abene Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Skyggekopiene sørger for at viktige filer kan gjenopprettes dersom noe går galt, men kan ta mye plass på harddisken. Les mer Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Fant en feil det er ikke vssadmin resize shadowstorage /on=C: /For=C: /Maxsize=2GB men vssadmin resize shadowstorage /For=C: /On=C: /Maxsize=2GB Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 http://technet2.microsoft.com/windowsserve...3.mspx?mfr=true Lenke til kommentar
hov55 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 på min 233 Gb disk er 33 132 gb brukt til skygge kopi maks lagrings plass for skyggekopi 35 064 GB Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 "Skyggekopi" .. artig ord. Totalt forvirrende, lite brukt, og beskriver ingenting. Greit tips til ekspertene .... men tror ikke jeg ville anbefalt morra mi dette. Du vet aldri når du trenger et tidligere punkt. Men er jo greit å fri opp noen gigabyte når man piratkopierer. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 "Skyggekopi" .. artig ord. Totalt forvirrende, lite brukt, og beskriver ingenting.9065943[/snapback] Du har aldri hørt om ShadowCopy ? Det er jo en gammel funksjon fra Server 2003. Synes selv den er genial. Er dog mer illustrativt å kalle det for incremental online backup, men tror du det er noe man får solgt til mora di? Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 http://technet2.microsoft.com/windowsserve...3.mspx?mfr=true 9065701[/snapback] ok? du understreker jo bare det jeg sa Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hmm.. er ikke skyggekopier bare et ord for hot-copy? Altså at man kan ta kopi mens filene skrives/leses til/fra? I allefall sånn ordet er brukt i Backup-funksjonen i Server 2003. Her brukes det flere ganger i stedet for gjennoppretningsfunksjonen. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Fant en feil det er ikke vssadmin resize shadowstorage /on=C: /For=C: /Maxsize=2GB men vssadmin resize shadowstorage /For=C: /On=C: /Maxsize=2GB 9065615[/snapback] Tviler på at rekkefølgen på parameterene har noe å si. Store og små bokstaver har nok heller ikke noe si ettersom de skriver med små bokstaver på technet... Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Men er jo greit å fri opp noen gigabyte når man piratkopierer.Den skjønte jeg ikke? Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 "Skyggekopi" var fin den, men ikke helt i samme liga som "Diskbildefil brenneveiviser" fra Alchohol 120% Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=788603&hl= Her står endel "rettningsveiledninger om emnet. Liket dårlig at det blir oversatt til skyggekopi hehe Bedre at vi blir vant til det riktige ordet Shaddow copy Poteto potato... Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Fant en feil det er ikke vssadmin resize shadowstorage /on=C: /For=C: /Maxsize=2GB men vssadmin resize shadowstorage /For=C: /On=C: /Maxsize=2GB 9065615[/snapback] Tviler på at rekkefølgen på parameterene har noe å si. Store og små bokstaver har nok heller ikke noe si ettersom de skriver med små bokstaver på technet... 9067845[/snapback] prøv da vel jeg får feil melding når jeg prøver den første, og nummer 2 funker for meg, men er kansje noe "spesielt" med min kopi av vista Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 For å prøve å installere et program, så slo jeg av UAC på Vista nå, og idiotprogrammet bestemte seg for å kjøre hele Program-filer kataloigen tilbake til en skyggekopi som antakelig er fra forrige gang jeg testet det, dvs i februar. Noe som såklart er kinkig, er det noen som har noen tips? Å velge programfiler, og deretter "restore" går ikke, og enkeltfilene jeg vil endre har siste skyggekopi fra februar ifølge windows. Hva har den gjort med alt imellom? AtW Lenke til kommentar
Øl_Mariachi Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 TAKK! Vista på min nye Lenovo spiste opp 70GB på under en uke.. Nå får den maks 15GB til slikt, noe som forhåpentligvis burde være nok. Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 TAKK! Vista på min nye Lenovo spiste opp 70GB på under en uke.. Nå får den maks 15GB til slikt, noe som forhåpentligvis burde være nok. Hvor går man for å endre hvor mye Vista for lov til å skyggekopiere? Og hvordan sletter man det den allerede har kopiert? Takk Christoffer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå