Yom Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hei! Kan noen fortelle meg hvordan jeg kan få teksten til å forsvinne i textfield når man klikker inni boksen? Kunne tenkt meg en funksjon lik som den på forumet her! På forhånd takk! Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Hei!Kan noen fortelle meg hvordan jeg kan få teksten til å forsvinne i textfield når man klikker inni boksen? Kunne tenkt meg en funksjon lik som den på forumet her! På forhånd takk! 9066450[/snapback] Prøv onfocus: http://www.w3schools.com/htmldom/event_onfocus.asp Noe sånt som (ikke testet) <input type="text" onfocus="document.getElementById(testText).value=''" id="testText" value='tulletekst'> Endret 13. juli 2007 av magicgunnar Lenke til kommentar
Yom Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Noe sånt som (ikke testet) <input type="text" onfocus="document.getElementById(testText).value=''" id="testText" value='tulletekst'> 9066611[/snapback] Koden din virker ikke, men jeg skal ta en titt på onfocus. Takk! Endret 13. juli 2007 av Yom Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Koden din virker ikke, men jeg skal ta en titt på onfocus.Takk! 9066637[/snapback] Var nok litt kjapp ja, glemte '' rundt iden, det korrekte skal selvsagt være: <input type="text" onfocus="document.getElementById('testText').value=''" id="testText" value='tulletekst'> Lenke til kommentar
Yom Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Det brude egentlig jeg sett også, men nå virker det ihvertfall! Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Yom Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Er det noen måte jeg kan få teksten til å komme tilbake når jeg klikker et annet sted en i tekstboksen? Endret 13. juli 2007 av Yom Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Er det noen måte jeg kan få teksten til å komme tilbake når jeg klikker et annet sted en i tekstboksen? 9066798[/snapback] Ja du kan jo lage en funksjon med onblur som gjør at teksten blir satt hvis det ikke er skrevet noe inn. Ville kanskje også sørget for at onfocus bare fjerner innholdet dersom din standardtekst fortsatt står der når det klikkes, du vil jo gjerne at noen skal kunne klikke i feltet, skrive noe, klikke ut av det, og deretter klikke i det for å endre på teksten som er skrevet. Men å lage to funksjoner som hver kalles av onblur og onfocus er kanskje ikke så dumt. Alle events kan du se her: http://www.w3schools.com/jsref/jsref_events.asp Setter inn noe utestet kode, men du skjønner sikkert prinsippet hva jeg tenker, kanskje dette også funker.... <input type="text" onfocus="fjernTekst()" onblur="settInnTekst()" id="testText" value='tulletekst'> function fjernTekst(){ if(document.getElementById('testText').value=='tulletekst') document.getElementById('testText').value = ''; } function settInnTekst(){ if(!document.getElementById('testText').value) document.getElementById('testText').value = 'tulletekst'; } Lenke til kommentar
Yom Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Skjønner, takk igjen! Lenke til kommentar
eiden84 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Kanskje denne gjør det litt enklere. Da slipper du å lage egne funksjoner for dette. <input type="text" onfocus="if(this.value == 'tekst') this.value = '';" onblur="if(this.value == '') this.value ='tekst';" name="felt1" value="tekst"/> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå