Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Nå ble jeg litt usikker igjen.....

Du snakker om faren din som spøkte med at han skulle hente seg ei thailandsk og du liker ikke dette noe særlig. Er det fordi du vet at han kommer til å mishandle henne?

Nei, jeg er absolutt sikker på at han ikke ville ha mishandlet henne. Snillere og mer ordentlig kar skal du vel lete lenge etter :) Gjør ikke en flue fortred. Men, han ville nok først og fremst hente henne for å være den som har ansvaret for husvasken, klesvasken og matlagingen. Jeg tror også dette med å ha selskap i huset ville vært noe han ville sette høyt. Men, alt dette er antagelser fra min side. Vi har ikke diskutert det nærmere.

Dersom du vet at faren din er en koselig kar som kommer til å være snill og god mot sin kone så er det vel ikke noe problem?

Jeg unner virkelig pappan min å finne en kvinne han kan dele sine gamle dager med. Men, jeg håper han kan finne en som deler hans interesser og en han opplever genuin kjemi med. En som han kan snakke og diskutere med. Han er svært filosofisk av seg, har lest enormt mye bøker og elsker å snakke og diskutere om underfundige ting. Det ville han jo aldri kunne gjort til en dame derfra. Ikke før hun evnt hadde lært seg litt mer enn vanlig norsk og der han bor, tror jeg kanskje det ville vært vanskelig for henne. Jeg klarer ikke å se at noen av dem hadde klart å bli noe lykkelig i lengden, kanskje tvert i mot. Men, herregud som jeg kan ta feil! Det blir litt sånn 50/50.

Du skal huske at for kvinnene i thailand så er norske menn en gullgruve! Da jeg var nede i Thailand så satt jeg og en kompis på en bar (vi er 33 og 37) og damene som var rundt 20 syntes vi var for unge!:) Dem ville helst ha menn som var rundt 40-45 år. Dem var mer interessert i å få seg en kone mens vi unge (!) var mer interessert i ehh....andre ting;)

Hehe, ja det var dokker vel! ;) Det er akkurat det samme jeg har tenkt. Klart de heller går for de som har penger, er godt etablerte og som ikke jages like mye av sexdrift som ønsket om selskap og huslig avlastning. Derfor har jeg også begynt å tenke at kanskje utnyttelsen går begge veier. Og, det vil jeg jo heller ikke. Plutselig sitter min far der og er ribbet for alt han eier og har. Nei, fytte katta!

Så sånn sett så er det nesten umulig for en ung mann å finne seg en kone i asia. Dem er lite interessert. Det var ihvertfall min erfaring.

9109031[/snapback]

Endret av Lilhla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt mye og tror det er likestillingskampen som ødelegger norske forhold. Hvorfor begynner denne generasjons norske menn å lete etter dame i utlandet?

Kanskje fordi damene i dag hyler og skriker om likestilling? De vil ikke lenger gjøre enkle ting og innser ikke at de er det svake kjønn. De finner seg ikke i det... Dette gjør at mannen må gjøre mange flere ting i tillegg til de tunge tingene han gjør fra før. Og det blir for mye til slutt. Naturlig fordeling av arbeidet er blitt en saga blott.

Jeg kan godt forstå at mannen er frustrert i dagens samfunn. Det har gått så langt at damene bare består av fyll, utroskap og likestilling. For det er jo et faktum at de fleste fulle damer ikke greier å styre seg? Enkelte greier det kanskje, men hva hjelper det når 90% er på ville veier?

Jeg liker ikke å støtte faren min som tyr til thailand, men det sikreste er å finne seg en dame fra utlandet, hvor den syke likestillingskampen ikke har kommet så langt ennå. Da kan de ennå dele på oppgaver som faller naturlig innenfor kjønnene.

At Norge er et land som har kommet langt innen likestilling er sant, men se på konsekvensene...

Jeg er så forbannet og lei av dette selv, damene skal ha absolutt ALT og viljen sin HELE tiden. Finnes det virkelig tøfler som greier å leve sånn? Det blir ikke meg hvertfall.

