JonThomas Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Fikk idag en ferdig montert pc, bestillt fra Mamoz data. Da jeg hadde plugget i alle ledninger og trykket på powerknappen, gikk det noen sekunder og maskinen begynte å pipe. PIP...PIP...PIP. Ingen signaler vistes på monitoren. Cdrom skuffen ville bare komme halveis ut. Da jeg åpnet maskinen for å se om noe kunne sitte løst, eller være feil montert, viste det seg at rambrikken ikke var montert. Monterte denne iht brukermanualen. Men fortsatt samme problem. Noen som har noen ide om hva dette kan være? Eller er det bare å sende den rett tilbake til Mamoz data? Takknemlig for svar. Mvh Jon :x Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Sjekk manualen til hovedkortet, der står det hva de forskjellige pipekodene betyr. Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 RAM må ofte trykkes hardere ned enn du tror... Det kan være hovedkortet ditt som har tatt kvelden... Har skjedd hos meg det... Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 RAM må ofte trykkes hardere ned enn du tror... Det kan være hovedkortet ditt som har tatt kvelden... Har skjedd hos meg det... Lenke til kommentar
JonThomas Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Ca en time etter at mitt innlegg var postet, ble jeg oppringt av en fyr fra Mamoz data, som hadde lest mitt innlegg her. Vi fant ut av feilen. Rambrikken satt løst, og maskinen startet fint. Men cdrom skuffen fungerte ikke som den skulle. Mamoz tilbød seg uten videre å sende en ny cd spiller imorgen! Det kaller jeg bra kundeservice! Mye som tyder på at Posten Norge har skylda her, iom at Mamoz data brukte cdromen da de installerte windows... Takk til de som svarte, og takk til kundebehandler i Mamoz! Mvh Jon Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Dæven, det er bra service! Stjerne i boka til Mamoz! Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 det var ram-en ja.. /me flink til å gjette 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå