Gå til innhold

iPod: Slå av automatisk sync og få musikk fra iPod

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et lite problem. Jeg har en iPod her som er satt opp til å synkronisere automatisk med iTunes. Problemet mitt er da at jeg vil ha musikken inn på en ny PC, og vil ikke at musikken skal bli sletta på iPoden siden den ikke er "synkronisert" med den nye PCen.

Så..

1. Koble inn iPoden og flytte musikken fra iPod til PC.

2. Åpne iPoden og sette den til å IKKE automatisk synkronisere.

3. Legge musikken inn på nytt, slik den er på PCen og på iPoden.

Hvordan skal jeg få musikken over på PCen uten å miste den?

Hjelper det å holde Shift inne eller no'?

Takker for all hjelp! :)

___

Posta det samme i iPod stickeyen, men laget en ny topic etter mistanke på at ingen leser den. Beklager sterkt om dette er regelbrudd.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok bare å brukte mediamonkey når jeg skulle ha musikken fra ipoden min (som var synca med min stasjonære).

Du må vel skru av automatisk synkronisering i iTunes og ikke på ipoden tror jeg.

Eneste jeg gjorde var å gå inn på ipoden via Utforskeren i Windows, kopiere over mappen der all musikken ligger, gå inn på mediamonkey, som leser id3tag'en til filene, og så er det bare å bruke "id3tag -> filename" funksjonen. Funket hvertfall før, men er ett år siden jeg hadde ipod nå, så det kan jo ha skjedd endringer...

bertie

Lenke til kommentar

Takk for tipset! Jeg tør ikke åpne iTunes, og er redd programmet vil starte når jeg kobler inn iPoden. Og hvis den gjør det, vil jo musikken bli sletta.

Så jeg må få filene over til PCen før jeg åpner iTunes.

Så jeg kobler inn iPoden, kopierer de skjulte mappene inne på iPoden, legger dem over på PCen, og bruker mediamonkey til å sortere dem?

Vil MediaMonkey også sortere dem i mapper med Artist-> Album -> Sanger?

Eller må jeg nøye meg med at den bare lager en liste..?

Vil liksom ikke at sangene skal hete IE34F etc.

Edit: En liten leif.

Endret av moppskaft
Lenke til kommentar

Gjør det på den måten jeg beskrev det. Så vil ikke iTunes åpnes neste gang du plugger til iPoden.

Det problemet med at iTunes åpnes når du kobler til iPoden kan rettes enkelt. Ved å hake det alternativet av når du har iPoden koble til pcen i iTunes. Kommer opp på samme side der infoen om iPoden står i iTunes.

Mvh Fat_Board

Lenke til kommentar

Når du da kobler til iPoden vil det da stå i iTunes at det er tilkoblet en iPod som tilhører et annet bib. Da klikker du nei for så hvis du da er kjapp og haker av ikke åpne iTunes når denne enheten tilkobles og trykker bruk før iPoden blir "matet ut" så vil ikke iTunes åpnes når den iPoden kobles til og du kan overføre sangene dine lett uten at iPoden blir koblet fra automatisk!

Mvh Fat_Board

Lenke til kommentar

ooh, Takker for kjapt svar!

Hørstes lurt ut. Men mens den meldingen er oppe, vil ikke iTunes gjøre noe med sangene sant ?

Og den vises vel på Min Datamaskin som en tilkoblet enhet?

Da vil jeg vel kunne kopiere sangene over fra iPoden til PCen?

For så etter jeg har kopiert sangene trykke at den skal åpne iTunes. Da gjør det vel ikke noe, siden jeg alerede har tatt backup av filene.?

Dette er kasnkej litt uforståelig, men..

Lenke til kommentar

Hvis du takker nei til at iTunes skal endre biben din til den pcen du sitter på nå så skal iTunes ikke gjøre noe med sangene dine, men hvis du bare lar meldinge stå oppe vil den til slutt slette alle sangene dine på iPdoen for så å legge til de som er i biben på pcen. iPoden vil dukke opp i explorer det ligger en post øverst i denne delen av forumet som beskriver hvordan man kan legge sanger inn til påen fra iPoden. Vil ikke annbefale å kopiere fra filene som ligger i en gjemt mappe på ipoden for så å bruke dra og slipp metoden. Men som sagt annbefaler jeg deg å bruke Copypod. Spør Nokia_Dell her på forumet så kan han gi deg den filen og kremt (en nøkkel til den). Copypod legger også inn all infoen som ligger på sangene. Hvor mange ganger den har spilt, antall stjerner etc. Men når du er ferdig med dette så er det bare å koble til iPoden (ETTER AT DU ER SIKKER PÅ Å FÅ LAGT INN ALLE SANGENE) til iTunes. Da kan du bare godkjenne og alle sangene på iPoden vil bli byttet ut med de som ligger i bibben på pcen. OG alt vil oppdateres automatisk.

Hvis du hadde noen bilder på iPoden vil jeg annbefale deg og ta en backup av den filen. Den fines på iPoden i exploerer.

Mvh Fat_Board

Lenke til kommentar

Takk for tipset, Nokia_dell!

Men har et annet program som har funket fint, iallefall det kameraten min sa :p

iPod Access for Windows, heter det.

Så nå er vel hovedproblemet å gjøre sånn at iTunes ikke starter før etter jeg har tatt backup av sangene.

Lenke til kommentar
hahe , fatboard in tha zone,  men til ontopic,

for og få over musikken din fra ipoden til pcen , enklest er vel copypod ,

www.copypod.com eller net , hehe :D

keeg ut

9078794[/snapback]

Hvis du takker nei til at iTunes skal endre biben din til den pcen du sitter på nå så skal iTunes ikke gjøre noe med sangene dine, men hvis du bare lar meldinge stå oppe vil den til slutt slette alle sangene dine på iPdoen for så å legge til de som er i biben på pcen. iPoden vil dukke opp i explorer det ligger en post øverst i denne delen av forumet som beskriver hvordan man kan legge sanger inn til påen fra iPoden. Vil ikke annbefale å kopiere fra filene som ligger i en gjemt mappe på ipoden for så å bruke dra og slipp metoden. Men som sagt annbefaler jeg deg å bruke Copypod. Spør Nokia_Dell her på forumet så kan han gi deg den filen og kremt (en nøkkel til den). Copypod legger også inn all infoen som ligger på sangene. Hvor mange ganger den har spilt, antall stjerner etc. Men når du er ferdig med dette så er det bare å koble til iPoden (ETTER AT DU ER SIKKER PÅ Å FÅ LAGT INN ALLE SANGENE) til iTunes. Da kan du bare godkjenne og alle sangene på iPoden vil bli byttet ut med de som ligger i bibben på pcen. OG alt vil oppdateres automatisk.

Hvis du hadde noen bilder på iPoden vil jeg annbefale deg og ta en backup av den filen. Den fines på iPoden i exploerer.

Mvh Fat_Board

9078855[/snapback]

Takker s¨meget! Dere to har vel kanskje nå løst problemet mitt! :D

Skal ta kontakt med deg Nokia_dell, og jeg takker dere begge for å ha hjulpet meg.

Skulle ønske Diskusjon.no hadde Rep Points mulighet, for da ville dere begge fått!

Edit:

Føler jeg ikke takket nok.

Tusen takk for dine lange og ikke mist gode beskrivelser, Fat_Board!

Og takk for programtipset, Nokia_dell!

:)

Endret av moppskaft
Lenke til kommentar

Ja vi snakker om iPoder men det var du som tok opp det med piratkopiering.

Samma f... moppskaft hvis du leter litt på nettet etter ord som har med nøkler å gjøre (vil ikke nevne hvilke ord dette gjelder siden jeg allerede har blitt tatt for å prøve piratkopiering på dette forumet).

Mvh Fat_Board

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...