Walek Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg skal kjøpe meg ny bærbar maskin. Er mer opptatt av driftssikkerhet og garantier/service enn topp ytelse, men vil selvfølgelig likevel ha mest mulig for pengene. Skal bruke maskinen på lesesal, så den må være relativt stillegående. I denne forbindelse har jeg vurdert Toshiba sat 1410303 til 12000kr med følgene spes: Intel Celeron GHz 1.5 256 SD-RAM Hardisk kapasitet i GB 20 lydkort: Yamaha YMF753, bit 16 Grafikk kort type nVidia GeForce 4 420 Go Grafikkminne i MB 16 TV-ut tilkobling Medfølgende modem Analog (56k) Medfølger nettverkskort Type nettverk/LAN kort 10/100 Mbit Kombinert DVD/CDRw 14.1 skjerm 1024x768 Er dette et godt (og driftsikkert) kjøp? Vil noen anbefale noe annet? Ser at minnet i grafikkortet er litt lite, kan det oppgraderes og er det dyrt? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Toshiba er kjent for å lage bra maskiner dem. Veldig bra. Og så vidt jeg veit, så gjelder alle garantiene dems over hele verden, sånn at du kan ta med deg din Toshiba som er kjøpt i Norge til USA og levere den inn for reperasjon der. Er ikke helt sikker på om det er "standard" for andre også, men det er jo en kjekk detalj uansett. Lenke til kommentar
Dator Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Har hatt både tecra 8000 og 8100 har enda ikke vært noen problemer med noen av dem. Lenke til kommentar
^MonEy^ Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Thosiba er utrloig trege med deler. Kan godt ta en uke eller 3 før delene kommer. Men ellers er maskinene ganske gode. Er det driftsikkerhet du er ute etter. Ville jeg heller valgt Compaq. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå