Gå til innhold

Lav fps i css, skyldes minnet?

Anbefalte innlegg

Jeg bygget meg en pc for et halv år siden sånn ca. Pcen tok de fleste spillene jeg hadde greit. Det eneste problemet jeg har og utsette er at det blir veldig lav fps når jeg er i skytefighter eler det skjer mye i bildet samtidig, feks om jeg løper sammen med flere folk samtidig. Dette skjer bare når jeg spiller med alt på fullt, men jeg opplever lav fps som 60 når jeg spiller med alt på LOW. Jeg tror dette problemet skyldes minnet.

Minnet erav typen TwinMOS DDR2 PC5300 1024MB CL5 64M*8/16chip, 667MHz, 240pin (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=313889)

resten av maskinen er et ecs hovedkort og en intelcore 2 duo e6300 prosessor og 7900 gs skjermkort. Jeg vil bare vite om minnet er problemet fordi om det er kommer jeg til å kjøpe nytt.

takker for svar. :)

Endret av Looke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo en topp maskin, at du kan si at videominnet skulle være overbelastet er jo direkte latterlig. Looke: På din maskin skal du minst ha 70 fps stabilt. Prøv CSS Stress Test, og se resultatet der. Din maskin skal minst over 160 fps.

Endret av lord_vivec9
Lenke til kommentar

Har litt bedre hardware enn deg, men eg har alltid 60 FPS (låst seg der..) og syns ikkje det er problem i heile tatt, egentlig, alt går flytande og alt sånn. Minnet er bra nok, men kanskje du skulle prøvd deg på med 2 GB, alså 1 til. Ellers så om du har litt peil, kan du prøve deg fram med drivarane fra guru3d.com :)

Lenke til kommentar

på video stress test får jeg en fps rundt 150 i snitt, spillet går helt flytende fram til det er mange folk i bildet og da dropper fpsen altfor mye iforhold det jeg kan forstå med alt på low. Fpsen er ca den samme uansett grafikk også :S

kan noen se om de finner en driver til meg jeg har "gainward 7900 gs 256mbram" siden jeg ikke har maks peiling på driversakene.

Endret av Looke
Lenke til kommentar
Dette skjer bare når jeg spiller med alt på fullt, men jeg opplever lav fps som 60 når jeg spiller med alt på LOW. Jeg tror dette problemet skyldes minnet.

9067570[/snapback]

"Alt på fullt" er nok cluet her. Om du vil spille med "alt på fullt" kan mer ram og/eller kanskje et litt bedre gpu skvise litt mer frames ut av oppsettet ditt.

Personlig spiller jeg selvfølgelig med 800x600 res. alt på low/medium og disabler mye "eye candy" via configen min..

I cs gjelder kun frames og flyt for min del.

Lenke til kommentar

Ja det er akkurat sånn det er for meg og ukcs.

jeg har funnet ut at jeg ikke har så mye og klage over, men jeg blir litt frustrert bare.

Fpsen min kan også droppe ned på 50 inne på en full dm server og det skal vel egentlig ikke stemme? med alt på low

Lenke til kommentar
Det er jo en topp maskin, at du kan si at videominnet skulle være overbelastet er jo direkte latterlig. Looke: På din maskin skal du minst ha 70 fps stabilt. Prøv CSS Stress Test, og se resultatet der. Din maskin skal minst over 160 fps.

9077562[/snapback]

Å? Forklar meg hvorfor jeg får "Videomemory overloaded +XMB" når jeg spiller spill da?

Lenke til kommentar

9077562[/snapback]

Å? Forklar meg hvorfor jeg får "Videomemory overloaded +XMB" når jeg spiller spill da?

9083016[/snapback]

Fordi det er noe utrolig galt med maskinen din. 256 MB holder i massevis til CSS. Hvordan i alledager skulle folk ellers kunne spille et slikt spill det da det kom ut? Dessuten er Source motoren veldig lite krevende i forhold til mange spill av dagens standard.

Lenke til kommentar

9077562[/snapback]

9083016[/snapback]

Fordi det er noe utrolig galt med maskinen din. 256 MB holder i massevis til CSS. Hvordan i alledager skulle folk ellers kunne spille et slikt spill det da det kom ut? Dessuten er Source motoren veldig lite krevende i forhold til mange spill av dagens standard.

9084823[/snapback]

Hvem sa jeg snakket om Source motoren? Hvis du ikke har noe som motbeviser at jeg får den meldingen; don't speak!

Lenke til kommentar
Det er TUSENVIS av variabler som spiller inn. Men en god grunn kan være at  Video-minnet ditt blir overbelastet, det blir slik hos meg.

9074471[/snapback]

Eh, derfor. Enhver person kan si at 256 mb holder til det meste. Ifølge profilen din har du et 7800GS, og om du så skulle få denne meldingen når du spiller spill, bør du jammen sant levere kortet inn der du kjøpte det. Dette er unormalt, og envher person vet det.

Lenke til kommentar

Jeg og får fps drops ned til 20 når jeg møter en del på skjermen, kravene mine er:

AMD Athlon 64 3800+ 2.4Ghz

2047DD RAM

Nvidia Geforce 7650GS 256/512 mb videominne

Synes det er sprøtt at fps min ikke har låst seg til 50 eller 60

Gjelder også jeg kjører på Low, har samme problemet da og

Lenke til kommentar
Det er TUSENVIS av variabler som spiller inn. Men en god grunn kan være at  Video-minnet ditt blir overbelastet, det blir slik hos meg.

9074471[/snapback]

Eh, derfor. Enhver person kan si at 256 mb holder til det meste. Ifølge profilen din har du et 7800GS, og om du så skulle få denne meldingen når du spiller spill, bør du jammen sant levere kortet inn der du kjøpte det. Dette er unormalt, og envher person vet det.

9088836[/snapback]

Nja er du sikker på det? I meldingene jeg får står det hva som bruker så mye minne, og i enkelte tilfeller er det "Textures" som tar opptil 200MB. Og hvis jeg legger til alle andre så havner jeg på 256MB. Så det er ikke unormalt. 256MB er forlite ram i dagens gaming-world. End of discussion.

Lenke til kommentar

Jeg har nylig oppdatert driveren til skjermkortet mitt: XFX Geforce 8800GTS. Etter dette har jeg fått max fps i cs 1.6 på 60. Før har jeg alltid hatt rundt 100. Det har vel noe med den nye driveren å gjøre regner jeg med?

Skal jeg innstallereden gamle driveren? Fikk oppfordring på steam at jeg ikke hadde den nyeste driveren før jeg oppdaterte.

WTF?

Lenke til kommentar
Jeg har nylig oppdatert driveren til skjermkortet mitt: XFX Geforce 8800GTS. Etter dette har jeg fått max fps i cs 1.6 på 60. Før har jeg alltid hatt rundt 100. Det har vel noe med den nye driveren å gjøre regner jeg med?

Skal jeg innstallereden gamle driveren? Fikk oppfordring på steam at jeg ikke hadde den nyeste driveren før jeg oppdaterte.

WTF?

9090751[/snapback]

Drit i å skrive "wtf" i forumet. Men du har sikker vsync på. Jeg husker ikke hvordan du skrur av det, men hvis du googler "How to turn of vsync on geforce 8800GTS" på google finner du svaret ditt.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...