2die4 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Lydkortet i disse bærbare Fujitsu Siemens pc'ene er "Realtek ALC262 @ Intel 82801GBM ICH7-M - High Definition Audio Controller [b-0]" Jeg har prøvd å installere både driveren fra driver cd'en som fulgte med pc'en og den nyeste driveren man finner på realtek's nettside. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har prøvd dette. Instillingene på kontrollpanel--->lyd og lydenheter er alle mørklagte. Dobbeltklikker jeg på mp3 filer får jeg bare beskjed om at "Kan ikke spille av filen fordi det er et problem med lydenheten." Jeg er helt blank, og har ingenting å tape på å spørre dere.. Endret 24. juli 2007 av 2die4 Lenke til kommentar
Freaky Sunny Squirrel Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 hvis du bruker xp må du ha KB888111: High Definition Audio R1.0a Support for XP SP2 den finner du på http://www.fujitsu-siemens.com/support/lin...l?LNG=EN&ID=266 installer det først så driverne Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Gjorde som du skrev, avinstallerte driverne (restartet også selvfølgelig) og installerte den du linket til, for så å installere driverne på nytt, men ingenting er forandret. Jeg har hørt noe om at lyd kan være skrudd av i bios, men dette er vel ikke noe jeg bør tenke på? Lenke til kommentar
Freaky Sunny Squirrel Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 hvis den dukker opp i enhetsbehandling så er den skrudd på i bios Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Ja, den gjør det. Kanskje lydkortet ikke virker. Jeg har nemlig ikke mulighet til å spørre noen om det har vært lyd på maskinen før. Da jeg fikk pc'en for litt siden (brukt) formaterte jeg med en gang og la inn windows (xp) på nytt, har ikke hatt lyd på høytalerne etter dette. Bare disse høylydte systemlydene (som ikke kommer fra høytalerne). Endret 24. juli 2007 av 2die4 Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Pleaseeee hjelp meg Har vært uten lyd siden jeg fikk den. Er lydkortet ødelagt eller? Ps. Burde jeg kanskje poste denne under "maskinen fungerer ikke"? Endret 24. juli 2007 av 2die4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå