Mrpusten Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Hei å hå! Ja, topic sier litt! Hva vil det innbære å være utadvent? Kjempesnill? Endret 14. juli 2007 av Hansenx Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Det betyr at man er god med mennesker, ikke sjenert og tør å omgås samt snakke med andre ukjente personer. Sosial med andre ord. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Det betyr at man er god med mennesker, ikke sjenert og tør å omgås samt snakke med andre ukjente personer. Sosial med andre ord. 9066853[/snapback] Åååja... Da antar jeg at det er positivt å være utadvent da. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Åååja... Da antar jeg at det er positivt å være utadvent da. Utadvendt = trøbbel Å være utadvendt skal være gunstig i jobbsammenheng. Nye undersøkelser viser nå at de utadvendte jobber mindre effektivt og krangler mer. De utadvendte har ofte blitt sett på som energiske ansatte som jobber bra når de får utfolde seg i samarbeid med andre. At man er utadvendt har derfor vært noe man framhever i enhver jobbsøknad til potensielle arbeidsgivere. Men nå er det kanskje på tide å bytte taktikk. Kravstore & kranglelystne Alan Witt, professor ved University of New Orleans i USA, undersøkte 105 bedrifter som hovedsaklig hadde ansatte som jobbet med prosjektarbeid. Han ba arbeidsgiverne om å rangere sine ansatte etter hvor utadvendte de var, og hvor flinke de var til å tenke seg godt om før de bestemte seg, og i tillegg følge bedriftens regler og normer. Undersøkelsen viste at de utadvendte ofte ble sett på som: * umodne * uansvarlige * ineffektive * og svært kranglelystne når problemer oppsto. Til sammenligning var gruppen med de litt innadvendte sjelden involvert i problemer på arbeidsplassen. Dyre i drift I følge Witt viser undersøkelsen faktisk at de utadvendte er blant de minst produktive arbeidstagerne du kan ha. - Vi kan godt si at de utadvendte er dyre i drift, sier Alan Witt. Men i personlige sammenhenger kan det nok være en fordel etter min menig... Det blir lettere når man får i gang en samtale... Endret 13. juli 2007 av Warz Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Oisann! Ja, men nå tenker vel jeg mer på... " Du er snill og utadvent" liksom... da er det kanskje en fordel... Liksom visst 2 folk snakker sammen en plass... på fylla, tilfeldig osv... u name it Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Det er ikke negativt å si at en person er utadvendt. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 En utadvent person er en som tar mye plass. Positivt i noen sammenhenger, mindre positivt i andre sammenhenger. Er personen veldig utadvendt kan det bli slitsomt. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Ja, det er ofte en person som liker å være i sentrum av alt og gjerne ikke gå glipp av noe. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg vet om en del personer som er meget utadvendte og den rake motsetningen av "kjempesnill". Å være utadvendt innebærer selvsagt akkurat hva uttrykket sier: å være vendt ut fra seg selv, altså at man bruker mye tid på andre. Dette betyr ikke at man ikke samtidig kan være en kjempeegoist. Ordbokdefinisjonen er "åpen og omgjengelig". Lenke til kommentar
boblikof Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Å være utadvendt kan være både positivt og negativt. I min forrige jobb delte jeg kontor med en meget utadvendt mann. Periodevis snakket han så mye at jeg ble helt ør i hodet. Han elsket å snakke i telefonen, enkelte samtaler kunne vare i 2 til 3 timer. Noen ganger snakket han så høyt at det var vanskelig for meg å snakke i telefonen. Han var så opptatt av å "sosialisere" at han nesten helt glemte av å jobbe. Så det å være utadvendt kan vel være sånn både og det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå