mistercartman Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Noen som kan hjelpe meg med å få opp hastigheten på min P3 1000mhz coppermine prosessor?? Får ikke klokka noe mer opp ved å flytte på jumperne. Kjører på et VIA chipset med FCPGA cpu-slot. Systembussen er på 133mhz. Noen som veit om jeg får høyere 3dMark score ved å legge inn nye VIA drivere? Lenke til kommentar
Ebola2782 Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Jeg kjører min p3 1000mhz Stabilt på 1120 mhz (149x7,5 1,8v) Dette er med planslipt original kjøler... jeg håper å kunne kjøre høyere med ny kjøleribbe+vifte på northbrigdge og ny cpu vifte (Taisol CPU-kjøler, m/kobberbunn ) Hovedkort: Abit Bx133-Raid Fsb og volten setter jeg opp i bios... Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 30. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2001 Finner ingenting om fsb i biosen. Må jeg oppgradere biosen for å få tillgang til en slik meny? Har en pakkepc fra Compaq. Veit lite om hovedkortet utenom at det er laget av compaq med et Via tech. Apollo pro 133 chipset. Noen som har samme hovedkortet som veit hvordan jeg kjører opp spenningen? Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 compaq er no drit! har en p3800 sjøl... uklokkbar! ehem... :sad: Lenke til kommentar
Gega Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 On 2001-12-30 21:18, mistercartman skrev: Finner ingenting om fsb i biosen. Må jeg oppgradere biosen for å få tillgang til en slik meny? Har en pakkepc fra Compaq. Veit lite om hovedkortet utenom at det er laget av compaq med et Via tech. Apollo pro 133 chipset. Noen som har samme hovedkortet som veit hvordan jeg kjører opp spenningen? Sorry...men jeg tror dine overklokkingsmuligheter med en Compaq er marginale.... Lenke til kommentar
DeltaVifte Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Du kan jo bruke et program som heter CPUfsb, da kan du klokke fra windows. :smile: Husker dessverre ingen linker til programmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå