Theo343 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 - Hvorfor har de kun 1.2v og ikke 1.5v? - Hvilke batterier batterier er gode. - Hvor får jeg kjøpt "plastikk ladebokser" til 4, 8 batterier osv som kan kobles til valgfrie ladere? Lenke til kommentar
cowai Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 ansmann 2700mah er best, og husk å kjøpe en treg lader om du vil ha god batteritid.. Alt dette kjøper du på nett.. f. eks. shop.gp2x.de Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg har en avansert dyr ladebok som jeg kan koble til fritt ved hjelp av ledninger og stille ladestrøm etc. Derfor trenger jeg en slik boks jeg kan legge batteriene i og koble til ledningene. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 ansmann 2700mah er best, og husk å kjøpe en treg lader om du vil ha god batteritid.. Alt dette kjøper du på nett.. f. eks. shop.gp2x.de 9068050[/snapback] 2700mah aaa batterier finnes ikke. Derimot så får du 950mah fra gp. Kan kjøpes på f.eks komplett, elite-foto, noen spaceworld osv. koster ca 100kr for et par. Grunnen til at de er 1.2v avhenger av teknologien som er brukt. De cellene som brukes er på 1.2v. På samme måte som alle litium-ion batterier er på 3.6v eller en multiplikator av dette (seriekobling). Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Akkurat, jeg trenger dette til utstyr hvor spenningen har litt å si, men ikke allverden. GP er altså greenpower? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Akkurat, jeg trenger dette til utstyr hvor spenningen har litt å si, men ikke allverden. GP er altså greenpower? 9068427[/snapback] Har faktisk alltid sett på dem som gp, siden det heter "GP powerbank" osv i reklamer og sånt, de er oransje i ene enden og grønne på resten. Lenke til kommentar
mp3skalle Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) 1300mAh LR03 fra tysk nettbutikk som sender til Norge. 1500mAh LR03 fra Polen. Vet ikke om de sender til Norge. Endret 16. juli 2007 av mp3skalle Lenke til kommentar
rozon Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 ansmann 2700mah er best, og husk å kjøpe en treg lader om du vil ha god batteritid.. Alt dette kjøper du på nett.. f. eks. shop.gp2x.de 9068050[/snapback] En treg lader er IKKE å anbefale på NiCd og NiMH. Skal du ha et godt batteri rekondisjonerer du det (lader det ut) før lading. Det hindrer voltage depression. Bruk hurtig ladere med deltaV (og deltaT om mulig) terminering. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg har en dyr/svær lader hvor jeg kan stille ladestrøm trinnløst og som har tempføler osv. Lenke til kommentar
trra Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Nå vet jeg ikke hva dine krav til batteriene er, men jeg har brukt biltema sine oppladbare i 3-4år , både aaa 900 og aa 1800-2500 og jeg syns de er bra. Bruker en simpel lader som følgte med et sony digitalkamera. Har ikke opplevd at noen av batteriene har sluttet å virke eller fått dårligere kapasitet enda. Har 12-14batterier tilsammen. Biltema sine batterier vant jo forresten en test av batterier for 2-3 år siden. Endret 19. juli 2007 av trra Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 ansmann 2700mah er best, og husk å kjøpe en treg lader om du vil ha god batteritid.. Alt dette kjøper du på nett.. f. eks. shop.gp2x.de 9068050[/snapback] En treg lader er IKKE å anbefale på NiCd og NiMH. Skal du ha et godt batteri rekondisjonerer du det (lader det ut) før lading. Det hindrer voltage depression. Bruk hurtig ladere med deltaV (og deltaT om mulig) terminering. 9093555[/snapback] De sier at dette problemet nesten ikke finnes på NiMH batterier lengre. Men det er et större problem på nicd og brunsten batterier. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Jeg trodde som micke090 sier at dette med å lade NiMH batteriene helt ut var noe som ikke lenger ble lagt vekt på. Men en sånn boks til å ha batteriene i kan du få fra Elfa Lenke til kommentar
rozon Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Jeg trodde som micke090 sier at dette med å lade NiMH batteriene helt ut var noe som ikke lenger ble lagt vekt på. Jeg lader dem uansett ut jevnlig for å 'kondisjonere' dem. Vet ikke hvor viktig det egentlig er på NiMH men det føles riktig hvis du er med... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 rozon Postet i går, 19:30 Jeg lader dem uansett ut jevnlig for å 'kondisjonere' dem. Vet ikke hvor viktig det egentlig er på NiMH men det føles riktig hvis du er med... Jada, jeg er med Jeg VET jo ikke jeg heller altså, men har bare registrert at det ikke lenger er omtalt på samme måte i manualer til diverse gadget's slik som det var. Moblitelefoner hadde jo feks en egen utladningsfuksjon, for å tømme batteri helt før lading, og slike ting ser jeg ikke lenger. Men det er vel fortsatt eninghet om at batterier bør brukes, eller rekondisjoneres, men det er ikke lenger hysteri rundt full utladning. Det er i alle fall min oppfatning, men skal ikke påstå at det er fasit. Har du fått tak i det du skulle Theo? Lenke til kommentar
rozon Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Jeg VET jo ikke jeg heller altså, men har bare registrert at det ikke lenger er omtalt på samme måte i manualer til diverse gadget's slik som det var. Moblitelefoner hadde jo feks en egen utladningsfuksjon, for å tømme batteri helt før lading, og slike ting ser jeg ikke lenger. 'Minne' eller 'spenningsdepresjon' var jo (de fleste er enige) forårsaket av Cadium delen, og med MetalHybrid så forsvant problemet for det meste. Men uansett i mangel av fornuftige årsaker så fortsetter jeg å lade ut batteriene. Det eneste fornuftige med dette er at de bør lagres tomme. Mobiler og sånt hoppet elegant over til Lithium batterier, som er fantastisk mye bedre Men det er vel fortsatt eninghet om at batterier bør brukes, eller rekondisjoneres, men det er ikke lenger hysteri rundt full utladning.Det er i alle fall min oppfatning, men skal ikke påstå at det er fasit. Lithium batterier har ingen fordeler av å lades ut. NiMH har heller ingen klare fordeler, bortsett fra bedre nattesøvn. Men det er meg da. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. august 2007 Forfatter Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Jeg trodde som micke090 sier at dette med å lade NiMH batteriene helt ut var noe som ikke lenger ble lagt vekt på. Men en sånn boks til å ha batteriene i kan du få fra Elfa 9164942[/snapback] Takker, hadde helt jernteppe på slike butikker. Jeg har hatt en liten ferie, men er back in action(dog fortsatt ferie) og har nok tilgang på det jeg trenger å bestille nå Endret 2. august 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Du kan kjøpe greie batterier Her... på 2500mah fraktfritt levert.. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Du kan kjøpe greie batterier Her... på 2500mah fraktfritt levert.. 9306499[/snapback] Skulle hai ikke ha AAA batterier da? De er AA... Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Så litt feil.. Men Disse.. er AAA og 1000mah til 5 USD for 5 stk, fritt levert.. Tror ikke du finner noe rimeligere.. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Noen som har testet disse billige fra denne nettbutikken? Er jo nesten for billig til å være sant... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå