Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

første året, sent ute

Anbefalte innlegg

Kom ikke inn på mine første valg i år.

Hadde ikke søkt et 3 ønske, men fikk tilbud om å komme inn på vg1 studiespesialisering. :blush: Tingen er at jeg er 20 år og har jobba de sisste 3 åra siden jeg gikk elektro GK. Ungdomsretten min faller bort til neste år så det dette er vel for det beste.

Bare lurer på om det er noen som er eller har vært i samme situasjon som meg?

Endret av Ingame
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva har du jobbet med, og hva har du søkt på.....og hva vil du bli?

9065192[/snapback]

Har jobbet på et lager for coop sambo.

Søkte IkT-Servicefag og Medier og kommunikasjon. Står langt opp på ventelisten.

Har litt lyst å bli helikopter pilot.

Lenke til kommentar

For å bli vurdert som søker må du være mellom 18 og 22 år (24 år for personer med fullført befalsskole). God helse betyr at du må få en flymedisinsk godkjennelse. Det innebærer prosent normalt, ukorrigert syn. Briller, linser og laseroperasjoner vil være diskvalifiserende.

Opptak og utdanning

For å bli flyger i Luftforsvaret må du blant annet gå gjennom intervjuer og praktiske og medisinske tester. Dette gjennomføres på Luftforsvarets seleksjonssenter. Opptaksprøvene gjennomføres før skolestart, tentativt februar og august. Kostnader som du får som følge av opptaket, blir dekket av Forsvaret.

Lenke til kommentar
For å bli vurdert som søker må du være mellom 18 og 22 år (24 år for personer med fullført befalsskole). God helse betyr at du må få en flymedisinsk godkjennelse. Det innebærer prosent normalt, ukorrigert syn. Briller, linser og laseroperasjoner vil være diskvalifiserende.

Opptak og utdanning

For å bli flyger i Luftforsvaret må du blant annet gå gjennom intervjuer og praktiske og medisinske tester. Dette gjennomføres på Luftforsvarets seleksjonssenter. Opptaksprøvene gjennomføres før skolestart, tentativt februar og august. Kostnader som du får som følge av opptaket, blir dekket av Forsvaret.

9065290[/snapback]

Har lest det der, førstegangtjenesten min falt bort. Kan vel sikkert fortsatt søke, bare jeg som er treg :ermm:

Lenke til kommentar
Tror ikke du trenger førstegangsteneste for å søke.... mener dette er et godt alternativ til å gå vanlig skole... Du slipper utgifter og har ikke studielån når du er ferdig....

9065327[/snapback]

Utgifter blir vel det minste problemet i og med at jeg har spart alt jeg har tjent de 3 åra :whistle:

- emnetittel endret -

Endret av Ingame
Lenke til kommentar

Det er jo mulig og ta helikopter utdannelsen andre plasser enn i forsvaret då.

I Norge er det jo 3 muligheter:

-www.fto.no

-www.ehc.no

-www.scanaviation.no

eller så har du jo ut utlandet f.eks USA som mange frå Norge reiser til.

Men er jo eit stort MINUS med og ta utdannelsen privat, og det er jo at du må betale alt for egne penger.

Skal personlig starta på www.fto.no nå til høseten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...