Gå til innhold

HP HDX 20.1" Feilpriset?

Anbefalte innlegg

Jeg har sett på HP sitt nye monster av en maskin, og kommer over prisguiden.

Det står den priset til billigste alternativ 14.093,-

LINK

jeg har lest en del reviews på denne maskinen, blant annet amerikansk, der deres oppsett som de testet kostet rundt 4200$ altså 27.200 NOK, så tenkte jeg jo at den sm va billigst i prisguiden må være den med minste spesifikasjonene, siden ingen av sidene klarte å levere noen form for specs,

Unntatt MPX da, men de skal ha maskinen for 3000,- mer, altså 16.999,-

LINK

Jeg leste i artikkelen til HW.no at det kom til å bli en veiledende pris på rundt 2999$ altså en utsalgspris på nærmere 25.000,-

LINK

Så jeg lurer egentlig på om prisguiden er feil og at det vil ta en stund før butikkene vil legge de rette prisene ut. isåfall hvilken btuikk som er til å stole på? Amentio og Stretto som er billigste eller MPX og XD som er dyreste. Eller noen av dem for den saks skyld. Er dette et røverkjøp?

Jeg spør fordi jeg er veldg intressert i en slik maskin, skal bytte ut min stasjonære med denne (se Signatur) og vil ikke betale over 25.000,- for den heller, og nærmeste konkurent heter DELL XPS M2010, som koster rundt 23.000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, Kan stemme det du sier, men samtidig så er det sjelden at Amentio legger ut noen form for spesifikasjoner på noe som helst, annet enn det som står navnet på produktet..

men, MPX har en lekker sak til "bare" 17.000,-

Lenke til kommentar

Vel, Uansett case, så har jeg nå kjøpt meg denne maskinen, venter bare på at MPX skal få den på lager. :) skal gjøre en review på den når den kommer :)

BTW, skal selge min egen maskin, (se Signatur) kom med bud på PM om du er intressert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg kontaktet Amentio om spec. til laptopen, og de specsene jeg fikk igjen var akkurat de samme som på den som mpx selger. så det ser ut til at de er helt like..

det som forundere meg er at den kostet 2000kr mindre hos Amentio enn mpx, og at den er så mye billigere enn det som var forventet, også at den billigste versjonen i usa ligger på 2999$ - ca. 19000kr... :hmm:

edit: Jeg har nå sett litt rundt på andre nettbutikker i europa, og det ser ut til at priser der er omtrent den samme som de norske butikkene selger den for.

Edit2: XD.no har akkurat satt ned sin pris. prisen som var på 16998kr tidligere, er nå på 14643kr... :dribble: Løpe og kjøpe?? :hmm:

Endret av The Gnome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...