Gå til innhold

Effektforburk av opteron 185/8800 GTS


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har registrert at det er endel kunnskap på dette forumet, og tenkte det kunne være lurt å benytte meg av dette.

 

Krav til strømforsyning:

 

Jeg har en 3 år gammelt 939 sokkel med 350 Watt PSU. Har kun 1 stk HD, med 1 stk DVD , 2 gb ram (billig og dårlig variant). Har også Zalman vifter på CPU og GPU.

 

 

Tenkte å oppgradere til AMD opteron 185, samt 8800 GTS 320 mb.

 

 

Holder det med en 350 watt psu.? Virker som det er mange som overdriver med PSU ytelse.?

 

opeteron 185 oppgis til maks 95 watt, mens jeg er usikker på hva 8800 GTS krever. Samtidig er jeg usikker på hva det øvrige systemet krever ?

 

bistand mottas med stor takk..

Endret av posm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

jeg har registrert at det er endel kunnskap på dette forumet, og tenkte det kunne være lurt å benytte meg av dette.

 

Krav til strømforsyning:

 

Jeg har en 3 år gammelt 939 sokkel med 350 Watt PSU. Har kun 1 stk HD, med 1 stk DVD , 2 gb ram (billig og dårlig variant). Har også Zalman vifter på CPU og GPU.

 

 

Tenkte å oppgradere til AMD opteron 185, samt 8800 GTS 320 mb.

 

 

Holder det med en 350 watt psu.? Virker som det er mange som overdriver med PSU ytelse.?

 

opeteron 185 oppgis til maks 95 watt, mens jeg er usikker på hva 8800 GTS krever. Samtidig er jeg usikker på hva det øvrige systemet krever ?

 

bistand mottas med stor takk..

9065277[/snapback]

 

 

Det skal holde med 350 watt, så lenge psuen er i nærheten av å levere det den lover.

 

Eksempel på totalt effektforbruk på PC med GeForce 8800 GTS 320 MB

 

PC’s actual power consumption

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

Det er veldig lett å bli lurt når du handler strømforsyning. De fleste oppgir ok watt men det er ikke oppgitt amp ol.

Ble selv nettopp lurt, da min nyinnkjøpte 420 w hadde 16 amp på 12v, mens min gode gamle 350w har 18 amp på 12 v.

 

Prosessorer og skjermkort er det som trekker mest strøm. produsentene av disse oppgir ofte hvor mange amp din strømforsyning bør levere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...