Damene får leke småkonger og tro de er noe, men dere er utkonkurrert. Lær og lev med det. Dere har lagt opp til det selv.

Svein.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Jeg begynte også å lure litt når jeg leste Sveinl sitt inlegg. Tviler vel på at det fleste damene i norge er slik. I mine øyne er likestilling bare positivt. :) Bare se på undertrykkelsen mange damer har måttet leve med. Det er jo ikke rettferdig at bare mannen skal bestemme i samfunnet. :wee:

Ett mansdominert samfunn, blir fort ensformig, btw :)

Lenke til kommentar
jeg tror jammen du kommer med dem bare for å provosere :)

9112682[/snapback]

Jeg er flink til å skape debatt, det må du innrømme? ;)

De fleste av folks holdninger, inklusive mine, er basert på egne erfaringer og er derfor lite objektive. Det er bare å innrømme.

Er vel blitt misfarget av "eksen" kanskje. Jeg skriver "eksen" fordi hun har sagt opp forholdet ørten ganger... Før hun traff meg, levde hun mange år i et forhold med grov mishandling. Det er vel det som gjør henne så vanskelig å ha med å gjøre sikkert. Nerver og ustabilitet. Jeg bodde sammen med henne i et halvt år i 1998 og da var det nok. Hun tålte ikke diskusjoner og det klikka fullstendig for henne. Fant da ut at det var best å ha et forhold uten å bo sammen. Det er vanskelig å gi avkall på noen man er gla i.

Når man har gjort alt man kan i 10 år for å holde dama bort fra avgrunnen, både pga. kjærlighet og av hensyn, og gjentatte ganger skal bli offer for noe man ikke har skyld i, så er det kanskje ikke rart at det skaper skepsis og negative holdninger?

Jeg har heldigvis lært meg å være selvstendig og har det bra alene.

Men uansett, som jeg skrev tidligere, folks oppfatning av den virkeligheten hver enkelt lever i, er lite objektiv. Det finnes ikke fasitsvar på noe som helst, da kunne vi jo bare bladd opp bakerst i boka og funnet svaret. Så enkelt er det ikke dessverre. Men jeg er selvsagt objektiv nok til å forstå at andre sitter på erfaringer som er annerledes fra mine :)

Svein.

Lenke til kommentar
Når det gjelder forelskede par, så er de i alle fall forelsket og kan en forelskelse oppstå uten kjemi?

Ja det kan det, avstandsforelskelse feks. Hvor mange ganger har noen forelsket seg for så å finne ut at kjemien ikke var der? :hmm:

Endret av rawrabbit
Lenke til kommentar
jeg tror jammen du kommer med dem bare for å provosere :)

9112682[/snapback]

Jeg er flink til å skape debatt, det må du innrømme? ;)

De fleste av folks holdninger, inklusive mine, er basert på egne erfaringer og er derfor lite objektive. Det er bare å innrømme.

Er vel blitt misfarget av "eksen" kanskje. Jeg skriver "eksen" fordi hun har sagt opp forholdet ørten ganger... Før hun traff meg, levde hun mange år i et forhold med grov mishandling. Det er vel det som gjør henne så vanskelig å ha med å gjøre sikkert. Nerver og ustabilitet. Jeg bodde sammen med henne i et halvt år i 1998 og da var det nok. Hun tålte ikke diskusjoner og det klikka fullstendig for henne. Fant da ut at det var best å ha et forhold uten å bo sammen. Det er vanskelig å gi avkall på noen man er gla i.

Når man har gjort alt man kan i 10 år for å holde dama bort fra avgrunnen, både

pga. kjærlighet og av hensyn, og gjentatte ganger skal bli offer for noe man ikke har skyld i, så er det kanskje ikke rart at det skaper skepsis og negative holdninger?

Jeg har heldigvis lært meg å være selvstendig og har det bra alene.

Men uansett, som jeg skrev tidligere, folks oppfatning av den virkeligheten hver enkelt lever i, er lite objektiv. Det finnes ikke fasitsvar på noe som helst, da kunne vi jo bare bladd opp bakerst i boka og funnet svaret. Så enkelt er det ikke dessverre. Men jeg er selvsagt objektiv nok til å forstå at andre sitter på erfaringer som er annerledes fra mine :)

Svein.

9113434[/snapback]

Jo, hehe- du er god til å skape diskusjon. Var vel klar over at det var det du tenkte på :cool:

Jeg er enig med deg at det kan være vanskelig å være objektiv når en selv har erfaringer. I dette tilfellet må jeg innrømme at jeg aldri noen gang har sjenket menn som reiser til utlandet for å finne seg en livsledsager enten i Russland, Polen, Thailand eller Japan en eneste tanke. Jeg har jo hørt om skrekkhistorier og gode historier, men tenkte ganske så demokratisk at folk er voksne og velger selv, jeg er langt i fra kjent for å dømme andre mennesker og i hvert fall ikke forhåndsdømming.

Men, da fattern bringte det på bane ble det selvsagt et helt annet tema og da ble det vanskelig å være objektiv. Og, det ble vanskelig å la være å komme med pekefinger. Jeg gjorde det jeg og buste opp som en kampklar hane.

Klar til kamp kom jeg inn hit for å høste allierte - her skal du se hvilke holdninger vi har til sånne som deg skulle jeg vise han...hehe, men der tok jeg skammelig feil gitt. Mange allierte har hengt seg på, andre snakket om helt andre ting og veldig mange viste seg å være mye mer liberale enn meg.

Hanekammen sank og kampfjerne spratt av og ble i stede sittende og tenke om det kanskje var sånn jeg lengst inne meg fryktet- at jeg var helt på jorde og blukket blåbær. Blåbær er jo nydelig forresten.

Når vi hopper litt tilbake til deg og din eks, så har alstå du opplevd og smertelig erfart at når du offrer en hel haug for å hjelpe noen i livet sitt, får du sjelden takk. I stede blir du syndebukken. Merkelig det der?

Jeg har sluttet med det. Bare tull. Folk kan ordne opp selv og deretter rette klandringen riktig vei!

rawrabbit:

Ja det kan det, avstandsforelskelse feks. Hvor mange ganger har noen forelsket seg for så å finne ut at kjemien ikke var der? hmm.gif

Nettdating er vel det absolutt beste eksemplet på det og, vanvittig så enkelt det er å falle for noen en bare taster og smiler litt med, for som du sier, deretter oppdage i det virkelige liv at kjemien var kun på skjermen.

Men, hvis det først hadde oppstått en avstandsforelskelse i en jente de ble kjent med fra for eksempel asia, ville han i alle fall ha dratt ned dit med kjærlighetsdrømmer i kroppen. Og, det er jo bare vakkert :) Så, hvis kjemien ikke hadde stemt så ville han bare ha reist hjem igjen og vært litt lei seg for det... :love:

Lenke til kommentar
Jeg begynte også å lure litt når jeg leste Sveinl sitt inlegg. Tviler vel på at det fleste damene i norge er slik. I mine øyne er likestilling bare positivt. :) Bare se på undertrykkelsen mange damer har måttet leve med. Det er jo ikke rettferdig at bare mannen skal bestemme i samfunnet. :wee:

Ett mansdominert samfunn, blir fort ensformig, btw :)

9112902[/snapback]

Ja, ikke sant :thumbup: Mannfolka har jo heller ikke stått i stampe alle disse åra og selvsagt har også utviklingen vært synlig på både positive og negative måter her også.

Jeg er så livlig glad over at flesteparten av den maskuline herskare her i landet og i stort sett de fleste vestlige landene, digger at jenter både er selvstendige og sårbare, utfordrene og spennende.

Men, og dette er litt viktig synes jeg i alle fall: vi er skapt forskjellig i både kropp og sinn. Det kommer vi aldri bort i fra. Mannfolk er fysisk sterkere og tåler mer smerte enn oss og vi er mer verbale, empatiske og følsomme.

Dette bør vi bruke som en nyttig utfylling i et parforhold, i stede for å bruke det som hakkemat. En spade er en spade! Sant? :yes:

Les denne artikkelen: Magasinet

Står mye matnyttig der i forhold til hvordan kjønnsrollemønsteret er i forandring :)

Endret av Lilhla
Lenke til kommentar
Når vi hopper litt tilbake til deg og din eks, så har alstå du opplevd og smertelig erfart at når du offrer en hel haug for å hjelpe noen i livet sitt, får du sjelden takk. I stede blir du syndebukken. Merkelig det der?

Jeg har sluttet med det. Bare tull. Folk kan ordne opp selv og deretter rette klandringen riktig vei!

9114771[/snapback]

Ja det er ikke rart at man føler seg urettferdig behandlet. Det har vært mange pauser gjennom årene. Det kan gå alt fra 3 uker til et år, men tilbake kommer hun. Hun bruker alle sine kvinnelige "våpen" og skrur på en sjarm som verden knapt har sett maken til.

1 av 4 (25%) av innbyggerne i norge sliter med angst og nerver i følge legejournaler og legemiddelutskrifter. Det kan av den grunn virke som at samfunnet vårt går feil vei, og at mange forhold er kortvarige. Sånn sett er det sikkert mye lettere å leve sammen med utenlandske partnere som har enklere verdier.

Men dersom hun slutter å komme tilbake og jeg kommer meg inn på "markedet" igjen, så skal det være naturlig og komme av seg selv. Jeg foretrekker ekte naturlig kjærlighet og noen som virkelig elsker meg for den jeg er...i norge :)

Svein.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar
1 av 4 (25%) av innbyggerne i norge sliter med angst og nerver i følge legejournaler og legemiddelutskrifter. Det kan av den grunn virke som at samfunnet vårt går feil vei, og at mange forhold er kortvarige. Sånn sett er det sikkert mye lettere å leve sammen med utenlandske partnere som har enklere verdier.

9115438[/snapback]

Da får man trøste seg med at Norge nå er det landet i verden som har flest dollarmillionærer i forhold til folketallet ... :dontgetit:

For hundre år siden var det absolutt vanligste å gifte seg med en person fra samme by/bygd - uansett hvor lite stedet var. Nå kan man rett som det er se folk som gifter seg med en person fra en annen verdensdel. (Afrika ligger vel bakerst i denne køen også.)

Jeg har selv opplevd å komme til et annet (syd-)europeisk land som jeg ikke kjente så mye til på forhånd - bortsett fra de norske klisjeene som i liten grad viste seg å stemme -, og føle meg så "hjemme" nesten fra dag en. I starten forsto jeg lite av språket, men det kom seg jo etter hvert. Og når man så opplever å møte mennesker som på tvers av språk, religion, hudfarge osv. har de samme interessene som meg og liker de samme bøkene, den samme musikken, de samme filmene, osv., da kan man nesten ikke be om mer. (Jo, man kan oppdage nye ting sammen.) Maten er jo et kapittel for seg, og de varme sommernettene ... (Kortere enn her i nord, men man slipper å bruke anorakk.)

Så det overrasker ikke meg at folk med vidt forskjellig bakgrunn kan finne sammen, på tvers av hva folk flest tror er mulig. Men jeg var alltid "han nordmannen", og det var mange som undret seg over hva jeg drev med der nede. Det var vel ikke helt normalt, liksom ..

Faktaopplysning: Det meste av verden ligger utenfor Norge.

Lenke til kommentar

Det overrasker ikke meg heller at folk i fra forskjellige land og kulturer finner hverandre. Jeg synes jo at alle kulturer og mennesker utenfor lille Norge er spennende. Jeg synes ikke en skal reise langt heller før en treffer mennesker som er svært godt likende og som det er lett å finne god kjemi med.

I Spania traff jeg en herremann der språket ikke var nødvendig for å kjenne at kjemien og lysten til å bli bedre kjent, så til de grader var til stede. Han kunne ikke annet enn spansk og siden jeg ikke kunne det, ble det en morsom utfordring. Men, i løpet av få timer viste vi utrolig mye om hverandre. Alder, utdanning, jobbsituasjon, søsken, musikksmak, film osv. Det var en morsom opplevelse.

Det er så merkelig den kjemien mellom to mennesker. Den bryr seg lite om landegrenser, aldersforskjeller og kulturforskjeller :)

Lenke til kommentar

Med tanke på at i eldre dager så giftet folk seg mer pga. en langt mer trygg hverdag og muligheten for å dele livet sammen med noen, så forstår jeg ikke helt hvorfor folk sitter og bruker sin egen tid til å tenke over hvorfor noen individ velger å dra til utlandet og finne seg en dame, eller en mann ?

Hva så om forholdet muligens går nedenom og under. Greit noen vil kanskje synes synd på vedkommende, men det er da helt normalt. Man burde ikke klage på andre angående dette her, for tallene over skilsmisser i Norge er skremmende høye. Ekteskap er langt mer enn en forelskelse som i de fleste tilfeller, ikke varer evig.

Naboene mine er fra Filipinene. Jeg har ofte truffet på en som er gift med ei fra der nede. Han er hva stereotypene definerer per utseende. Ikke spesielt vakker, men han er da en virkelig trivelig kar. Hun hadde barn før de kom til Norge og bosatte seg her.

Og folk som sier kvinnene der nede bare gjør det for materialistiske grunner, penger og whatnot. Dere tar forholdsvis feil. Ja, landet er muligens fattig. MEN det er basert på tall sammenlignet med vår økonomi.

Jeg synes jeg leste noen skrev at de ikke kan engelsk. Ifra hvilket land var vedkommende ? Hvis det var Thailand eller Filipinene er dette for meg noe nytt. Filipinene har snakket engelsk siden koloniseringstiden, og de gjør det enda.

Det er mye fattigdom i verden. Det er mye fattigdom i Thailand, Kina, Afrika, USA og til og med Norge. Min mening er at man burde heller jobbe med ting innenfor landets grenser, istedenfor å klage over hva som skjer utenfor.

Jeg skriver kanskje endel ting som ikke har noe med topic å gjøre, så bash me hvis du ikke har noe bedre å komme med. :b Skrev bare mine tanker etter å ha lest denne tråden, og det var vel det trådstarter var på jakt etter.

Lenke til kommentar

Vel, dette er et diskusjonsforum. Det betyr at en kan lufte egne tanker og meninger og be om andres, være seg hva en mener om transer eller menn som utnytter seg av fattige kvinner ;)

Det jeg var ut etter, var å høre hva andre mener om gamle mannfolk som henter seg koner i asia bare for å bruke dem til hushjelper.

Mange har tatt dette som at jeg tror alle gjør det, at jeg tror ingen drar ned for å finne kjærligheten og alt mulig annet. Men, det stemmer jo ikke :) For selve topic, var det heller ikke en viktig faktor om forholdet varte eller ikke- men, vi har diskutert det også :)

Det finnes noen få som faktisk drar ned til for eksempel Thailand for å finne seg en hushjelp, og det var disse få jeg ønsket å hakke litt på.

Når det gjelder engelsk, så er det vel mer sansynlig at menn i 60 års alderen ikke kan engelsk enn en ung jente fra Asia?

Mitt topic var heller ikke noe jeg ønsker å jobbe med og det heller ikke derfor jeg skrev det. Dette forumet er heller ikke for mennesker som kun engasjerer seg i å jobbe med ting de mener noe om :) Å diskutere for diskusjonens skyld er noen ganger befriende, men jeg hadde en mening med mitt innlegg- hvis du leser mine poster så skjønner du :)

Endret av Lilhla
Lenke til kommentar
Det jeg var ut etter, var å høre hva andre mener om gamle mannfolk som henter seg koner i asia bare for å bruke dem til hushjelper.

9133002[/snapback]

Der tror jeg nok du har de fleste her med deg, uansett om de har sagt det klart og tydelig eller ikke. Det blir veldig lett til at man tar en "jo, men ..." og ramser opp alle unntakene istedet, og slik skaper et inntrykk som kanskje ligger et stykke unna det man egentlig mener.

Jeg har ikke noen sans for mannfolk - uansett alder - som henter seg hushjelper, enten de er fra Asia eller Rogaland.

Lenke til kommentar

9133002[/snapback]

Der tror jeg nok du har de fleste her med deg, uansett om de har sagt det klart og tydelig eller ikke. Det blir veldig lett til at man tar en "jo, men ..." og ramser opp alle unntakene istedet, og slik skaper et inntrykk som kanskje ligger et stykke unna det man egentlig mener.

Jeg har ikke noen sans for mannfolk - uansett alder - som henter seg hushjelper, enten de er fra Asia eller Rogaland.

9133205[/snapback]

Det har du veldig rett i og jeg er helt enig- asia/rogaland- spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
Jeg har hort om en som skaffet seg en kone pa den maten. Hun hadde en utdannelse i noe IT-greier visstnok. Jeg synes det var veldig rart jeg.

9064817[/snapback]

da har han hun ikke lenge. kommer seg til norge får å få brukt utdannelsen sin. trenger ikke mannen mer da. mangen av di tillfellene rundtom her i nabolaget. gamle gubere som ikke har drage.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er nokså mange menn i nabolaget her eg bur som er gift med asiatiske damer + russiske.

Jupp mennene er som regel eldre, vet om eit par unntak der alderen er jevnbyrdig. For meg virker desse mennene utrulig snille, stillferdige, og om noen litt rare. (so skal det sies at vi som bur her er kjent for godt lynne)

Trur nok flere i byen eg bur i kommer til å få seg asiatiske koner ja. Byen har stor fraflytting, spesielt ungdom som flytter til større by for utdanning. Og flere jenter flytter vekk enn gutter. Byen har mye industri, og offshore, slik at mange menn begynner å jobbe i staden for å reise vekk å utdanne seg...

Ergo vil du gifte deg, er det mulig ein må finne seg noen fra eit annet land.

Andre ser menn med asia damer som sleske griser. Eg ser menn som liker å bu her å ønsker å bu i ein liten by og å bli gift. Kan jo være dei ikke kan sjekke damer ja, eller damene har flyttet til ein større by, kven veit. Er dei 60år gamle og får seg ei 20år gammel thai kone, so er det noe som skurrer ja.

PS er ikke alle thai konene som er so fryktelig fine heller da hehe.

Er singel sjølve, trur nok ikke eg finn meg ei thai kone.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor kvinner i Norge gang på gang skal rakke ned på de kvinnene som velger å bli hjemme for å stelle hus og barn og "bare" være husmor eller hushjelp som du sier.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor kvinner i Norge gang på gang skal rakke ned på de kvinnene som velger å bli hjemme for å stelle hus og barn og "bare" være husmor eller hushjelp som du sier.

9336684[/snapback]

Vel, nå er overskriften på denne tråden "Kone fra Asia" og ikke "Kvinner som velger å bli hjemme".

Selv om det er enkelte fellestrekk, er dette to ulike debatter.

"Konene fra Asia" har ikke helt det samme valget som norske kvinner.

Dessuten er det ikke bare norske kvinner som "rakker ned på kvinnene som velger å bli hjemme for å stelle hus og barn". Det er mange norske menn som rakker ned på dem også.

Lenke til kommentar

9336684[/snapback]

Vel, nå er overskriften på denne tråden "Kone fra Asia" og ikke "Kvinner som velger å bli hjemme".

Selv om det er enkelte fellestrekk, er dette to ulike debatter.

"Konene fra Asia" har ikke helt det samme valget som norske kvinner.

Dessuten er det ikke bare norske kvinner som "rakker ned på kvinnene som velger å bli hjemme for å stelle hus og barn". Det er mange norske menn som rakker ned på dem også.

9336803[/snapback]

Jeg har enda til gode å treffe eller lese i avise om en eneste mann som rakker ned på kvinner som ønsker å være hjemme med barn. Hvor har du dette fra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...