Gå til innhold

Reservebatteri lades ikke

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har en ny Acer 9302WSMI med et originalt 11,1 V batteri på 4000 mAh

Jeg mottok et uoriginalt "reserve"batteri på 14,8 V med 5200 mAh fra Altitec for noen dager siden.

Batteriet virket ved installasjon ved at det klarte å gi strøm til en god stunds bruk. I mellomtiden hadde jeg koblet til strømforsyning og det blinket orange/grønt på batteriindikatoren. Da jeg antok at batteriet måtte være oppladet, koblet jeg fra laderen og slo på pc'en. Da hadde den vært ladet natten over. Jeg slo meg til ro med at pc'en startet og slo av igjen.

På ettermiddagen slo jeg på og 10 min senere slo pc'en seg av uten varsel. Ved gjentatte forsøk etterpå virker det som batteriet ikke lades.

Er det andre muligheter enn defekt batteriteknologi.

Jeg har undersøkt at batteriet er kompatibelt og at det fysisk lik det batteriet jeg har fra før. Jeg har heller ikke hatt noe problem med det originale batteriet.

Leverandøren; Altitec foreslo biosoppdatering, men siste versjon ligger allerede inne.

Noen som har gode råd eller erfaringer jeg kan nyttegjøre meg før jeg ber om å få returnere batteriet ?

M.v.h.

Jan M

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei !

Jeg har en ny Acer 9302WSMI med et originalt 11,1 V batteri på 4000 mAh

Jeg mottok et uoriginalt "reserve"batteri på 14,8 V med 5200 mAh fra Altitec for noen dager siden.

Batteriet virket ved installasjon ved at det klarte å gi strøm til en god stunds bruk. I mellomtiden hadde jeg koblet til strømforsyning og det blinket orange/grønt på batteriindikatoren. Da jeg antok at batteriet måtte være oppladet, koblet jeg fra laderen og slo på pc'en. Da hadde den vært ladet natten over. Jeg slo meg til ro med at pc'en startet og slo av igjen.

På ettermiddagen slo jeg på og 10 min senere slo pc'en seg av uten varsel. Ved gjentatte forsøk etterpå virker det som batteriet ikke lades.

Er det andre muligheter enn defekt batteriteknologi.

Jeg har undersøkt at batteriet er kompatibelt og at det fysisk lik det batteriet jeg har fra før. Jeg har heller ikke hatt noe problem med det originale batteriet.

Leverandøren; Altitec foreslo biosoppdatering, men siste versjon ligger allerede inne.

Noen som har gode råd eller erfaringer jeg kan nyttegjøre meg før jeg ber om å få returnere batteriet ?

M.v.h.

Jan M

9068372[/snapback]

Hei !

Jeg har bestemt meg for at det ikke kan være noe jeg kan gjøre for å få batteriet til å virke og returnerer det.

Imidlertid lurer jeg på om noen har erfaring på om erstatningsbatterier er såvidt avansert oppbygd at det oppstår inkompatibilitet innimellom kontra originale batterier.

Er det forresten noen som vet om en nettside som forklarer det tekniske inni et laptopbatteri og hvordan både et 11,1 V (6 celler) og 14,8 V (8 celler) fungerer like godt i en bærbar pc.

M.v.h.

Jan M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...