lofotknut Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Hey, Jeg lurer på om det er mulig at Pcen på en eller annen måte kan ødelegge brennern...? Ja , dette høres vel helt sykt ut, men... Jeg kjøpte meg først en Aopen brenner, så etter at jeg hadde brent en del cder så monga den. Klarte ikke å lese vanlige cder engang.. så bytta jeg den inn med en annen Aopen brenner, og etterhvert skjer det samme...klikker totalt og klarer ikke å lese cder... så bytter jeg den inn med en philips, og tenker nå blir det vel flott.. men nå har altså den tatt kvelden også, samme greia , klarer ikke lese/brenne en dritt...sååååååååå hmmmmm er jeg bare jævlig uheldig med kjøpene mine eller kan maskina ha noe å si for disse massemordene på cd brennere ? 8) Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Aopen er desverre en dritt brenner , hvis du sjekker på forumet til Aopen så ser du at det er 1000vis som har problemer. Les også min post http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=78335 Håper du får bytte den i en annen brenner, det fikk jeg. :D Lenke til kommentar
Wiker Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Hvis det er noe med maskinen som ødelegger brennerne så vil det sannsynligvis være strømmforsyningen. Har sett en del skriverier om dårlige strømforsyninger som har ødelagt harddisker, så det samme kan vel også skje med CD-brennere. Problemet er vel om spenningen som leveres er stabil innenfor et akseptabelt nivå. Røyker du mye foran PC? Kan jo legge seg belegg på linsa. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Prøv med en Plextor. Ødelegger du den også, er du brutal med maskinen din, eller maskinen din gjør noe merkelig, men i det minste får du ny brenner. Har nå brukt Plextor 48/24/48A, og er mer fornøyd enn noen gang! Virkelig bra brenner. :-) -P- Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Prøv med en Plextor. Ødelegger du den også, er du brutal med maskinen din, eller maskinen din gjør noe merkelig, men i det minste får du ny brenner.Har nå brukt Plextor 48/24/48A, og er mer fornøyd enn noen gang! Virkelig bra brenner. :-) -P- jepp jeg tørr og påstå at plextor lager best brennere...litt dyrere da ....jeg har 12x scsi versionen, den har jeg hatt veldig lenge nå... og jeg har brent haugevis av cd spindler (backup seff.) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Prøv med en Plextor. Ødelegger du den også, er du brutal med maskinen din, eller maskinen din gjør noe merkelig, men i det minste får du ny brenner.Har nå brukt Plextor 48/24/48A, og er mer fornøyd enn noen gang! Virkelig bra brenner. :-) -P- jepp jeg tørr og påstå at plextor lager best brennere...litt dyrere da ....jeg har 12x scsi versionen, den har jeg hatt veldig lenge nå... og jeg har brent haugevis av cd spindler (backup seff.) Samme brenneren eg og, har du og scsi cd-rom fra plextor. Har bare hatt to brenner begge plextor, og to cd-romer en creative 8x og nå har eg 40x som eg har brukt siden 98. Eg og vil påstå at det er plextor som lager de mest holdbare brennere på markedet. Lenke til kommentar
lofotknut Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 OK, så strømforsyninga kan fucke opp brennern? hvordan skal jeg finne ut om strømforsyninga er knust da?Det er som er litt rart er at de andre enhetene ikke har klikka..dvd romen og harddisken har jo kjørt ganske så lenge....fuck me twice on the shoulder! :-? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Har du prøvd å overburne? Det kan ta knekken på endel cd brennere. Lenke til kommentar
RedScorpion Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Har du prøvd å overburne? Det kan ta knekken på endel cd brennere. Vet du om noen? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Igrunn ikke. Har sett en post på forumet her om en som ødela en. Dessuten er det en advarsel i Nero som advarer mot overburn. Så på bakgrunn av det vil jeg tro at faren er reell, om enn svært liten riktignok, men alikevel. Det er jo i høy grad besyndelig at han klarer å ødelegge tre brennere og ikke noe annet i datamaskinen, som faktisk er tilkoblet samme strømforsyning. Har du brukt samme strømkabel til alle brennerene? Er det flere enheter tilkoblet samme kabel. Det er mulig å se strømstyrken til psu i bios. Kontroller der om det er noe unormalt. Lenke til kommentar
Far^Side Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Prøv med en Plextor. Ja! Det samme sier jeg. Plextor lager de beste brennerne, har hatt en Plextor 12x10x32x ganske lenge nå, kanskje 2 år, funker uten problemer. Har hørt at Plextor faktisk er den beste når det gjelder backup av spill med copy protection, og AudioCDer med copy protection. Den er også ut av de beste når det gjelder lesning av dårlige CDer (riper, etc.) Så kjøp Plextor! Lenke til kommentar
lofotknut Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 Nei, jeg har ikke overburna...så det er ikke grunnen.. Jeg har brukt forskjellig strømkabel på brennerne , og også forskjellig master/slave instillinger.. her er hva det står om spenninger i bios: Vcore 1.71 V 3.3V 3.25V 5V 5.15V 12V 12.00V Noe unormalt her? Noe annet det kan være? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Har selv LG brenner og dvd-rom, og disse har jeg ikke hatt problemer med i det hele tatt. Fungerer perfekt. Disse er også mye billigere en Plextor. Kjøp LG Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Det var litt lave volt innstillinger. har på min cheftec psu 12v 12,448 5v 5,056 3.3v 3,36 Vcore 1,792 Kanskje disse er litt høye dah Lenke til kommentar
lofotknut Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 hmmmmmmm hva fanden kan det være? Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Nei, jeg har ikke overburna...så det er ikke grunnen..Jeg har brukt forskjellig strømkabel på brennerne , og også forskjellig master/slave instillinger.. her er hva det står om spenninger i bios: Vcore 1.71 V 3.3V 3.25V 5V 5.15V 12V 12.00V Noe unormalt her? Noe annet det kan være? Greit nok, men når du skal skrive så bruker brenneren en god del strøm, 2A på 12V og 2A på 5V, står det på min, om jeg husker rett.. så innstaller MBM5, hvist du ikke allerede har det, følg med spenningene mens du brenner en nesten full 80-min plate, vist den da synker nedimot en halv volt, kansje mer, bør du kansje tenke på å kjøpe en ny, større PSU. Forresten, kan man vere helt sikker på at ingenting egentlig er helt sikkert? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Prøv med en Plextor. Ja! Det samme sier jeg. Plextor lager de beste brennerne, har hatt en Plextor 12x10x32x ganske lenge nå, kanskje 2 år, funker uten problemer. Har hørt at Plextor faktisk er den beste når det gjelder backup av spill med copy protection, og AudioCDer med copy protection. Den er også ut av de beste når det gjelder lesning av dårlige CDer (riper, etc.) Så kjøp Plextor! Det er feil! Eldre plextor-brennere klarte å gjøre EFM-korreksjoner under brenningen, men denne fiffige lille "funksjonen" er blitt fjernet på nyere utgaver. Altså de gjør det med vilje! For at det skal være mulig å gjøre en 1:1 kopi av safedisc v2-spill (alle versjoner, f.eks 2,5 osv) så må spilleren støtte EFM-korreksjon. De fleste billigbrennere støtter dette. Jeg lurer selv på å bytte ut min gamle SONY crx16e med en aopen-brenner til 500 schpenn - ikke fordi jeg har dårlig tid, men fordi jeg vil lage backup av spillene mine. For en liste over safedisc 2-kompatible brennere se her: http://clone.cd/portals/mod.php?mod=userpa...u=18&page_id=17 Jeg vil nevne at hvis man allerede har en brenner som ikke støtter EFM-korreksjon kan du prøve å bruke Beta Blocker på imagefila, men dette virker ikke med alle brennere (inkl. min). Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Hvis det er noe med maskinen som ødelegger brennerne så vil det sannsynligvis være strømmforsyningen. Har sett en del skriverier om dårlige strømforsyninger som har ødelagt harddisker, så det samme kan vel også skje med CD-brennere. Problemet er vel om spenningen som leveres er stabil innenfor et akseptabelt nivå. Røyker du mye foran PC? Kan jo legge seg belegg på linsa. Jeg har også en teori om at strømforsyninga er skyld i at IBMene mine daua. Den første tok kvelden i et aopen-kabinett (med tilhørende strømforsyning), da etter noen måneder, mens den andre ville ikke engang virke når jeg installerte den (chieftec-kabinett og PSU) Jeg har bare ikke sagt det høyt, da "teorien" virker litt rar... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Jeg har også en teori om at strømforsyninga er skyld i at IBMene mine daua. Den første tok kvelden i et aopen-kabinett (med tilhørende strømforsyning), da etter noen måneder, mens den andre ville ikke engang virke når jeg installerte den (chieftec-kabinett og PSU) Jeg har bare ikke sagt det høyt, da "teorien" virker litt rar... Har mere tro på det er dårlig kjøling som er hovedårsaken til at diskene tar kvelden. Har selv byttet flere psu'er med ibm disker uten noe problemer. Lenke til kommentar
sete Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Har selv LG brenner og dvd-rom, og disse har jeg ikke hatt problemer med i det hele tatt. Fungerer perfekt. Disse er også mye billigere en Plextor. Kjøp LG mhm Har en LG 40X/12X/40X CD-brenner, kjøpte den i oktober 2002. Har nettopp passert 100cdersgrense på antall brente CD'er Kjempfornøyd. Billig er den og. 5-600NOK for en 48X idag Kjøp LG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå