Torrevieja Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 E3 2007: Sony Responds to GTA Exclusives Maybe there's something we don't know about yet? During our chat with Sony's head of game development Phil Harrison earlier today EGM's Dan Hsu asked about whether Sony had any plans to combat the exclusive downloadable content headed to the Xbox 360. Here's what he had to say: "As the head of the [internal Sony] studios it's hard for me to comment on the third party relations, so I don't know the details of that -- we deliberately keep those separate -- but we have a great relationship with Rockstar and we're actually working closely with them on a number of initiatives, so I do know some things that are going on but I'm not able to share those with you now." What those initiatives are -- whether this could mean the Xbox 360 episodic content is a timed exclusive, or that there is other content headed to PS3, or something else entirely -- remains to be seen. But there you have it, something is in the works. http://www.gametab.com/news/969210/ Lenke til kommentar
Eremal Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg holder fingern på "something else entirely" Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Håper på et eller annet i alle fall. GTA er vel spillet jeg gleder meg aller, aller, aller mest til på PS3/XBOX360, og jeg håper det er noe som rettferdiggjør et kjøp på PS3 fremfor XBOX360. Et par ekstra sidehistorier er vel det jeg håper mest på... Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Kanskje rett og slett spillet blir bedre på ps3 fordi spillet da kan benytte blu-ray sin lagringskapasistet og harddisk. Noe 360 versjonen ikke kan. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 det var også snakk fra en analyst elr hva det heter, mente at ps3 versjonen kommer til og få ekstra innholdet på blu-ray cden allerede , mens 360 må vente og laste ned til neste år :!: Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 det var også snakk fra en analyst elr hva det heter, mente at ps3 versjonen kommer til og få ekstra innholdet på blu-ray cden allerede , mens 360 må vente og laste ned til neste år :!: 9066722[/snapback] Det hadde ikke gjort meg noe, men siden MS har betalt 50 millioner dollar for det ekstra innholdet tror jeg ikke vi får se det på PS3. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Tror heller på et helt nytt spill som muligens kun blir for sony sitt plattform. Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Rockstar vil ikke risikere å bli saksøkt av MS over dette. Hvis det noe i de initiativene som blir nevnt, så er det nye spill eller evt tidsbegrenset eksklusivitet på noen nyere spill til PS3 det er snakk om. Lenke til kommentar
Heales Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Det hadde ikke gjort meg noe, men siden MS har betalt 50 millioner dollar for det ekstra innholdet tror jeg ikke vi får se det på PS3. 9067790[/snapback] En liten korreksjon her. MS har ikke betalt 50 millioner dollar for dette. Det er et dårlig rykte som ikke stemmer. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 En liten korreksjon her. MS har ikke betalt 50 millioner dollar for dette. Det er et dårlig rykte som ikke stemmer. Kilder? Det er mange som sier det motsatte. Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) En liten korreksjon her. MS har ikke betalt 50 millioner dollar for dette. Det er et dårlig rykte som ikke stemmer. Kilder? Det er mange som sier det motsatte. 9069153[/snapback] De har gitt Rockstar et forskudd på 50 mill. Forskuddet vil bli motregnet inntekten fra salget av de to nedlastbare pakkene og hvis det viser seg å bli mindre enn 50 mill så må differansen betales tilbake. Det er forøvrig rimelig sannsynlig at Rockstar ikke ville ha laget noe ekstra innhold i det hele tatt hvis de ikke fikk finansiert utviklingen ved hjelp av dette 'lånet' siden nedlastbart innhold av denne størrelsesordenen ikke har blitt solgt over Xbox Live tidligere og man dermed ikke har særlig erfaring fra tidligere å vurdere ut ifra. Det ryktes forøvrig at Sony fikk tilbudet først - både om å gjøre GTA4 eksklusivt og deretter om eksklusivt ekstrainnhold - men ikke var interessert. Endret 13. juli 2007 av TheCooler Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 mangler fortsatt kilde 9069983[/snapback] Første treff på google hvis du hadde giddet å søke på 'gta4 microsoft advance million' http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3160409 Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Jeg skal ikke trenge å søke opp dine påstander, du får selv backe dem opp med noe Lenke til kommentar
Heales Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Jeg skal ikke trenge å søke opp dine påstander, du får selv backe dem opp med noe 9070755[/snapback] Hvor vanskelig kan det være da? Jeg kan ikke se at du etterlyste kilde på påstanden om at MS har betalt 50 millioner dollar - hvilket de da ikke har gjort. Du kan blant annet lese det to dager gamle intervjuet med Peter Moore: http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=26670 Lenke til kommentar
Eremal Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Det som har blitt sagt er: Evan Wilson - Pacific Crest Securities Thank you. And as it relates to the deferred revenue chunk associated with the episodic content on X-Box 360, you can see that $25 million of that moved into short-term deferred. Could you give us any sense of when that’s going to hit the P&L? Will we see $25 million at one time and then the second 25 or will it be a slow bleed? Lainie Goldstein The first 25 is for the first episodic content package that’s supposed to go out and that is in March of ’08. That’s why it moved into current because it’s in the next 12 months. The second 25 will be for the second episodic, the episode, and that will be later in fiscal ’08. Noen tolket dette som om MS (disse $50mill var fra MS, det er bekrefta et anna sted) med dette hadde betalt $50mill for episodic content, men de som hevder dette har mistolket betydningen av "deferred revenue". Som i praksis er en investering. Så det MS har gjort, er at de har investert $50mill for at episodic content pakkene faktisk skal komme ut. Kommer de ikke ut får MS pengene tilbake, tjener episodic content pakkene mindre enn $50mill får MS mellomlegget tilbake. Uansett er dette penger som MS vil få tilbake. Hvertfall etter hvordan 1up tolker situasjonen I tillegg ser du i financial rapporten at det er oppført $25mill under deferred revenue som igjen er under liabilities, ergo at det skal betales tilbake. Så de $50mill MS har betalt er for å forsikre at de to episodic content episodene som kommer til xbox360 vil bli utviklet. At det skulle være ekslusivt har vi jo visst hele tiden, og at det skulle komme har vi jo regna med. Så allt oppstyret rundt dette er igrunn ganske rart. Og som nevnt i forrige post, benekter Peter Moore selv at de har betalt $50mill for exclusive content Going back to what you were saying about how games are more expensive these days and costs are rising, you recently spent USD 50 million on Grand Theft Auto 4 content... No we didn't. Take-Two I think reported something - I can't speak for companies that are publicly traded that are not Microsoft - but they reported, and didn't attribute it to us but reported getting revenues for, I can't remember the phrasing in their accounts, but recognising revenue for content in the future... We didn't make a statement. Seeking Alpha: Take-Two F2Q07 (Qtr End 4/30/07) Earnings Call Transcript 1up: Microsoft's $50M Actually More of an 'Advance' Gameindustry.biz: E3: Peter Moore Talks Xbox 360 Take 2: Second Quarter Fiscal 2007 Financial Results Men ikke bli helt i hundre av at Sony sier at de jobber med løsninger med Rockstar. GTAIV er ikke det eneste spillet fra den bua. Du skakke se bort ifra at de snakker om hva de skal gjøre for å få gitt ut Manhunt 2. Dessuten er Midight Club: Los Angeles på vei til PS3 og Xbox 360. Så jeg holder fortsatt fingern på "something else entirely" Endret 14. juli 2007 av Eremal Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) det var også snakk fra en analyst elr hva det heter, mente at ps3 versjonen kommer til og få ekstra innholdet på blu-ray cden allerede , mens 360 må vente og laste ned til neste år :!: 9066722[/snapback] Her er linken til det jeg snakket om. Analyst Michael Pachter, tells about how he was told/heard that both versions of the upcoming GTA4 for multiple platforms will have differences between each version, he predicts possibly the PS3 version may be longer and have the 360's content already on the disc. Possibly extra sound tracks (Radio stations), extra side missions, or even little differences like posters on the wall. Like the trailer contains a poster that has a phone that was called the "Nano 360" Endret 14. juli 2007 av Zaleeeek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå