stakkarn Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hei. Jeg fikk i dag en Eltax AVR-900 reciver fra komplett. En slik: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316981 Nå har jeg koblet til alle høytallerene og det kommer ikke lyd. Jeg har prøvd å spille fra forskjellige kilder (DVD, PC, TV, Radio) men det er ikke tegn til liv. Alt skal være koblet riktig. Høytallerene er 4/8 ohm og det er forsterkeren også. Når jeg satt på radio'n uten at antenna var i og skrudde opp på fult så var det fortsatt ikke tegn til liv, virker som om utgangene til høytallerene er skrudd av på en måte. Noen som vet hva dette kan skyldes? Håper på å ikke måtte sende den tilbake da dette er erstattning for en gammel forsterker. Og jeg har måttet vente 3 uker på den fordi komplett rotet bort den gamle. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 På de fleste forsterkere har du en knapp der du kan velge høyttalersett a eller b eller begge 2 eller ingen. står den knappen på høyttalersett A? MERK!! skru ned før du gjør dette! Lenke til kommentar
stakkarn Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg hadde det på den gamle jeg hadde, men jeg har prøvd å lett etter den og jeg kan lissom ikke finne den. Og bak på forsterkeren er det lissom bare plass til å koble til et sett. På den gamle som hadde A og B så var det to rader å koble til på. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Du får det du betaler for vet du, her har du fått en boks med skjerm som ikke gjør en dritt... Nei da, du har koblet til høyttalerene der det står front ikke sant? Sjekk at du ikke har valgt ett eller annet rart surround program. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 er vel en headphones utgang også? sikker på at den ikke er aktivert? Lenke til kommentar
stakkarn Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Hehe, vet den ikke er vidre bra. Men har ikke altfor mye penger å bruke på lyd så det duger til mitt bruk. Dem er koblet til riktig og headphones er ikke aktivert. Men har kjøpt en annen i en butikk nå, og skal heve kjøptet på denne hos Komplett. Takk for hjelpen likevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå