Gå til innhold

Brennere som dør gang på gang....

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Nei, jeg har ikke overburna...så det er ikke grunnen..

Jeg har brukt forskjellig strømkabel på brennerne , og også forskjellig master/slave instillinger..

her er hva det står om spenninger i bios:

Vcore       1.71 V

3.3V         3.25V

5V            5.15V

12V           12.00V

Noe unormalt her?

Noe annet det kan være?

Greit nok, men når du skal skrive så bruker brenneren en god del strøm, 2A på 12V og 2A på 5V, står det på min, om jeg husker rett.. så innstaller MBM5, hvist du ikke allerede har det, følg med spenningene mens du brenner en nesten full 80-min plate, vist den da synker nedimot en halv volt, kansje mer, bør du kansje tenke på å kjøpe en ny, større PSU.

Forresten, kan man vere helt sikker på at ingenting egentlig er helt sikkert?

Nå har jeg fått meg en ny philips samme slag..Hva mener du? skal det synke 0,5 V under brenning på hvilken spenning? på alle? Jeg så ingen nedgang mens jeg brente en full cd....

Lenke til kommentar

Hvist spenningen ikke faller noe i det hele tatt (både 5 og 12v) så er det nok noe annet som gjør det...

enten PSU eller HK. kan hende at psu leger litt rippel på spenningen, men det skulle ha skadet mer enn brenneren.. kansje du har en helt fantastisk høy kabinett-temperatur?

Lenke til kommentar
Prøv med en Plextor.

Ja! Det samme sier jeg. Plextor lager de beste brennerne, har hatt en Plextor 12x10x32x ganske lenge nå, kanskje 2 år, funker uten problemer.

Har hørt at Plextor faktisk er den beste når det gjelder backup av spill med copy protection, og AudioCDer med copy protection.

Den er også ut av de beste når det gjelder lesning av dårlige CDer (riper, etc.)

Så kjøp Plextor!

Det er feil! Eldre plextor-brennere klarte å gjøre EFM-korreksjoner under brenningen, men denne fiffige lille "funksjonen" er blitt fjernet på nyere utgaver. Altså de gjør det med vilje! For at det skal være mulig å gjøre en 1:1 kopi av safedisc v2-spill (alle versjoner, f.eks 2,5 osv) så må spilleren støtte EFM-korreksjon. De fleste billigbrennere støtter dette. Jeg lurer selv på å bytte ut min gamle SONY crx16e med en aopen-brenner til 500 schpenn - ikke fordi jeg har dårlig tid, men fordi jeg vil lage backup av spillene mine.

For en liste over safedisc 2-kompatible brennere se her: http://clone.cd/portals/mod.php?mod=userpa...u=18&page_id=17

Jeg vil nevne at hvis man allerede har en brenner som ikke støtter EFM-korreksjon kan du prøve å bruke Beta Blocker på imagefila, men dette virker ikke med alle brennere (inkl. min).

Blir mye quoting her, men mener det er greit å få med alt :)

Ettersom man her snakker om å backe up sine safedisk beskytta spill så må jeg si at de beste brennerene er LiteOn. har testet en slik selv og den slår plextoren min med gode marginer. Er utrolig god på dette og virker også fint på andre oppgaver.

Når det er sagt så foretrekker jeg Plextoren min (241040A) Den har virkelig gjort jobben sin! Jeg brente nettopp en 730MB cd uten problemer. Ripping går som en drøm, og backup fungerer akkurat slik det skal.

Noen ganger så må burnproof'en trø inn og hjelpe brenneren hvis jeg forer den med dårlig media, men det har alltid gått greit til nå.

Og som tidligere nevnt........den er driftsikker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...