Devil123 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hva er best av åpen eller lokka basskasse for å få best bass? Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Spørs helt på bruken. En luftet vil gi mer volum, feitere bass og dypere bass, mens en lukket vil spille stramt, slå hardere, men også kreve mer av forstekeren. Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Spørs helt på bruken. En luftet vil gi mer volum, feitere bass og dypere bass, mens en lukket vil spille stramt, slå hardere, men også kreve mer av forstekeren. 9068264[/snapback] jeg skal ha veldig "dunk dunk" skal bruke den til å spille tecnho ol. Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Tror jeg ville valgt lukket da, slår bedre, mens du mister litt av den dypeste bassen. Men du overlever nok Luftet kan ofte gi treig bass og, er ikke så kult når bassen ikke kommer i takt med resten. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Porta kasse kan også gi stram bass, og lukka kasse kan gi slapp bass, kommer helt an på hvordan kassa er bygd opp. Riktig volum, byggemateriale og avstivning er stikkord her. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 En bassrefleksport (portene dere prater om) er til for å mate elementet med luft som det trenger for å spille. For at elementet skal kunne spille "riktig" trenger det en viss størrelse på bassrefleksporten slik at elementet får "puste". Kjent på sånne porter at det blir blåst luft ut av de? Det er det de er til. Elementet drar seg ut og inn, derav blåses luft inn og ut. Høytalerprodusenter forsker og regner på dette, slik at bassrefleksportene deres blir akkurat perfekte. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg har tidligere skrevet et lengre innlegg om forskjellen på lukkede og åpne subwoofere/basskasser her som kan være av interesse. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg har sett noe jeg mener er både lukket og åpen konstruksjon. Det errett og slett en subwoofer med en lukket kasse, som det er bygget en bass-refleks kasse rundt. Hvordan låter dette? Lenke til kommentar
fhl Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg har sett noe jeg mener er både lukket og åpen konstruksjon.Det errett og slett en subwoofer med en lukket kasse, som det er bygget en bass-refleks kasse rundt. Hvordan låter dette? 9129189[/snapback] Det er nok en båndpasskasse, du finner mer info her. Frode Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Jeg har sett noe jeg mener er både lukket og åpen konstruksjon.Det errett og slett en subwoofer med en lukket kasse, som det er bygget en bass-refleks kasse rundt. Hvordan låter dette? 9129189[/snapback] Det er nok en båndpasskasse, du finner mer info her. Frode 9130041[/snapback] Skall låte bra hvis du har en bra konstruksjon, men kan låte forferdelig i en dårlig konstruksjon. Er mange flere faktorer som spiller inn i sån konstruksjon så det er større muligheter for feil en i en lukket eller bassrefleks konstryksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå