Gå til innhold

Misslykket Radeon 9500 til 9700 forsøk!?

space17

Anbefalte innlegg

Var å hentet et Sapphire Radeon 9500 128MB hos Komplett i dag.

Men får ikke moddingen til å virke.

Loddingen er 100% slik den skal være (målt med multimeter), men etter flashing til Hercules Radeon 9700 bios (den alle andre bruker) funker ikke 3d-applikasjoner (spill, 3dmark, winamp-3dpluggins ect.) Straks en 3d-applikasjon startes låser windows seg. Windows detecterer koret som et 9700 kort.

Ved å flashe tilbake til orginalbios, funker alt som det skal igjen.

Kan det være at grafikk prosessor eller ram blir klokket for høyt med 9700 biosen? Med den crackede 9700 biosen har du prøvd å sette ned hastigheten til vanlig 9500 hastighet f.eks?

Ikke at jeg har gjort modinga selv enda, jeg venter på kortet :)

Men 9700 og 9500 korta kjører på samme hastighet, både på minne og GPU (Det heter vel kanskje ikke GPU på ATI kort men U get my point :wink: ) Så forskjellen på kortene er da egentlig bare 128 bit kontra 256bit minnetilgang og 4 kontra 8 pipelines. Ved å overklokke må man jo da komme opp mot 9700PRO ytelse som kun er forskjellig fra 9700 i hastighet. (Etter modding selvsagt.)

Gleder meg som en unge på julaften :D

Andy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha fulgt med på forumet på www.rage3d.com, så virker det som veldig mange får "sjakkmønster" i enkelte programmer etter å ha utført motstands-fiksen. Mange forslag til hvorfor er kommet, men ikke noe løsning er funnet ennå...

Noen her som har opplevd å få slikt mønster?

Ola

Lenke til kommentar
Retter litt på deg - 9,7k og 9,5k - ikke 9k & 9k7 -> Det er 9000 og 9007 ;) hehe...

Men fra spøk til Ålgård - Forumet på rage3d + noen linker fra www.3dchipset.com hjelper på betraktelig.

(Selv om det er best å ha ett 9,7k PRO kort fra bunn av :D)

Nope... det er feil.. 9k7 vil nok bety 9700. Ta en motstand f.eks, de er det vanlig å bruke disse betegnelsene på, f.eks 6k8 = 6800 Ohm (som er verdien på motstanden du skal flytte på 9500), altså ikke 6008 ohm...

la oss bare si oss enige med at det burde stå 97C for å fjerne all tvil

-og vi er i år 2003 nå, ikke 2300 ;)

(jeg vet godt hvordan det er med motstander, men kan jo være litt småbøvlete å bruke systemet etter den modellen. selv tror jeg modellen med 2k2/2k3 er lettere å forholde seg. den er og mest utbredt, se f.x. her)

-- Sorry - my mistake - Ble mye surr oppunder all matte-lesingen den kvelden ;) hehe...

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Noen her som har opplevd å få slikt mønster?

Jepp, Kjøpte et Connect3d på PSDatat til kr. 1525, fikk sjakkmønster, hmm men det var riktignok med software mod....

Har nå kjøpt et Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB (erstatning fra leverandør) på komplett for kr. 1595,-

Så moralen er hvorfor modde et 9500 når man kan få et 9700 for samme prisen.

:D

Lenke til kommentar
IKKE GJØR DET IGJEN :)

Tråden er riktignok gammel, men jeg vil da ikke kalle det bumping når han svarer på et spørsmål. Selv om du syns tråden er uaktuell, så er ikke det nødvendigvis alle andres syn :) Jeg anser en tråd for like aktuell (uansett hvor gammel den er) som alle andre poster, så lenge den ikke er utdiskutert eller totalt avsporet.

Lenke til kommentar
det er bare radeon 9500 PRO kort som kan moddes til r9700 fordi disse har 8 pipelines, mens radeon 9500 vanlig har 4 pipelines! desverre!

Nei det er helt feil! Det er 9500 non pro som er mod-bart. Det har bare fire piplines, men når du modder så enabler du fire til da har du 8!

Lenke til kommentar
det er bare radeon 9500 PRO kort som kan moddes til r9700 fordi disse har 8 pipelines, mens radeon 9500 vanlig har 4 pipelines! desverre!

Nei det er helt feil! Det er 9500 non pro som er mod-bart. Det har bare fire piplines, men når du modder så enabler du fire til da har du 8!

Siden han som tok feil fikk 'smekk' 9. Januar, tviler jeg på at en post 26. mai har noe å si...

Lenke til kommentar
IKKE GJØR DET IGJEN :)

Tråden er riktignok gammel, men jeg vil da ikke kalle det bumping når han svarer på et spørsmål. Selv om du syns tråden er uaktuell, så er ikke det nødvendigvis alle andres syn :) Jeg anser en tråd for like aktuell (uansett hvor gammel den er) som alle andre poster, så lenge den ikke er utdiskutert eller totalt avsporet.

Jepp, men det vil alltid føre til at folk vil spamme tråden ved å svare på alle de andre spm, som allerede er besvart, diskutert og oppnådd enighet om i 100 andre tråder før. Sånn som vi ser skjer nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...