Fre_ZZe Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Hei! Har dere noen gode forslag/erfaringer om hardisker?? 20gb Seagate'n min er for liten i disse ADSL tider. På forhand takk! Lenke til kommentar
gmufc Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Den harddisken som for tiden ser ut til å være best og billigest må være: Western Digital Caviar 80 GB Denne disken koster rundt 1700 +/- på databutikken.com/no dersom eg ikke husker helt feil. Har selv kjøpt denne disken, men siden eg nettopp har bygd opp dataen eg kjøpte så har eg ikkje de store erfaringene med den enda. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 jeg har WD disken å har hatt problemer, men jeg vett ikke om d er disken, bios'en eller kablene, men biosen finner ikke alltid disken.... Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Jeg har 80GB versjonen av WD disken og jeg er stor fornøyd. Overganen er veldig merkbar da jeg gikk over fra 60GB 75GXP harddisken til IBM. Maskinen min er veldig støysvak nå. Kjøper nok WD igjen, selv om Maxtor ikke så så ille ut da. Telcontar Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Ja, gå får WD. Der får du supermye for pengene. :smile: Kjøper meg kanskje en slik en når den tid kommer, om ikke en 60 GXP... Hihi... ikke bank meg selv om jeg sa det der a :wink: Telcontar: Sett at vi er i samme klubb nå? Drar deg snart igjen :razz: _________________ Godt nyttår! Nå er jeg sannelig med i 300-club :razz: Telcontar, watch your back! Take a look at this: http://ttzforums.com/showthread.php?thread...20&pagenumber=1 [ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2001-12-30 23:48 ] Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 30. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2001 Hei dere!! Takk for alle svar (fortsett gjerne tråden :smile: ) Ser ut til at jeg haller mot 80GB fra WD. Så alle dere Maxtor fans/WD fans kom med ros eller kritikk... så får vi se! Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Nei du er ikke langt bak Sosohal, du lå ett stykke bak en stund (nesten 100 meldinger). Skal si du har stått på :smile:. Droppet tanken på å kjøpe de jalla høytalerene fra Topline, får se an hvordan pengebeholdningen er etter nytt år. Telcontar Lenke til kommentar
potetball Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 du som har en wd 80GB... jeg har en 75GXP harddisk jeg også... hvor stor er forkjellen egentlig.... jeg vil ha den mest stillegående harddisken som finnes...dvs må selvsagt ha litt ytelse også... men har du prøvd 5400rpm hd til wd? er det mye mindre støysvake en 7200rpm'ene? ser på hjemmesiden til wd at de har samme støynivå... 35dB idle, noe som jeg synes å være veldig mye i utgangspunktet... vil tro at min 45Gb ibm er noe av det samme.. [ Denne Melding var redigert av: potetball på 2001-12-31 13:48 ] Lenke til kommentar
gmufc Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Har WDC 80 GB disken eg også... Etter at eg fekk partisjonert den skikelig så funker den utmerket. Lav støy og alt det der.... Men maxtor har nok gode, stabile og holdbare harddisker de og.... Eg har en 8-9 år gammel Maxtor harddisk med rundt 500 MB.... Den fungerer fremdeles utmerket på den nest eldste dataen min.... (har en amstrad maskin fra 1985 som også fremdeles fungerer utmekret, forsåvidt...)... Men sånn som det ser ut nå så er i alle fall western digital caviar disken den billigste disken og er det klare førstevalget for de fleste som kjøper harddisker nå (med unntak av noen få som av en eller annen grunn kjøper ibm disk..). Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Forskjellen fra å gå fra en IBM disk til WD disk er nesten som natt og dag. IBM disken var utrolig masete og treg (sikker fordi den snart sa takk for seg), mens WD disken er sjeldent man hører at den jobber. Nå vet jeg ikke noe om antall Db, men WD ligger nok under 30Db når du har lokket igjen og sitten en meter unna maskinen (nå har jeg ikke så mye peiling på hvor mye en verdi desibel tilsvarer, så jeg bare gjetter ut ifra andre komponenter som jeg vet desibel nivået på). Telcontar Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Quote: On 2001-12-31 13:46, potetball skrev:du som har en wd 80GB... jeg har en 75GXP harddisk jeg også... hvor stor er forkjellen egentlig.... jeg vil ha den mest stillegående harddisken som finnes...dvs må selvsagt ha litt ytelse også... men har du prøvd 5400rpm hd til wd? er det mye mindre støysvake en 7200rpm'ene? ser på hjemmesiden til wd at de har samme støynivå... 35dB idle, noe som jeg synes å være veldig mye i utgangspunktet... vil tro at min 45Gb ibm er noe av det samme..[ Denne Melding var redigert av: potetball på 2001-12-31 13:48 ] Den mest stillegående disken, ihvertfall i 7200 rpm versjon, er det vel Seagate som har. Har selv en Seagate Barracuda IV, som jeg har hengt opp i strikker. Resten av systemet er vannkjølt, med ekstern radiator/pumpe så du kan si det er rimelig stillegående, og jeg har problemer med å høre disken. Kan anbefale den hvis du setter pris på stillhet! Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 er det masselagring du er ute etter og har ingen bruk for serdeles raske disker så vil jeg annbefale Samsung sine disker, Silentdrive (også kalt NoiseGuard. det står 'silentdrive' på mine disker..) teknologien deres er helt ypperlig. det eneste jeg hører fra fire stykk Samsunger er 'klikk klikk' når jeg slår på serverboksen min. greitt nok, dei er ikke noen fartsfantomer med 5400rpm, men der er mye mb per prone, det som teller når det er snakk om masselagring.. :smile: PS-Data er eneste forhandler jeg vet om, og der koster en 60GB disk 1279,- og 80GB 1475,- som er meget billig _________________ AMD _and_ Intel Rocks! :smile: Asus CUV4X-D. Dual P3 - 933@1035. 512mb ram. 30 HD. Hercules GTS2 32mb. Mediaforte 5.1 Theatre Xtreme. 10/100 nic... Asus A7V. Tbird 850@1016. 394mb ram. 285gb hd. SB PCI64. ATI AIW128 16mb PCI. 10/100nic... [ Denne Melding var redigert av: Prelude på 2002-01-02 00:10 ] Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Jeg har hørt noe rykter om at WD-diskene blir nokså varme..? Telcontar: Blir det Inspire, da eller? Ser du satt deg ved PC-en etter du hadde sendt noen rakketter :wink: Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Vet ikke enda, vurderer litt mer proffe løsninger fra Klipsch, Videologic også. Ser at du endelig har fått orden på siggen din. Raketter er gøy, men pc er best :smile:. WD disken har jeg ikke hatt problemer, du burde kanskje se den testen på Hardware.no, der er jo WD den kjøligste disken av IBM og Maxtor. Telcontar Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Om du vil ha en veldig stillegående harddisk er seagate Barracuda Iv et meget godt alternativ. Gikk fra IBM 75gxp til fisken og måtte se etter inne i maksinen om strømen var på for maskinen landa etter å ha hørt ut som en f16 i lange tider. Jeg merket STOR forskjell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå