Gå til innhold

Sommerjobb og skadet. Hvilke krav?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har sommerjobb på et mekanisk verksted og kom til å skade meg igår Torsdag 12.07.2007 og ble kjørt på legevakten og fikk sydd sammen fingeren min.

Legen sa at jeg ikke fikk jobbe på 2 uker, men da sa jeg at det var nok ikke noe problem for jeg skulle gå av med en ferie i 2 eller 3 uker imorgen.

Altså idag 13.07.2007 men jeg var ikke på jobb idag eller.

Legen snakket ikke om noe sykemelding etter det, men da jeg kom tilbake på arbeidsplassen så snakket jeg med arbeidsgiveren min og han spurte om jeg hadde fått sykemelding.

Nå idag etter at jeg hadde vært på legevakten igjen for å sjekke såret en gang til så snakket jeg med en annen som jobber i samme bedrift som jeg kjenner godt utenom og han sa at jeg skulle ha krav på noe sykelønn, men jeg er ikke sikker på hvordan det er med de reglene der, han sa at han mente han hadde lest at om skaden varte over 6 dager så skulle man ha lønn for de dagene og heller få ferien skyvet ut.

Jeg lurer da på hva jeg skal gjøre i mitt tilfelle?

Jeg jobber som sagt der bare som sommerjobb.

Men jeg jobber der også i helgene og koster det rent og har gjort det i 5 år, og har jobbet der før i ferier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du ble skadet _i_ arbeid mener jeg du har all rett på sykelønn. Kan du ikke spørre sjefen din?

Det er tross alt mye penger det sikkert er snakk om. Vil du kunne bruke fingeren etter dette? Hvis ikke, hvilken finger er det? For man kan faktisk få erstatning hvis man er organisert. Og fingrene er faktisk definert med forskjellige prosentsatser. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...