Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dødlig tregt TelenorADSL internett


Anbefalte innlegg

Etter jeg formaterte og byttet opperativsystem til XP, har hastigheten på internett stoppet helt opp (nesten).

 

Når jeg surfer på internettsider tar det veldig lang tid å åpne sidene (denne siden tok 15-20 sek, andre kan ta opptil 45-60 sek). Mitt gamle 14,4 modem var lynraskt i forhold ;o)

 

Filer kan ofte gå jevnt på 80 Kb/sek, og andre ganger (dagen etter) ligge på 200 Bits/sek. Men internett sider går alltid like tregt. Jeg har hatt dette problemet før, med da bare i korte perioder og ikke tre dager, slik som nå.

 

Det jeg lurer på er om det kan være Explorer innstillinger som er feil, siden en internettside går tregt å laste og en fil KAN gå på normal fart. ELLER jeg har en ræva linje...

 

Speedometer testen på IT-Avisen ga disse resultatene: 716 Kbit // 143Kbit // 560 Kbit. Dette kan kanskje underbygge mistanken om en litt ujevn linje? :-?

 

Det er desverre bare Telenor som leverer adsl her jeg bor i Ålesund (6011), så jeg har ikke så mye bytte mulighet :(

 

Noen andre med samme erfaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen mulighet er oxo å sette lokal IP-adresse på nettverkskortet ditt. Det kan oppstå konflikt mellom TCP/IP- og PPPoE-protokollene, slik at nettverkskortet prøver å få en IP-adresse selv om ADSL-modemet allerede har tatt seg av den saken.

 

Bytt derfor fra "Motta IP-adresse automatisk" til en lokal IP - f.eks. 192.168.1.1

Lenke til kommentar
Hmm! jeg re-boot'a routeren og da ble alt bra :)

 

Hvem skulle tro det var så enkelt? kan det ha noe med at jeg får ny IP

adr. når jeg boot'er routeren?

 

Har samme problem her!! Må snart sende en mail til Talehor.. Noen andre som har dette problemet?? Det oppstår sånn plutslig på en hvilkensomhelst dag. Symptomene er merkelig ping (25ms-800ms og masse packetloss) og treg hastighet. Alt ordner seg selv etter en restart av routeren.. Noen som har TelenorADSL og opplever det samme??

Lenke til kommentar

Det er desverre bare Telenor som leverer adsl her jeg bor i Ålesund (6011), så jeg har ikke så mye bytte mulighet :(

 

 

Nei, du kan jo bare velge mellom minst ti andre leverandører så jeg vet ikke helt om jeg vil tro på dette.....

Nevner Bluecom, Tiscali og en haug med mindre ISP-er......

Lenke til kommentar

opplevd d samma selv et par ganger da jeg har formatert..

 

for meg funket det bare med å formatere igjen :(

 

derfor tester jeg hvordan internett fungerer rett etter jeg har formatert hver gang nå :|

 

 

kan jo seff være noe annet galt å da ....

Lenke til kommentar

hvorfor driver dere å mekker på pc'ene? Det er ikke noe galt med utstyret. Feilen ligger hos Telenor og ingen andre steder. De ha lovet å utbedre denne feilen så fort som mulig. Og varighet på dette problemet er nå 4 dager. Startet på mandag rundt kl. 1800!

 

Ser at det er helt unødvendig å fikse på pc'en. Alle opplever disse problemene uansett system og os!

Lenke til kommentar

Agvg skrev:

Nei, du kan jo bare velge mellom minst ti andre leverandører så jeg vet ikke helt om jeg vil tro på dette.....

 

Joda, men når jeg signerte for 12 mnd. hos Telenor var det bare noen ganske få, og de var mye dyrere for samme hastigheten.

 

Jeg håper fortsatt på NextGenTel, men de sier framdeles at de ikke har planer om å komme på min sentral... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...