Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skinninteriør eller ikke?

Anbefalte innlegg

Hvordan er det stoffinteriøret i de nyere BMW vs. skinninteriøret, praktisk sett? Når jeg får passasjerer så har de tendens til å spise og drikke i bilen, og hvis de en gang søler så er det veldig kjedelig med flekker som aldri går bort.

Med stoffinteriør, så tenker jeg at søl kan trenge inn i fibrene og det kan ikke vaskes ut igjen. Men skinn er jo "vanntett" så vidt jeg vet, og er dermed lettere å rengjøre.

Noen som kan dele sin kunnskap/erfaringer?

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes nesten skinn er lettere å fjerne flekker fra, dessuten er det mye penere enn vanlig stoff.

Kan du være mer spesifikk angående nyere BMWer. Det varierer vel forsåvidt en del. Noen typer stoff er belagt med et eller annet plast, andre er "rent stoff".

Så lenge setet er sort skal det gå fint å fjerne flekker slik at de ikke sees i det minste.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar

Jeg syns skinn er deilig å sitte i, samtidig så ser det mye mer ekslustivt ut. Mange som driter seg ut mtp. vedlikehold av skinn. Skinnet må mettes med fett minst 2 ganger i året. Jeg gjør det mye oftere fordi da er alltid skinnet ekstra mykt. Skinn er ekstremt slitesterkt, ihvertfall det som Citroen bruker. Bilen min har gått 240.000 km og er 11 år gammel, setene ser nye ut ;)

Lenke til kommentar

Sort skinn? kald om vinteren og varmt om sommeren men er bedre å vedlikeholde selvfølgelig...

Jeg hadde kjøpt det jeg personlig syntes var mest behaglig og penest og heller lært mine venner at man skal spise å drikke utenfor bilen....

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Sort skinn? kald om vinteren og varmt om sommeren men er bedre å vedlikeholde selvfølgelig...

Jeg hadde kjøpt det jeg personlig syntes var mest behaglig og penest og heller lært mine venner at man skal spise å drikke utenfor bilen....

9068036[/snapback]

Må ha setevarme om vinteren :thumbup: .

Du har nok rett, fryktelig klamt også, hvertfall ved lengre bilturer i varme.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar

Stoffinteriørene på de BMW'ene jeg snakker om heter noe med "antrasitt" og "stoff fluid" bare. De er svarte.

Av skinninteriør så kan jeg velge helt svart eller noe veldig lyst også. Men det er veldig dyrt (20k ekstra). De heter noe med "dakota" elns.

Faktisk er det hipp som happ for meg enten stoff eller skinn, estetisk sett. Det er det praktiske (mest renholdsmessig) jeg tenker på.

Lenke til kommentar
Uff, ja. Satt fire timer i en audi, de har ikke hull, og jeg kan love deg det ble klamt. Setene var myke og gode, de dugde bare ikke til å sitte lenge i.

9068455[/snapback]

Hvilken audi da? Mange som har ventilasjon i setet, slike små hull.

Audi a6 02 modellen hadde vi det.

Lenke til kommentar

Skinn er iskaldt om vinteren, glovarmt om sommeren, blir klamt og ekkelt å sitte i over lengre tid og gir for lite friksjon mellom deg og settet, slik at dersom setet ikke har tilstrekkelig sidestøtte blir du sittende å småskli frem og tilbake i krappe svinger. Skjønner fremdeles ikke hvorfor alle SKAL ha skinn..

Alcantara™ er tingen; svært slitesterkt, pustende, har gode lyddempende egenskaper, veldig lett å gjøre rent, og gir en suveren friksjon. Det er en grunn til at det brukes Alcantara™/semset skinn på rallystoler og -ratt ;)

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Har skinn i citroenen min, ser slik ut:

kupeforan2.jpg

Ble ikke kald om vintern og ikke svett om sommern, klimaanlegg og setevarmer for the win.. Er absolutt behalgelig

Bar behandl dem med skinnfett innimellom, så blir det deilig.. Har onkli sitestøtte på min bil, null stress.. sjekk her:

f%f8rerstilling2.jpg

er jævlig digg!

Lenke til kommentar

pc^2004 Man begynner å skjønne at du liker å reklamere for bilen din men det blir overhodet ikke int i dette tilfellet da skinnseter er veldig forskjellige.... Å sammenligne setene til en gammel Citroen mot en nyere Bmw blir jo bare tullete og dette burde du skjønne :roll: Skinnseter er som natt og dag og må bare prøves på hver enkel type bil/årsmodell da de blir utviklet på lik linje som alt annet på en bil. Mennesker er også forskjellige og noen syntes ting er greit mens andre mener det motsatte så i bunn og grunn så er det bare deg selv som kan svare på vilke seter du ønsker..... Kjøp ikke seter pga dine venner i hvertfall, de får bare lære seg å spise/drikke et annet sted en i din bil :hrm:

Lykke til!

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
hvor får jeg kjøpt skinnfett? har sort skinn i min bil - men syntes det begynner å se slitt ut nå. noen andre tips ang. vedlikehold?

9076296[/snapback]

Skinn skal behandles og produkter til dette får du i alle bilrekvisita og enkelte besinstasjoner. Skinn bør behandles en gang i året og beskrivelse står på produktet du kjøper.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...