Gå til innhold

Bildekritikk: High Key

Anbefalte innlegg

Første gang alene i studio ^^

Måtte trigge studio blitzer som slaves, så er ikke så fornøyd med øynene

(lusne D50 som ikke har utgang til studioblitzer)

Tatt med fire studio 5 studio blitzer, en plassert ganske langt bak meg, en fra ca 45 grader på høyre side front, 1 på bakgrunnen, en på fremsiden til venstre og en bakfra og i mot modellen ^^

Kritikk på lys og posering helst.

post-134150-1184320392_thumb.jpg

post-134150-1184320400_thumb.jpg

post-134150-1184320412_thumb.jpg

post-134150-1184320424_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det siste fungerte ikke for meg, men de to første var ikke ille. De hadde en form for sekstitalls-motestemning i seg, synes jeg. Ikke det store, men helt ok. Det tredje bildet er det beste, men jeg kan desverre ikke få meg til å like etterbehandlingen. Siden jeg vet at hun har et flott rødt hår, og koblet med den fine poseringen, så kunne det blitt et fint bilde, der håret rammer inn det pene ansiktet hennes. Desverre falt du for fristelsen til å lede oppmerksomheten bort fra kvalitetene i bildet, noe du burde gjøre om.

Lenke til kommentar
you lucky you.. regner med at det var gøy å få skyte i studio :)

som sagt, utrykket til modellen er ikke helt der, lyset er bra.

det tredje bidlet likte jeg posseringen på, men ikke behandlingen.

9065685[/snapback]

Har en versjon uten kalde toner i også, såklart ^^

Jeg synes bare bildet ble så harmonisk med de blå tonene.

DeVisor, tja, heldig og heldig. Mange som har studio now days, prøver man er det vel lett å finne plasser som lar deg låne det ^^ Så de fleste har vel mulighet til å få til å få prøvd seg somehow om de bare spør :p

Dog, jeg jobber jo på ett som lærling

Here goes;

post-134150-1184328692_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Bildet i svart-hvitt ble ALT for grått, synes jeg, og jeg savner litt mere luft over hodet på henne.

Ellers synes jeg det første er best, men du må være mer bevisst på utsnittet, dvs hvordan du plasserer motivet i ramma. Du har en tendens til å kutte av albuer, hår, etc. Greit nok når du vil lede blikket ut av bildet av en eller annen grunn, men om det ikke er hensikten skaper du bare stress for betrakterens øye, noe som distraherer fra motivet.

Lyssettingen er stort sett ok, om enn kanskje litt for bløtt og jevnt lys. Hadde vært spennende med litt skygger, riktig plassert.

Uansett bør du jobbe litt med poseringen av modellen, og ansiktsuttrykket hennes. jeg synes hun ser trøtt og uinteressert ut på de fleste bildene her. Husk på at mye overdrives på bilde, slik som holdning, kroppspråk og ansiktsuttrykk.

Lykke til videre! :)

Lenke til kommentar

Ansikts uttrykket er ganske intentional.

Noe enig med det du nevner om komposisjon, og skal nok få tenkt over det litt mere nå som jeg har litt flere fokus punkter og slipper bry med om ekstern blitzen

(henter opp nytt kamera i dag)

er ingen svarthvitt bilder her?

er skjermen din nogenlunde kalibrert?

bildet er med blåtoner =)

men må rekke ne buss nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...