Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

har enda til gode å treffe eller lese i avise om en eneste mann som rakker ned på kvinner som ønsker å være hjemme med barn. Hvor har du dette fra?

9337123[/snapback]

Jeg er en av dem. Og jeg kjenner mange som mener det samme.

Kjerringa mi skal ikke gå hjemme som en annen snylteveps, hun skal værsågod få ta sin del av jobben med å skaffe penger. Så kan vi heller betale en hushjelp til å gjøre de kjedelige tingene noen timer hver uke. (Det er gjerne en av disse hjemmeværende fruene som benytter denne muligheten til å skaffe seg litt lommepenger hvis han far sjøl i huset er litt gnien.)

Jeg har kvinnelige kolleger som har hatt fødselspermisjon og så kommet tilbake i jobb ( og mannlige kolleger som har hatt pappaperm), og jeg har all mulig respekt for dem som personer. Hvis en av dem hadde kommet og sagt at hun (eller han) vill vie resten av livet til hjem og barn, da tror jeg noe av respekten ville forsvinne.

Men dette har altså ikke noe med Asia-konene å gjøre, så jeg setter strek der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gubben er ensom, dama har ingen penger eller mulighet for å tjene de i det landet hun bor. Dama sitter fast i gjørma der hu er og mannen gir henne en mulighet til å leve det søte liv sammen med en som setter pris på henne.

Jeg ser ikke problemet.

Virker som om du ikke vil gi dem den gleden fordi du mener at der er et brudd på likestillingen og du vil beskytte kvinnene. Vel, du gjør dem en bjørnetjeneste.

Begge to er i en kjedelig situasjon, så hvorfor kan de ikke ha et mye bedre liv sammen på den måten?

9092915[/snapback]

Synes du det er OK at damer må selge kroppen sin fremfor å leve på gata?

Lenke til kommentar
Gubben er ensom, dama har ingen penger eller mulighet for å tjene de i det landet hun bor. Dama sitter fast i gjørma der hu er og mannen gir henne en mulighet til å leve det søte liv sammen med en som setter pris på henne.

Jeg ser ikke problemet.

Virker som om du ikke vil gi dem den gleden fordi du mener at der er et brudd på likestillingen og du vil beskytte kvinnene. Vel, du gjør dem en bjørnetjeneste.

Begge to er i en kjedelig situasjon, så hvorfor kan de ikke ha et mye bedre liv sammen på den måten?

9092915[/snapback]

Synes du det er OK at damer må selge kroppen sin fremfor å leve på gata?

9337377[/snapback]

Ja, jeg syns det er ok at damer velger å finne seg en rik utlending fremfor å leve på gaten.

Syns du det er ok med norske bortskjemte luksushorer som gifter seg med en gammel gris bare for å kloa i formuen hans?

Lenke til kommentar
Norske damer har helt andre forutsetninger enn mange av de thailandske damene. Ingen i Norge trenger å prostituere seg såfremt de ikke har ekstremt dyre vaner i form av narkotika eller andre ting.

9338238[/snapback]

ja, og - hva - så

Du svarte forresten ikke på spørsmålet mitt.

Lenke til kommentar

Må jo være bedre og gjøre husarbeid for en 50-60 år gammel mann enn og selge seg i thailand til 50-60 år gamle menn da. (mener jeg)

Norske damer har helt andre forutsetninger enn mange av de thailandske damene. Ingen i Norge trenger å prostituere seg såfremt de ikke har ekstremt dyre vaner i form av narkotika eller andre ting.

Er da mange damer i norge som selger seg som ikke må gjøre det.

Endret av 2r3fo
Lenke til kommentar

9338238[/snapback]

ja, og - hva - så

9338844[/snapback]

Det medfører derfor en mye større frivillighet ved å luksusprostituere seg. Luksusprostitusjon er jeg forøvrig i seg selv ikke i mot. Jeg er i mot lykkejegere, men det får være en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Må jo være bedre og gjøre husarbeid for en 50-60 år gammel mann enn og selge seg i thailand til 50-60 år gamle menn da. (mener jeg)

Er da mange damer i norge som selger seg som ikke må gjøre det.

9338914[/snapback]

Herlig naiv du da :) Tror du at ingen av de norske mennene forventer sex i ekteskapet? De er vel drittlei av norske damer som sier nei til sex når de selv ikke har lyst. Da er det deilig med ei som aldri sier nei, selv om hun har slitt seg ut ved å vaske huset etter at hun selv har kommet hjem fra jobben som vaskehjelp!

Lenke til kommentar

9338238[/snapback]

ja, og - hva - så

9338844[/snapback]

Det medfører derfor en mye større frivillighet ved å luksusprostituere seg. Luksusprostitusjon er jeg forøvrig i seg selv ikke i mot. Jeg er i mot lykkejegere, men det får være en annen diskusjon.

9338969[/snapback]

Og hvorfor skulle det medføre mindre frivillighet med å finne seg en norsk mann? Dessuten er det ikke sikkert at de ser på mannen sin med de samme øynene som vi... Det virker for meg som de har en del andre kriterier inni bildet i forhold til hva som er en god mann.

Såklart, er det veldig stor aldersforskjell, så lukter det, men de fleste norske menn jeg har sett med asiatisk kone har aldersforskjellen ikke vært mer enn 10 - 12 år.

Lenke til kommentar

Hvis de fikk velge. Hva tror du de hadde valgt?

1. En flott mann i Thailand, gjensidig kjærlighet, og å få være med familien sin

Eller

2. En kvinneundertrykker som ønsker seg en hushjelp og en sexdukke som aldri protesterer/En noldus som ikke klarer å få seg dame i Norge?

Saken er jo den, at noen av dem har en enorm stor ansvarsfølelse. Mange av dem driver jo og sender penger ned til familien sin. De mistrives i landet, men blir pga familien. Tror du de synes det er toppers å gå rundt og bli uglesett av andre nordmenn som tenker sitt? Tror du det er veldig flott og fint å komme til et iskaldt land hvor man ikke engang kan språket?

Jeg sier ikke at det er slik i alle tilfeller. Jeg håper ikke det. Jeg synes det er en skam at man skal drive å importere kvinnfolk fra andre land som om de var en vare. Mulig noen forelsker seg, men når en fyr faktisk reiser ned til Thailand med det mål for øyet å finne seg en kone, hvor store sjanser er det for at han skal finne en dame hvor begge plutselig blir hodestups forelsket? Hvor stor sannsynlighet er det for at en mann kan sette seg som mål å finne seg en dame i Norge ved å reise til Lofoten i 2 uker?

Jeg synes bare at det er fundamentalt galt. Med tanke på alle disse kristne ekteskapsforkjemperne som kjemper mot homo-ekteskap.. så kan jeg si at jeg føler det på akkurat samme måten når det gjelder ekteskap uten kjærlighet.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Må si det er mange skremmende holdninger i denne tråden. Kan jeg bare forsøke å komme med en oppfordring å se på ting litt mindre etnosentrisk og huske at det ikke er lenge siden ekteskap ikke nødvendigvis var av kjærlighet, men av praktiske årsaker. At vi har sett mange Hollywood filmer med den store kjærligheten i sentrum betyr ikke at resten av verden følger den amerikanske oppskriften.

Lenke til kommentar

Et godt ordtak er dette: Dersom du ikke får den du elsker, så får du elske den du får! Å tro at ekteskap skal kun basere seg på kjærlighet virker for meg noe naivt. Selvsagt må kjærligheten være til stede, men ekteskapet - slik jeg ser det - er da også en praktisk institusjon. Man får trygghet, forutsigbarhet, en ramme rundt familien. Man oppgir frihet, selvstendighet mm i bytte mot dette. Det at ekteskap er basert på forelskelse og kjærlighet er først og fremst et vestlig fenomen. I veldig mange land er det arrangerte ekteskap, som mange ganger viser seg å være mer stabile. (Selv om det selvsagt også har med undertrykking å gjøre...)

Du er nå selv nygift, men dersom du tror at den forelskelsen du føler nå skal vare livet ut, så kommer du til å bli skuffa. Det kan derimot utvikle seg til å bli et dypt og fint vennskap med mannen din.

At norske menn ser etter kvinner fra andre deler av verden ser jeg ikke på som noe merkelig i det hele tatt. Asiater er for det første vakrere enn norske kvinner, og så holder de seg bedre. Selvsagt er det motbydelig med gamle menn og unge "slavinner" men dette er unntaket heller enn regelen.

Når det gjelder "nolduser som ikke får seg dame her i Norge" så er vel det helst opp til den utenlandske dama å vurdere? Det kan jo hende at ikke-norske jenter har litt andre kriterier enn norske?

Hvis de fikk velge. Hva tror du de hadde valgt?

1. En flott mann i Thailand, gjensidig kjærlighet, og å få være med familien sin

Eller

2. En kvinneundertrykker som ønsker seg en hushjelp og en sexdukke som aldri protesterer/En noldus som ikke klarer å få seg dame i Norge?

Det var litt av noen alternativer du hadde satt opp.

La meg snu det på hodet:

Hvis jeg fikk velge, hva tror du jeg hadde valgt:

1) En smellvakker, sexy norsk blondine på 1,80 som elsket meg vilt og uhemmet og dessuten var milliardærarving

. eller

2) En surmulende kone fra et fjerntliggende land som ikke forstår et ord norsk, og som bare er sammen med meg for pengenes skyld?

Spørsmålet blir jo da om valg nr. 1 i det hele tatt er en reell mulighet? Det er kanskje sånn i Thailand som i Norge, at flotte menn ikke vokser på trær, like lite som smellvakre blondiner?

Og valg nr. 2 er jo ikke spesielt fristende, hverken ditt alternativ for den tenkte kvinnen, eller mitt alternativ for meg. Men det finnes kanskje noe i mellom disse ytterpunktene?? :)

Når dette er sagt så må jeg få si at jeg er en stor romantiker, og så absolutt tror på å gifte seg pga. kjærlighet. Men noen ganger trenger kjærligheten litt hjelp. I kommunen jeg kommer fra er det noen "evighetsungkarer" som har hentet hjem koner fra Thailand. Det har ikke vært skrikende aldersforskjell inni bildet i noen av tilfellene, og helt ærlig tror jeg livskvaliteten for begge parter har økt ved at de har kommet sammen.

Lenke til kommentar

Selv om dette gjerne var vanlig i Norge før i tiden, har vi heldigvis kommet oss litt videre i utviklingen hvor ekteskapet var kun av praktiske årsaker. Derfor er også de fleste sterkt i mot arrangerte ekteskap som foregår i andre kulturer.

Det er mye som var vanlig før i tiden, og det er mye som er vanlig i andre kulturer/land. Det gjør ikke det automatisk til at det er en riktig avgjørelse.

Og forøvrig så er det helt OK om to personer med like muligheter velger å "utnytte" hverandre. Men det er feil at en person skal ta utnytte den andres svake sider og si "her, jeg kan tilby deg dette, mot at jeg utnytter deg".

Lenke til kommentar
Selv om dette gjerne var vanlig i Norge før i tiden, har vi heldigvis kommet oss litt videre i utviklingen hvor ekteskapet var kun av praktiske årsaker. Derfor er også de fleste sterkt i mot arrangerte ekteskap som foregår i andre kulturer.

Det er mye som var vanlig før i tiden, og det er mye som er vanlig i andre kulturer/land. Det gjør ikke det automatisk til at det er en riktig avgjørelse.

Og forøvrig så er det helt OK om to personer med like muligheter velger å "utnytte" hverandre. Men det er feil at en person skal ta utnytte den andres svake sider og si "her, jeg kan tilby deg dette, mot at jeg utnytter deg".

9343792[/snapback]

Ja for alle menn som finner en kvinne i thailand utnytter henne. :roll:

Jeg skal si deg en ting.. thailandske menn er ikke akkurat noen lekkerbiskner. De er kjent for å slå konen sin og ha en meget streng disiplin på henne.

Er det rart nordmenn og vestlige er populær i Thailand? nei.

Er ytterst få nordmenn som reiser ned til Thailand for å tvinge thai damer til å være deres hushjelp. Det er nok heller thailandsk og vestlig kultur som har andre kjønnsrollemønstre. Kvinnen påtar seg frivillig sjefsrollen over huset. Men mannen forsørger henne.

Du er veldig rask til å skrike og rope om at disse damene blir utnyttet, men det skjer i ytterst få tilfeller.

Du sier også at disse thai-nordmann ekteskapene ikke har kjærlighet. Men hva er kjærlighet da? Kjærlighet er noe som utvikler seg over tid mellom 2 mennesker som er glad i hverandre. Og når vi snakker om kjærlighet.. med 50% skillsmisserate og MANGE gifte som er sammen for barna sin skyld er det ikke mye kjærlighet i norske ekteskap. I tillegg kommer alle disse kristne som ikke skiller seg fordi bibelen sier det. Kanskje grunnen er at likestillingen er gått løpsk her i landet.

Kvinner vil bli menn og ta mannen sin oppgave. Men samtidig vil de at mannen skal ta kvinnen sine oppgaver.. Og når dette ikke faller i god jord blir det krangling og misnøye. En annen populær grunn til at mange ekteskap faller fra hverandre er økonomi. Penger er det som er mest populært å krangle om blandt norske par leste jeg. Men med en thaijente er det mannen som forsørger hun. Det blir ikke noe krangling om hvem som skal betale hva. Og det blir ikke noe mas om at mannen må ta oppvasken.

Er flere enn meg som har innsett dette. Og thaiekteskap kommer nok til å bli mer populært enn noen gang.

Lenke til kommentar

Med andre ord synes du det er helt OK at kvinnen er "fanget" hos mannen hun er gift med? For hun har strengt tatt ikke annet valg, når hun er totalt avhengig av å bli forsørget av sin mann.

Ja, det er flere enn deg som har innsett fordelen for mannfolkene å hente seg en kone som trolig aldri sier ifra hvis hun er uenig..

Jeg har aldri sagt at dette er tilfelle i alle ekteskapene. Jeg har faktisk presisert at jeg både håper og tror at det IKKE er det. Fint om du leser alt, fremfor å kun sile ut det du har lyst til å lese.

Jeg har aldri sagt at nordmenn reiser til Thailand for å tvinge noen til å gifte seg med dem. Jeg sier at det er vel et fåtall som finner kjærligheten ved å reise en rask tur til Thailand for å finne seg en kone.

Ytterst få som blir utnyttet? Du ser ikke at det blir litt feil å si, når vi tydeligvis har vidt forskjellig formening om hva som ligger i ordet "utnytting".

Om det er riktig å galt å bli i et ekteskap pga barna, skal ikke jeg uttale meg om. Men det er i hvert fall en helt annen situasjon, når begge parter er helt likestilte.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Når man ser på den store aldersforskjellen det er mellom de norske koneimportørene og konene de importerer skjønner man fort at det materielle er en stor faktor for konene. De fleste mennene kunne fint vært far til konene, hvor ofte skjer det når to nordmenn gifter seg?

Lenke til kommentar
Når man ser på den store aldersforskjellen det er mellom de norske koneimportørene og konene de importerer skjønner man fort at det materielle er en stor faktor for konene. De fleste mennene kunne fint vært far til konene, hvor ofte skjer det når to nordmenn gifter seg?

9349203[/snapback]

Dette må du fortelle oss mer om!

Har du noen linker til noe brukbart tallmateriale også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...