Gå til innhold

ps3 eller xbox 360, hva anbefaler dere?

Flamme73

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

KayAU snakker nok om HD-film. Playstation 3 har innebygd Blu-ray spiller, mens med Xbox 360 kan man velge å kjøpe et tilbehør som gjør at man kan spille av HD DVD-filmer (koster ca 1500,- i Norge). Dette er poengløst om du ikke har HDTV da.

Men du er vel ute etter spill, og etter min mening ligger Xbox 360 langt foran på gode spill. Også onlinemulighetene er en god del bedre, samt at jeg selv liker Xbox 360-kontrollen bedre (og den har rumble). Selv ville jeg gått for Xbox 360 da jeg mener den gir mer for pengene, men dette er bare personlig mening. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Har du noen kilder? Og hvordan ser 360 spilla bedre ut? Og det er faktisk lettere å porte fra PS3 til 360 enn omvendt. Gudene veit hvorfor utviklere da velger den vanskeligste måten.

har du levd under en stein eller, alle multiplatform spillene har sett bedre ut på 360.

Ps3 er vansklig og tidskrevende, derfor utvikles de på 360 Hw også portes (de fleste)

derfor kommer også noen tiltler senere til PS3.

Lenke til kommentar
Har du noen kilder? Og hvordan ser 360 spilla bedre ut? Og det er faktisk lettere å porte fra PS3 til 360 enn omvendt. Gudene veit hvorfor utviklere da velger den vanskeligste måten.

har du levd under en stein eller, alle multiplatform spillene har sett bedre ut på 360.

Ps3 er vansklig og tidskrevende, derfor utvikles de på 360 Hw også portes (de fleste)

derfor kommer også noen tiltler senere til PS3.

9069237[/snapback]

Hva legger du i å se bedre ut? Og du har fortsatt ikke noe kilder for at PS3 spillene kommer senere ut. Jeg sjekka selv på VGP og de har samme releasedato. Slik du fremstår din påstand om at spill ser bedre ut på 360 virker ikke særlig solid. Og siden du starter med å angripe meg med "har du levd under en stein eller" virker heller ikke særlig konstruktivt.

Pr i dag må man være veldig pirkete hvis man skal drive og peke ut forskjellene på 360s og PS3s grafikk på 1080p. Seriøst så tror jeg få som sitter klistra til skjermen og myser etter grafisk feil i den ene eller den andre versjonen av et spill i den oppløsninga der.

Og en kontroll "suger" ikke. Det er bare vedkommende som ikke er vant med den.

Det jeg til sjuende og sist syns trådstarter bør fokusere på er funksjonaliteten og prisen på konsollene, samt gjøre litt research hva som kommer til de konsollene i fremtida som er eksklusive og ta en avgjørelse utifra det.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
joda med hitil har alle 360 spillene sett bedre ut og de er utviklet på 360.

kontrollen er bedre, rumble har den også

og de fleste kommer senere til Ps3

360 har flest eksklusive titler og som er mest interesange etter min mening

9069089[/snapback]

Spillene ser strengt tatt ikke bedre ut på 360 lenger , bare PS3 sliter kanskje med framerate her og der, men det er jo utviklerne ikke maskinen. Ja, det går utover oss, men det ordner seg.

rumble kommer, viss han skulle hatt en Ps3 måtte han spart og den tid har sikkert rumble kommet.

kontrollen er bedre? WTF!? smaken er som baken. Du sier det selv med ekslusive titler at det er din mening, men vi er mer opptatt av han sin mening.

Men ja , viss du vill ha konsoll nå og ikke har penger kjøp 360 og bli fornøyd. Bare husk at den bråker litt.

Har du penger og kan vente , hadde jeg valgt PS3 elr rett og slett begge.

Ditt valg :)

Lenke til kommentar
Hva legger du i å se bedre ut? Og du har fortsatt ikke noe kilder for at PS3 spillene kommer senere ut. Jeg sjekka selv på VGP og de har samme releasedato. Slik du fremstår din påstand om at spill ser bedre ut på 360 virker ikke særlig solid. Og siden du starter med å angripe meg med "har du levd under en stein eller" virker heller ikke særlig konstruktivt.

9069269[/snapback]

Forskjellene er minimale ja, men tar du en titt her ser du vel likevel at Xbox360 har hatt et lite overtak til nå iallefall.

Lenke til kommentar

Til alle dere som synes at PS3 er så dyrt:

Husk at man ikke betaler noen ting for Sony sin Online-del, i motsetning til Xbox Live.

I løpet av 6 år har man faktisk betalt hele 3000 kr for Xbox live og er med prisen på xboxen og dette oppe i samme pris som PS3, bare uten blu-ray spiller + et par andre ting...

Etter min mening er PS3 et klart bedre kjøp, iallefall nå som spillbiblioteket begynner å bedre seg etterhvert.

Lenke til kommentar
Men kan jo se film med pcen og ps2en :)

9068983[/snapback]

Jau, men dersom du har ein HDTV, kan du sjå film i vesentleg betre kvalitet med ein PS3 enn ein PS2:

PS3 skalerar opp vanlege DVDar til HD-oppløysing, og han gjer det bra. Faktisk ser det ut til at han gjer det ein del betre enn den oppskalerande DVD-spelaren eg har, som har fått mykje skryt, og som eg kjøpte spesielt for det formålet. Men det eg først og fremst hadde i tankane, var Bluray-filmar. PS3 er ein svært god Bluray-spelar. Med HDTV, ein PS3, og ein bra Bluray-film, får du ein heilt annan biletekvalitet enn med DVD. :)

So, dersom du er filminteressert, ville eg absolutt ha tatt med filmavspelingseigenskapane til PS3 i vurderinga.

Kay

Lenke til kommentar

Husk at man ikke betaler noen ting for Sony sin Online-del, i motsetning til Xbox Live.

I løpet av 6 år har man faktisk betalt hele 3000 kr for Xbox live og er med prisen på xboxen og dette oppe i samme pris som PS3, bare uten blu-ray spiller + et par andre ting...

Etter min mening er PS3 et klart bedre kjøp, iallefall nå som spillbiblioteket begynner å bedre seg etterhvert.

9069376[/snapback]

Er ingen garantier for at Playstation/spillutgivere skal begynne å ta seg betalt for spill over internett. Det koster jo noe å holde servere opp, så jeg antar vi kommer å se om ikke en samlet pakke men noen spill med månedsbetaling på playstation etterhvert.

Ta en titt på spillene for å avgjøre hva du velger. Xboxen og Playstation har tilnærmet lik ytelse og bare fanboys og spesielt interessert ser de "store forskjellene" mellom dem.

Lenke til kommentar

9069269[/snapback]

Forskjellene er minimale ja, men tar du en titt her ser du vel likevel at Xbox360 har hatt et lite overtak til nå iallefall.

9069373[/snapback]

Fint at du legger ved link slik at det faktisk er bevis for en påstand hvertfall. Hvordan er det med releasedatoene for multiplatform? Videogamesplus har lik dato på begge versjoner. Eller er Norge litt spesiell der?

Lenke til kommentar
Fint at du legger ved link slik at det faktisk er bevis for en påstand hvertfall. Hvordan er det med releasedatoene for multiplatform? Videogamesplus har lik dato på begge versjoner. Eller er Norge litt spesiell der?

9069788[/snapback]

Tror nok de fleste multikonsolltitlene vil komme samtidig i fremtiden, men tendensen frem til nå har vært at PS3 spillene har kommet noe senere grunnet konvertering fra Xbox360 versjonen, noe som etter det jeg har hørt ikke alltid skal være like lett. Og det faktum at Xbox360 er lettere å utvikle til kan jo i verste fall føre til at spill kommer litt senere til PS3 også i fremtiden.

Lenke til kommentar

Har iallefall bestemt meg en solid spilleliste:

GTA IV(når det kommer)

Shadowrun

Call of duty 3

Call of duty 4(når det kommer)

Battlefield Bad Company(når det kommer)

Forza Motorsport 2

Pirates of the caribbean 3

Darkness

og noen fler.

Lenke til kommentar

9069376[/snapback]

Tja, for de av oss som ikke bryr oss om online eller bluray/hd-dvd så kan man kjøpe 360 til ca 2000kr. Med PS3 så må jeg betale 6000kr uansett. Litt forskjell.

Inngangsbilletten til GTA og Halo 3 f.eks er 2000kr mens inngangbilleten til Resistance er 6000kr.

Lenke til kommentar

Det att 360 har en del problemer hadde også Sony når PS2 først kom ut, dette er noe som blir rettet ut etterhvert.

Og spørre om hva som er best blir litt banalt fordi vi alle har ulike oppfatninger om hva som er knall og hva som suger.

Spillutvalget er for tiden bedre på 360 men så har jo den vært ute over ett år lengre så dette vill nok jevne seg utover tid.

Fordeler med 360:

Den er billigere, har pr idag flere knallgode titler og 2007 ser veldig lovende ut med tanke på de eksklusive spilla som Halo 3, Project Gotham Racing 4 osv.

Ulemper med 360:

Den bråker mere, det koster å spille over LIVE 499,- i året, den har ingen neste generasjon filmspiller (man kan kjøpe HD addon men den koster ca 1500 tror jeg det er. De har problemer med Rings Of Death men tror att dette er ett problem de etterhvert vill kvitte seg med

Fordeler med PS3:

Den har innebygd BR spiller, den er relativt stillegående i forhold til 360, mange gode franchise som feks Gran Tourisim, Ratchet & Clank, MGS 4 og helt sikkert mye snacks i vente. Den har gratis Online tjeneste.

Ulemper med PS3:

Den er dyr, liten spillkatalog en så lenge, spill som kommer til begge har foreløpig gått smoothest på 360 med noen få unntak.

Mitt råd, driv litt research på det du liker å spille finn ut hva som fenger deg mest og kjøp etter dette.

:w00t: Har begge og er fornøyd med det :w00t:

Lenke til kommentar

kjøper du en konsoll basert på 2 spill da har du god råd..;)

eg kjøpte x360 på grunn av gears, men det er jo heller ikkje noe vanlig spill..hehe

å velge anten x360 eller ps3 er ikkje lett..begge er fantastiske konsoller.

x360 sin online del er helt fantastisk, og kjøper du x360 vil du definetivt ikkje angre..

men ps3, ja den er dyrere men har noen uslåelige franchiser

god of war

metal gear solid

wipeout

gran turismo

formula one serien (kansje bare eg som synes..hehe)

rachet and clank

kommende:

uncharted drakes fortune

killzone2

heawenly sword

Lair

Haze (tidsekslusiv)

unreal tournament 3 (tidsekslusiv)

bakdelen til ps3 er ein snørrete online tjeneste, dette trenger litt tid for det krev ein del forbedring. Det er i tilleg gratis men eg synes det er greit og heller betale en 500 lapp i året og få ein forferdelig bra online tjeneste spekka me demoer, trailere osv, i tilleg sende mld, live chat på tvers av spill, høre på musikk, alt mens du spiller..:)

det er egentlig helt umulig og velge ein konsoll her..ein treng rett og slett begge to..;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...