Sweet Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hei kjøpte meg nylig en Shuttle SN21G5 pc med 250W Shuttle PSU. denne levere 16A på 12V linjen. kjører denne maskinen med X2 4200+ S939, 1 GIG 400Mhz DDR1, 1x 250gig sata disk, 1x dvd brenner ide. (kommer vel en 250 gig disk til). det er et pci ekspress spor på denne, x16, så jeg lurte på hvilket skjermkort kan jeg kjøre i denne maskinen uten problemer? skal bare bruke det som tilleggs kort til lett spilling, men det interne holder ikke. har i tillegg et tv tuner kort, og noen usb dingser, vet ikke om det trekker strøm noe særlig jeg. any1? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Du har maks 192W på 12v så da kan jeg ikke anbefale å bruke et skjermkrot som krever ekstern strøm "source" Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 ok og det vil si hvilke kort kan jeg brukte? har tenkt på et 7300GS og lignende... Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 7300gs klarer seg fint Men det er sånn at PCIe bussen kan levere 75W til kjermkortet og krever skjermkortet mer enn detta må du koble en kabel rett fra strømforsyningen og inn på skjermkoret og de skjermkortene som har en sånn tror ejg nok blri for krevende for data'n din ....... eks. på skjermkort uten den pluggen: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor eks. på skjermkort med den pluggen: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 jada jeg skjønte hvilken plug du mente ehhe hmm, tenker nå for fremtiden at HDMI kommer og slikt noe, eller, kommer og kommer, har kommet hvordan tror du et ATI Radeon HD2400XT/PRO vil kalre seg? det har en toppeffekt krav på 140W :-/ Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) tror nok jeg kommer til å gå for dette kortet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321758 takk for svar ghost Endret 13. juli 2007 av Sweet Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hvordan tror du et ATI Radeon HD2400XT/PRO vil klare seg? det har en toppeffekt krav på 140W :-/ Vel det er totalt med skjermkort, hovedkort, CPU osv. fordi så lenge den ikke har en ekstra plug så kan den umulig bruke mer enn 75W da det er maks hva PCIe busen kan levere Det 7300GT kortet er kurant Men om du velger ASUS 7300GT TOP så er det ensten 100% bedre (Overdrivelse, emnd et er mye mye bedre ) Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) å ja det er det ja hehehe tenkte det bare var skjermkortet jeg hmmm.. ok hvis du skulle anbefalt meg et kort da, hvilket ville du valgt ghost? nå ble jeg plutselig i veldig tvil her nå vakler jeg litt mellom http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335014 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324858 disse to.. fordelen med sapphire kortet er jo 2xdvi og hdtv ut da men takler psu det? Endret 13. juli 2007 av Sweet Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Det burdte takle det, men sapphire sitt har GDDR3 som har mye bedre ytelse enn DRR2 som er på HIS sitt kort og det krever mindre strøm (minimalt mindre) Der går du nok for sapphire om du skulle vlege en av dem, men om det ikke skule gå med PSU så har du jo 14dager angrerett Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 greit da regner jeg med at det blir smekket til med et Sappire X1650 kort herlig! takk for hjelpen ghost. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 tja ghost.. hjar prøvd med et X1900XT nå i dag.. og det funka fjell det eneste var at kortet er fysisk for stort i bredden, med tanke på kjøleren lissom.. kjører uten deksel nå, men uansett. effektkrevende kort som 1900 går fint det og Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Rart .... Har du prøvd det under ordentlig load da ? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) far cry @ 1280x1024 full af og aa very high detail ^^ gikk smuud inntil grafikkortet tok kvelden var defekt kort. måtte bare prøve. men funka som helvete. shuttle sa forresten til meg at den 250w jeg har tisvarer en 660 w standard psu. edit: dette grunnet at de kun oppfører 12V effekten eller noe :S mens de andre oppgir total effekt. Endret 19. juli 2007 av Sweet Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Vel da må de snakke om en veldig dårlig 660W av dårlig kvalitet ...... På min 750W PSU så har jeg 720W på 12volt men så har jeg 60A også da Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 nettopp men den var visst ikke av så laber kvalitet det som f.eks qtec da.. Dear Sir, Our PSU is much different from standart desktop PSUs. All listed components are compatible in combination. You can use the biggest listed CPU and biggest VGA card together. But of course a defect PSU cannot handle this. --- Best Regards Shuttle Support største på sidfen dems var 2 gig ddr pc3200, X1900XTX, Athlon X2 4800+ Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Blir en liten bump her. Sitter med et ST20G5 med 250w psu, slik som trådstarter. Og jeg skal sette inn et nytt skjermkort, men jeg lurer på om denne strømforsyningen i det hele tatt har strømkontakt (6-pin) til skjermkort. Og om jeg kan installere et 8800gt, evnt. et 3850 kort. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Trådstarter har ikke vært innom her siden juli, og du truer først nå med å stenge tråden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå