Gå til innhold

AGP 2X med MSI GeForce 4 Ti4200 8X....

BadAzz

Anbefalte innlegg

Hei! Har balt i to måneder med å få skapleg grafikk på den NYE dataen min.

Har:

HovedKort: ABIT AT7 MAX2 med 8X AGP support

Skjermkort: MSI GeForce 4 Ti 4200 128 8X

I sisoft sandra og 3dmark 2001 SE står det at eg køyrer på 2X AGP :evil:

Under options for skjermkort står det at eg køyrer 8X :D .

Men Grafikken tilsvarer et dårleg GeForce2 :cry:

Flasha BIOSen i går, men det hjalp ikke. får ikke stilt noe AGP hastighet der, bare apperenture size eller hva det nå heter.

noen som veit hva eg kan gjøre for å fixe på problemet???

Det samme har skjedd med min kamerat sitt system: samme Skjermkort, men med eit ASUS hovedkort med 8X (husker ikke navnet)

Er det noen som veit om ein løsing på problemet? Har maila ABIT, men det går visst lang tid før eg får svar av dem :x

Takker for alle svar :D:D:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei..

har du prøvd å stille på det i bios?

som han sa:

Flasha BIOSen i går, men det hjalp ikke. får ikke stilt noe AGP hastighet der, bare apperenture size eller hva det nå heter.

som sagt får han ikkje stille inn AGP hastigheten i BIOS:(

Har hørt at du kan laste ned VIA 4in1 driver/program. hvet ikkje hvor du finner det. leter etter det selv òg:)

Noen som hvet hvor jeg kan finne de driverne???

Hoper du får det til

Lenke til kommentar
Hei..

som han sa:

Har hørt at du kan laste ned VIA 4in1 driver/program. hvet ikkje hvor du finner det. leter etter det selv òg:)

Hoper du får det til

Du FÅR stilt agp Hastigheten i BIOS, men ikke i BIOSen til skjermkortet! :wink:

Du må gå inn i biosen til hovedkortet og velge deg frem til agp instillingene.. (Men det kan jo hende at det ER biosen til hovedkortet du har prøvd med hele tida da men.. :D )

Lenke til kommentar
Hei..

som han sa:

Hoper du får det til

Du må gå inn i biosen til hovedkortet og velge deg frem til agp instillingene.. (Men det kan jo hende at det ER biosen til hovedkortet du har prøvd med hele tida da men.. :D )

BIOS'en til skjermkortet? Den var ny :o Selvfølgelig har han prøvd BIOS BIOS hele tiden, ikke BIOS'et et til skjermkortet? BTW, hva er det? Følger den med egen BIOS til skjermkortet? Nå tror jeg du er litt på viddene.

En ting til, hvis det fantes en slik "bios" til skjermkortet, hvorfor skulle man da ikke kunne stille AGP derifra?

Er du full eller?

Lenke til kommentar

Har ett AOpen Gf2 kort liggende her på jobb, det har BIOS, kjempe fine greier, kan overklokke i BIOS på kortet i stedet for å bruke programmer og sånt tull.. :D

Men over til det egentlige temaet:

Har du innstallert de nyeste Via 4in1 driverene? og passet på att AGP

driverene er innstallert i "Turbo Mode"(4X eller høyere).

De kan lastes ned fra www.Viaarena.com

Nyeste versjon er 4.45 hvis jeg husker rett...

Lenke til kommentar
Hei..

som han sa:

Hoper du får det til

BIOS'en til skjermkortet? Den var ny :o Selvfølgelig har han prøvd BIOS BIOS hele tiden, ikke BIOS'et et til skjermkortet? BTW, hva er det? Følger den med egen BIOS til skjermkortet? Nå tror jeg du er litt på viddene.

En ting til, hvis det fantes en slik "bios" til skjermkortet, hvorfor skulle man da ikke kunne stille AGP derifra?

Er du full eller?

Alle skjermkort skal ha en eller annen form for bios. Til og med mitt gamle Matrox G400 har bios. Hvorvidt du får stilt på innstillingene i biosen til skjermkortet er jeg noe usikker på, men det går ann å prøve å oppdatere skjermkort-biosen også. Kansje det hjelper. :wink:

Lenke til kommentar
Da vet jeg ikke hva dere mener med skjermkort-BIOS, slik har jeg iallfall aldri opplevd. Da mener dere nok noe annet en det jeg tenker på.

Joda stemmer det at det er bios på alle skjermkortene. Men eg har aldri oppdatert bios'en på et skjermkort. Har ikke vært nødvendig.

Det er nok det samme som med meg, har aldri behøvd å bytte / fikse noe, så jeg har aldri tenkt over det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...