Kagee Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Hva er vanlig prosessorkjernetempratur på en bærbar pc? Jeg har en bærbar pc med en Mobile AMD Semprom 3300+. Viftene på denne går så kraftig hele tiden, at det nesten ikke er mulig å sitte å jobbe ved den. Speedfan oppgir 70C som idletempratur på prosessoren, 40 på harddisken, og fra 40 - 70 på "TEMP1" (lar den stå alene i 1 time) Jeg var av den oppfatning at alle prosessorer burde ha tempraturer mellom 30-50 grader celsius, men da jeg ringte ASUS support, sa de at det var helt vanlig med 70C. Dette er en ASUS A6KM, 1GB ram, WinXP Home Endret 13. juli 2007 av Kagee Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Første du må sjekke er om du har noen programmer som tar 30-100% cpu tid. da blir tempen høy fordi da klokker CPUen opp hastigheten. nr2 du kan sjekke er om cool'n quiet er aktivert i bios på lappisen. og så kan du sjekke hvilken profil du kjører på under strøm profiler. kjør den på minimal strømstyring for optimal ytelse/temp batteritid andre ting som kan være er at cpu kjøleren er full av dritt eller ikke er skikkelig montert fra frabrikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå