trillebår Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Hei. Da jeg kjøpte laptopen min fikk jeg med en cd key til win xp home, men ingen disc. Er det mulig å laste ned en iso fil med xp home på lovlig? Jeg har jo lisens.... Evt hvis jeg laster ned fra litt mer mistenksomme steder, er det ulovlig så lenge jeg har original key selv? Mvh Marius Endret 13. juli 2007 av super_kalle2 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Antakelig så ligger windowsinstallasjonen på en recoverypartisjon på pc'n. Det står sikker i brukermanualen hvordan du kan kjøre denne. Typisk er F11-tasten. Alt. kan det være et recoveryprogram der du kan brenne ut windowsinstallasjonen. Lenke til kommentar
trillebår Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Ja, men jeg hadde en home cd hjemme, derfor sletta jeg denne partisjonen. Det viste seg å være dumt når jeg fant ut at den cd'en jeg hadde ikke fungerte...... Lenke til kommentar
norbat Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Problemet med å bruke en annens xp-cd er at versjonen du trenger, sannsynligvis er en versjon som er knyttet til pc-produsenten. Du vil derfor ikke få brukt lisensen din på noen annen versjon. Du kan kanskje kontakte produsenten evt. forhandleren og be om å få sendt over en 'recovery-cd'. Å begynne å laste ned xp fra lugubre sider, frarådes. Dessuten, som nevnt, vil du høyst sannsynlig trenge en versjon knyttet til din pc produsent. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 jeg har en xp home plate. kan sende deg den :!: hehe. Dette er tatt opp sikkert 99999 ganger her på forumet. men det som er, er at du kan laste ned plata så lenge du har egen key >< Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 1915: Det er jo akkurat det som er problemet. Problemet er jo nettopp det at det er høyst sannsynlig at den Nøkklen han har ikke fungerer hvis man laster ned en Windows versjon. Men det du kanskje kan gjøre først da. Er å spørre en som har Windows XP Plate om du kan låne den av han og prøve nøklen din på den. Problemet der igjen også er vel at den er lissensert til den aktuelle maskina. Men som sagt er det store muligheter for at hvis du laster ned/låner en XP cd så fungerer ikke din nøkkel. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Går det ikke ann å bytte lisenskode etter at du har innstalert windows? Med diverse mer eller mindre lovlige program? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Den plata jeg er en "custom" plate. ikke til en spesiell maskin. kjøpte den utenom Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Har en følelse at det enkleste vil være å bestille recovery cd fra produsent eller gjennom forhandleren du har handlet PC'en. Tror det går kjappere om du kontakter produsent selv EDIT: Som regel så er det forhåndskonfigurerte versjoner som følger med PC'er. Drivere og den slags, så en vanlig xp-cd vil ha mangler, er jeg redd Endret 13. juli 2007 av Milt Lenke til kommentar
trillebår Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 altså lånte en xp cd av en kamerat men den var ripa opp så jeg måtte hoppe over mange filer, det førte til at installasjonen ikke fungerte til slutt, men keyen min ble godtatt.... Drivere er null stress å laste ned fra produsentens sider... Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 altså lånte en xp cd av en kamerat men den var ripa opp så jeg måtte hoppe over mange filer, det førte til at installasjonen ikke fungerte til slutt, men keyen min ble godtatt.... Drivere er null stress å laste ned fra produsentens sider... 9068397[/snapback] Så lenge du får tak i en såkalt oem plate til xp går det helt fint med den lisens platen din, hvis du ikke finner så pm meg så legger jeg et image på ftp til deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå