aaglysta Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg har tenkt å kjøpe meg et frontsett og spiller til bilen min, for å få bedre lyd i den!.. Dermed trenger jeg litt hjelp!, og diskusjon.no er stedet å lete Mine krav til frontsettet er at det skal være komponentsett, i 6.5'' eller 5.25'' utførelse med relativt god lyd, trenger ikke den dypeste bassen men må kunne spille relativt høyt og klart drevet med spillerens innebygde forsterker. Spilleren har jeg ingen store krav til, den burde kunne spille mp3 og ha ihvertfall en lydutgang (for senere tilkobling av forsterker). Den skal også drive frontsettet og et par JBL 6x9 høyttalere som jeg har i hattehylla..(det blir nok forsterker til dem etterhvert, da ledninger allerede er lagt opp fra batteri og til spiller, men det skorter på penger ) Med det samme lurer jeg på hvordan det er å få montert mellomtone/bass høyttaleren i døra på poloen?, da det ikke har sittet noen høyttaler der fra før av.. På forhånd takk:).. Lenke til kommentar
aaglysta Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Er denne spilleren noe bra? Og dette komponentsettet?.. Endret 13. juli 2007 av aaglysta Lenke til kommentar
PepsiMax Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hei Monterte høytalere i en Polo for noen år siden. Måtte bytte deksel i dørene,da de som var der ikke var laget for høytalermontering. Fikk da god plass til 6,5" komponentsett, med montering av diskanter i dashbordet. Pioneer sine spillere har hvertfall bra innebygde forsterkere. Lenke til kommentar
aaglysta Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Hei Monterte høytalere i en Polo for noen år siden. Måtte bytte deksel i dørene,da de som var der ikke var laget for høytalermontering. Fikk da god plass til 6,5" komponentsett, med montering av diskanter i dashbordet. Pioneer sine spillere har hvertfall bra innebygde forsterkere. 9068287[/snapback] Bytte deksel?.. altså hele innsiden av døra eller bare mindre greier?.. Hvor kan jeg ev. få tak i det isåfall?.. Lenke til kommentar
PepsiMax Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Orginalt var det montert en "hylle" nederst på døren. Byttet den i en annen type som var laget for høytalermontering. Ble levert orginalt i noen modeller, så det kan hende du har dette fra før. Jeg kjøpte den hos en VW-forhandler. Husker ikke pris. Se på denne bilen for eksempel på dør med montert høyttaler: Polo på finn.no Og denne for eksempel på dør uten høyttaler: Enda en Polo på finn.no Lenke til kommentar
aaglysta Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Orginalt var det montert en "hylle" nederst på døren.Byttet den i en annen type som var laget for høytalermontering. Ble levert orginalt i noen modeller, så det kan hende du har dette fra før. Jeg kjøpte den hos en VW-forhandler. Husker ikke pris. Se på denne bilen for eksempel på dør med montert høyttaler: Polo på finn.no Og denne for eksempel på dør uten høyttaler: Enda en Polo på finn.no 9068603[/snapback] Jeg har den utgaven uten, altså må jeg dra til forhandler og kjøpe:).. Virket jo ikke som store jobben det, og der passer da 6.5'' helt smertefritt?.. bare å skru på plass?.. Fortsatt ikke noen som kan hjelpe med høyttalere og spillervalg?.. Jeg er helt nybegynner når det gjelder billyd, men litt mere viderekommen innen vanlig hjemmehifi, så jeg vet hva god lyd er, og verdsette det for det det er verdt:).. Endret 13. juli 2007 av aaglysta Lenke til kommentar
PepsiMax Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Du trenger muligens ett "høytalerfeste" også... Koster ett par hundrelapper hos en bilstereoforhandler tror jeg... Endret 13. juli 2007 av PepsiMax Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Hva med: Kenwood KDC-W3537 CD/Radio MP3/WMA,AUX,RDS, Fjernkont. Bluetooth og Focal 165V2S 165mm komponentsystem 75/150W god lyd til under budsjett. Lenke til kommentar
aaglysta Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Hva med:Kenwood KDC-W3537 CD/Radio MP3/WMA,AUX,RDS, Fjernkont. Bluetooth og Focal 165V2S 165mm komponentsystem 75/150W god lyd til under budsjett. 9071396[/snapback] Klarer den spilleren der å dra høyttalerne bra? Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 med 93 db følsomhet burde det gå bra, de skal ikke være spesielt tungdrevne, men det er jo alltid å anbefale ekstern forsterker, men i kroner er ytelsesforskjellen ikke gigantisk. Lenke til kommentar
aaglysta Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) med 93 db følsomhet burde det gå bra, de skal ikke være spesielt tungdrevne, men det er jo alltid å anbefale ekstern forsterker, men i kroner er ytelsesforskjellen ikke gigantisk. 9072524[/snapback] Det hørtes jo bra ut, 93db er ikke spesielt tungdrevet nei!, blir nok ingen ekstern forsterker på dem, så derfor ville jeg jo også ha en spiller som ikke var av de svakeste:).. Tror det blir det komponentsettet, men muligens en annen spiller?.. Endret 14. juli 2007 av aaglysta Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 med 93 db følsomhet burde det gå bra, de skal ikke være spesielt tungdrevne, men det er jo alltid å anbefale ekstern forsterker, men i kroner er ytelsesforskjellen ikke gigantisk. 9072524[/snapback] Det hørtes jo bra ut, 93db er ikke spesielt tungdrevet nei!, blir nok ingen ekstern forsterker på dem, så derfor ville jeg jo også ha en spiller som ikke var av de svakeste:).. Tror det blir det komponentsettet, men muligens en annen spiller?.. 9072607[/snapback] i verste fall er det bare å kjøpe en forsterker senere. ingen vits i kjøpe dårligere høyttalere, nå du kan kjøpe noe bra, og oppgradere senere Lenke til kommentar
aaglysta Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 med 93 db følsomhet burde det gå bra, de skal ikke være spesielt tungdrevne, men det er jo alltid å anbefale ekstern forsterker, men i kroner er ytelsesforskjellen ikke gigantisk. 9072524[/snapback] Det hørtes jo bra ut, 93db er ikke spesielt tungdrevet nei!, blir nok ingen ekstern forsterker på dem, så derfor ville jeg jo også ha en spiller som ikke var av de svakeste:).. Tror det blir det komponentsettet, men muligens en annen spiller?.. 9072607[/snapback] i verste fall er det bare å kjøpe en forsterker senere. ingen vits i kjøpe dårligere høyttalere, nå du kan kjøpe noe bra, og oppgradere senere 9072925[/snapback] Det har du helt rett i! Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Vil også anbefale å legge mest mulig i frontsettet, og ikke tenke så mye på "forsterkeren" i spilleren. Den innebygde forsterkeren i spillere er aldri noe å rope hurra for uansett. De varierer i fra kjip til kjipere uansett. Høytalere tar tid å montere, og det er derfor kjipt å bytte disse senere dersom du ikke er fornøyd med dem. Sats på ett godt frontsett - så er du på lang sikt bedre rustet for skikkelig god lyd. Pioneer settet du linket til vil jeg ikke anbefale, diskanten i dette settet er flat og trist - og "gneldrer" fælt når den blir presset (spiller høyt). http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/18...5-1-800-web.jpg Ett av disse frontsettene fra dynabel/peerless gir deg god valuta for pengene! Personlig foretrekker jeg Kenwood spillere , pioneer spillere har ofte litt mer "riktig lyd" men det er mer morro /midbass i kenwood. I tillegg leser de plater med mp3 raskere - og er ikke like kresne på ripete cd'er. Og de blir det som regel ett par av i bilen =) denne for eksempel? http://www.pixmania.com/no/no/292488/art/k...-kdc-w7534.html Lenke til kommentar
Defus Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Jeg er helt i mot å legge mest mulig i frontsette:) Hva er vitsen å ha et knall par med høytalere som gjenproduserer det dårlige signalet som kommer fra spilleren. Om dere tar poenget mitt. Hvis du skal ha god lyd i bilen å har tenk å oppgradere senere ville jeg sett på (På bakgrunn av budsjettet ditt) En pioneer MP30 eller var det 40 spiller. Denne kan du koble til to forsterkere til senere om det skulle være ønskelig. Til frontsett ville jeg sett nærmere på Morel, Hertz, Focal (Som jeg faktisk tror noen nevnte) og kanskje soundstream Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 spilleren jeg linket til har 3 linjeutganger - og er slettes ikke en dårlig spiller det heller... Bedre enn mp40... Lenke til kommentar
Defus Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Jeg fant ikke den spilleren du linket til på kenwood.no, så jeg regner med det er en gamme spiller. Jeg fant en 7537, og du har sikkert rett i at det er en bedre spiller. Men til budsjettet hans ville en spiller til den prisen tatt for mye av budsjettet. Og til den prisen har til og med Alpine 3 linje utganger tar jeg ikke helt feil. (gidder ikke å sjekke) Men om han skal ha noe penger igjen til frontsett som holder mål må han se på en litt biligere spiller. For me den spilleren og om han må ha 6" komponentsett sprenger du busjettet hans. Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Så mao. er løsningen å fire litt på spiller og heller bruke mer på frontsett ? U just made my point darling. Dog, er de peerless settene jeg linket til - ikke noe å kimse av. Peerless er velrenomert innen hifi - og man slipper å betale like mye "for merket" som man gjør med b.la Focal... Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Er denne spilleren noe bra? Og dette komponentsettet?.. 9068235[/snapback] Har samme spilleren å kjører 5" Peerless Resolution rett på spilleren. Knall lyd! Har 6" versjonen i hattehylla, knall lyd i disse også. Tenkte etterhvert å slenge alle sammen på dynaBel BF0756 forsterkeren å se hvordan det blir i stedet. Endret 15. juli 2007 av Caddy Lenke til kommentar
Defus Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Nei, sa ikke noe på peerlessene Men de koster like mye som biligste focal, morel, hertz etc.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå