli 2007 av Degeim Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg tror ikke man har Webbrowser i VB6.0. Joda, det har man. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 VB6 kom ut i 1998. Vi lever nå i 2007. Det er kommet 3 nyere versjoner siden den gang, og 1 ny versjon er rett rundt hjørnet. Kanskje på tide å følge med utviklingen? Lenke til kommentar
LeifOlav Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg tror ikke man har Webbrowser i VB6.0. Det ser ut til at du er ganske fersk, LeifOlav, så hvorfor ikke begynne på VB.net før du lærer deg det foreldede VB6.0? Last ned Visual Studio Expres Edition her EDIT: Forresten er dette forumet oversvømt av folk som vil lage bot til Nordic/Norwegian Mafia nå, og dette er ikke noe folk her setter pris på å hjelpe folk med om og om igjen. Er forøvrig også forbudt i følge retningslinjene på forumet å hjelpe til med program som skal drive med juksing i spill. 9068642[/snapback] Hva mente du jeg skulle med Visual Basic 2005 Express Edition? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hva mente du jeg skulle med Visual Basic 2005 Express Edition? 9069060[/snapback] 1) Trykk på linken 2) Last ned 3) Installer 4) Slett VB6 5) .... Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg mente du skulle la det erstatte VB6.0, altså at du skulle programmere i det. Lenke til kommentar
LeifOlav Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Har gjort det nå. Lurer fremdeles på de samme spørsmåla i første innlegg Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Har gjort det nå. Lurer fremdeles på de samme spørsmåla i første innlegg 9069169[/snapback] http://www.google.no/search?hl=no&client=f...=S%C3%B8k&meta= Lenke til kommentar
Martin-Vb Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Har gjort det nå. Lurer fremdeles på de samme spørsmåla i første innlegg 9069169[/snapback] Har du egentlig lest innleget mitt skal nok løse noen problemer. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Har du egentlig lest innleget mitt skal nok løse noen problemer. 9069196[/snapback] Nei, som alle andre "norwegian mafia" folk her så skal ha bare ha "koden"... uten å gidder å gjøre noe selv... Lenke til kommentar
LeifOlav Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Har du egentlig lest innleget mitt skal nok løse noen problemer. 9069196[/snapback] Nei, som alle andre "norwegian mafia" folk her så skal ha bare ha "koden"... uten å gidder å gjøre noe selv... 9069205[/snapback] Hvis du bare skal komme med sånne negative uttalelser så kan du bare slutte å skrive innlegg i denne posten her Er det akkuratt lik koding i Vb 2005 som i VB6? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Er det noe annet enn en juksebot til NM du skal lage da, kanskje? Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Nei. .Net er nyere og bedre. Flere muligheter. Hvor ble det av førsteposten din med bildene? Lenke til kommentar
LeifOlav Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Hva dette skal brukes til har vell egentlig ingenting å gjøre med hva jeg trenger hjelp til. Vet ikke hvor førsteposten min ble av :S Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hva dette skal brukes til har vell egentlig ingenting å gjøre med hva jeg trenger hjelp til. Vet ikke hvor førsteposten min ble av :S 9069687[/snapback] Jo, det har faktisk det. Førsteinnlegget ditt er skjult inntil videre, før du kan gjøre rede for hva dette faktisk skal brukes til. Juks i NM er ikke tillatt, verken her eller andre steder. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) VB6 kom ut i 1998. Vi lever nå i 2007. Det er kommet 3 nyere versjoner siden den gang, og 1 ny versjon er rett rundt hjørnet. Kanskje på tide å følge med utviklingen? 9068824[/snapback] Jeg vil si at hvis man er helt ny innen programering, er det greit å starte med VB5/6. Applikasjonen "hjelper" deg ikke like mye som i .NET. Mulig du bare programmerer som en rookie i VB6, og bare kan lage små applikasjoner, men du har hvertfall kontroll på hva du driver med. Sånn i startfasen mener jeg Men det er min erfaring da! Endret 13. juli 2007 av Milt Lenke til kommentar
LeifOlav Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Hva dette skal brukes til har vell egentlig ingenting å gjøre med hva jeg trenger hjelp til. Vet ikke hvor førsteposten min ble av :S 9069687[/snapback] Jo, det har faktisk det. Førsteinnlegget ditt er skjult inntil videre, før du kan gjøre rede for hva dette faktisk skal brukes til. Juks i NM er ikke tillatt, verken her eller andre steder. 9069801[/snapback] Dette er hva jeg skal lage ett program til. Dette er ett utdrag av ei egenprodusert internett-side jeg og en kompis har lagd selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg