Gå til innhold

Hvordan animere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flash can outputte fint til avi filer.

Du må nok være litt mer spesifik. Hva slags fakta animasjoner....hva skal du oppnå ved å illustrere.

Flash er et ypperlig verktøy. Men kanskje du trenger 3D animasjoner..og da må du se på en 3D pakke. Kombinasjonen 3dsmax og Flash funker veldig fint. (se på avataren min).

Skal du animere rett til TV/video kan After Effects være et godt program. Dette er et program hovedsakelig for video, og kan egne seg godt for å animere fotografier, og integerer videofiler du kanskje har fra før.

For flere spm rundt dette tema spør på www.storedyret.com Der henger det mange animatører og designere (som meg).

AKIRA

Lenke til kommentar

Animasjonen skal forklare hvordan samspillet mellom hjerne og nervesystem er. 2D holder lenge. Det er i tillegg viktig at man kan recorde lydklipp rett inn i programmet, noe jeg fant ut at man ikke kunne i After Effects. Men så har jo jeg jo bare hatt AE i to dager da... Lasta ned en trial-versjon for å teste.

Lenke til kommentar

ingen animasjons "tar opp" lyd i seg selv....du tar opp lyd og saver som wav eller MP3 og så importerer du den INN i animasjonsprogrammet...AE kan det meget bra. AE kan animere alt du måtte ønske. Jeg anbefaler deg en tur på bokhandelen og kjøp en bok om AE.

Men jeg lurer nok ikke på om Flash er et bedre verktøy for deg...det er litt mer easy going.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...